Kirjoittaja Aihe: Jumissa! Ubuntun asennus shellistä?  (Luettu 5340 kertaa)

ilmari^

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2
    • Profiili
Jumissa! Ubuntun asennus shellistä?
« : 16.01.06 - klo:21.22 »
Hei,

Yritin asentaa Ubuntun tyttöystäväni kannettavaan. Koneessa on USB cd-asema, joten en voinut buutata asennuslevyltä. Sen sijaan käynnistin Win98:n MS-DOS tilassa ja aloitin asennuksen loadlin-ohjelmalla. Kaikki näytti sujuvan hyvin. Kone otti nettiyhteyden ja haki paketteja verkosta. Asennus buuttasi kertaalleen ja näin jo Ubuntun latauskuvan. Sen jälkeen alkoi pakettien asennus, mikä tyssäsi 5% kohdalla virheilmoitukseen.

Tämän jälkeen Ubuntu lataa aina komentoriville, shelliin. Ilmeisesti CD-asemani toimii ongelmitta kuten myös nettiyhteys.

Haluaisin yrittää asennusta uudelleen. Ensisijaisesti haluaisin Ubuntun, mutta oikeastaan mikä tahansa muukin kelvollinen distro käy, ellei Ubuntun asennus onnistu.

Ymmärtääkseni voin komentoriviltä hakea asennustiedostoja ja aloittaa asennuksen uudelleen - mutta minulla ei ole Linux-nyypiönä aavistustakaan siitä miten tämä voisi onnistua. Olen koettanut hakea foorumeilta ja wikeistä vinkkejä, mutta toistaiseksi tuloksetta.

Nyt olen jumissa - en osaa aloittaa asennusta uudelleen enkä myöskään pysty palaamaan Windowsiin (ei sen puoleen, että haluaisin :)

Voisiko joku ystävällisesti neuvoa miten uudelleenasennus onnistuu komentoriviltä käsin?

Suuret kiitokset ^__^

-Ilmari

Melmacian

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 868
  • Ubuntu Hardy
    • Profiili
Re: Jumissa! Ubuntun asennus shellistä?
« Vastaus #1 : 16.01.06 - klo:21.43 »
kirjoitappa sinne komentoriville:
Koodia: [Valitse]
sudo apt-get install ubuntu-desktop

ilmari^

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2
    • Profiili
Re: Jumissa! Ubuntun asennus shellistä?
« Vastaus #2 : 16.01.06 - klo:22.37 »
kirjoitappa sinne komentoriville:
Koodia: [Valitse]
sudo apt-get install ubuntu-desktop

Kiitos! Lähti lataamaan paketteja.  ;D