Kirjoittaja Aihe: Skype kaikuu ja pätkii  (Luettu 4300 kertaa)

Roland

• Käyttäjä
    • Profiili
Skype kaikuu ja pätkii
« : 13.01.08 - klo:00.12 »
Asensin äskettäin skypen ja tuntuu muuten toimivan mutta oma puhe pätkii ja kaikuu pahasti. Itse kuulen testisoiton puheet ja naapurin kaverin äänen oikein hyvin mutta omalta koneelta ei tunnu selvää puhetta lähtevän (syy ei liene pelkästään puheäänessä...).

Olen kokeillut erilaisia asetuksia miksereistä mutta niillä ei tunnu olevan vaikutusta. Äänitys omalle koneelle jollain ohjelmalla myös toimii eli vika ei ole mikissä. Voiko vanha koneeni (pII 400mhz, 256mt) olla vain yksinkertaisesti liian hidas skypelle? Vai voiko vika olla verkossa tai jossain muissa asetuksissa?

Kaikki vinkit ovat tervetulleita sillä nykyisellään ei skypellä oikein voi kuunnella kuin juttukaverin monologia!!!!

COBHC

• Käyttäjä
    • Profiili
Vs: Skype kaikuu ja pätkii
« Vastaus #1 : 13.01.08 - klo:10.12 »
No kyllähän se koneesi näyttäsi juuri ja juuri tuohon osuvan. http://support.skype.com/index.php?_a=knowledgebase&_j=questiondetails&_i=184&nav=+%26gt%3B+%3Ca+href%3D%27index.php%3F_a%3Dknowledgebase%26_j%3Dsubcat%26_i%3D11%27%3ESkype+for+Linux%3C%2Fa%3E

Onko käytössä kuulokkeet + mikki, kaiuttimet + mikki vai minkälainen yhdistelmä? Ja versio Skypestä? Tormäsin itse vastaavaan kaikumiseen ja pätkimiseen ainakin jos siihen test calliin oli uskomista, kuulin test callissa hennon naisäänen erittäin hyvin, mutta oma miehinen kertomus joka nauhoitettiin ja mitä piti itse kuunnella, ei siitä selvää saanut.  Koneena 1000Mhz/256Mb jonka annoin kaverille (muistaakseni katselin silloin komennolla top että se söi koneen resursseja kiitettävästi) . Samana päivänä kokeilin omalla koneella athlon 4000+/3Gb toimi test call mainiosti. Lannistumatta kannoin koneen kaverilleni halpojen Head Settien kera ajatellen , että jos skype ei toimi niin vaihdan vaikka wengoon. Nykyään puhelemme skypellä ilman mitään ongelmaa. Muistaakseni skype versio oli 1.XXX ehkä vuoden tai jopa kaksi vanha asennuspaketti jonka lyösin backup filuistani. Eli, tarkastele komennolla top (terminaalissa) paljonko resursseja kuluu kun käytät skypeä, ja mikä versio ubuntusta mahtaa olla?

T: COBHC
« Viimeksi muokattu: 13.01.08 - klo:10.16 kirjoittanut COBHC »

ilkant

• Käyttäjä
  • Kubuntu
    • Profiili
« Vastaus #2 : 19.01.08 - klo:09.00 »
Paljonko on nettilinjan upload stream? Voisiko se rajoittaa?

Yleisemminkin on mielenkiintoa, toimiiko Skype EDGE-yhteyksillä tai sitä hitaammilla yhteyksillä?

Timo Virtanen

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #3 : 19.01.08 - klo:17.44 »
Kokeile säätää käsin mikrofonin vahvistusta. Ota ruksi pois kohdasta, jossa oli muistaakseni, "Skype säätää äänet" tai vastaavaa. Itselläni on Skype 2.0 beta ja siinä on sama ongelma, mutta mahdollisesti lievempänä vrt sinun tapaus. terveisin Timo
"Linux, made in Finland"