Kirjoittaja Aihe: [Ratkaistu] Kubuntu 7.10 päivitykset kaatui  (Luettu 2604 kertaa)

harzu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 100
    • Profiili
[Ratkaistu] Kubuntu 7.10 päivitykset kaatui
« : 07.01.08 - klo:11.06 »
Asennuksen jälkeen heti käynnistin päivitykset. n.60% meni läpi ja sitten kaatui päivitys. Ilmoitti jotain ettei paketteja löytynyt ja ristiriitoja. Mikä tätä vaivaa?
« Viimeksi muokattu: 14.01.08 - klo:19.41 kirjoittanut harzu »
Ystävällisesti
Harzu

"Ubuntu 9.10"

jake

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1262
    • Profiili
Vs: Kubuntu 7.10 päivitykset kaatui
« Vastaus #1 : 09.01.08 - klo:20.08 »
liityn uteliaiden joukkoon.
Mulla tekee koko ajan samaa. Prosenteista en tiedä, mutt aina ilmoitus, ett paketteja ei löytyny ja/tai niissä oli ongelmia

Oon melkosen kyllästynyt moisiin päivityksiin ja Kubuntun 7.10:n käyttö onkin jäänyt liki olemattomaksi.
7.04 toimi moitteettomasti ja sai mutkin innostuun Kubusta, mutt nyt ...enpäs oikein tiiä, mitä sanois, kun ei viittis tällästa muiden suosikkia pahasti mollatakaan...

ei kai Kubu oo tehny 'madrakeja' tällä 710-versuksellaan...?
Kaikille avoin standardi antaa mahdollisuuden valita itselle sopivin ohjelmisto käyttöön.
Millään taholla ei ole oikeutta pakottaa muita käyttämään jotain tiettyä sovellusta tietojen vaihdossa.
"Valitsin siis avointa standardia noudattavat sovellukset, esim: OpenOffice, Firefox ja tiett

jemaku

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 328
    • Profiili
Vs: Kubuntu 7.10 päivitykset kaatui
« Vastaus #2 : 10.01.08 - klo:13.50 »
Saako muutkin olla uteliaita?

Vihjatkaa vähän mistä paketeista se herjaa? Ja minkälaisilla sanamuodoilla.

Millä ohjelmilla olette kokeilleet päivittämistä?
Entäs
Koodia: [Valitse]
sudo apt-get update
sudo apt-get upgrade
?

jake

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1262
    • Profiili
Vs: Kubuntu 7.10 päivitykset kaatui
« Vastaus #3 : 10.01.08 - klo:15.26 »
suap olla utelias - se on munkin paha vika ollu jo pitkään ;-)

Minä oon päivittänyt ihan sellasella 'valkosenmiehen' iconiklikillä, kun se apparaatti on ensin kertonu, ett olis muuten uusia paketoksia olemassa just mun kokoonpanooni.

Ja se loppuherja joteski sinne päin, ett osaa paketeista ei voitu asentaa palvelimen tai pakettien saatavuuden tai löytymättömyyden vuoksi.

Eikä mulla oo siis aivastustakaan mitkä paketit jäi tulematta/asentamatta/päivittämättä jos mitkään, mutt herjan oon pari-kolme kertaa nyt nähnyt.
Kaikille avoin standardi antaa mahdollisuuden valita itselle sopivin ohjelmisto käyttöön.
Millään taholla ei ole oikeutta pakottaa muita käyttämään jotain tiettyä sovellusta tietojen vaihdossa.
"Valitsin siis avointa standardia noudattavat sovellukset, esim: OpenOffice, Firefox ja tiett

NKoo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 6
  • Kubuntu 9.10
    • Profiili
Vs: Kubuntu 7.10 päivitykset kaatui
« Vastaus #4 : 12.01.08 - klo:22.29 »
Tarkennan, ainakin minulla kyseisen ongelma on ilmennyt vain vasta-asennettussa järjestelmässä. Eli siis graafisella päivittäjällä (Adept Updater) päivittäessä ensimmäistä kertaa ohjelmia asentaessa 60% kohdalla tulee kyseinen viesti. Tämän jälkeen se herjaa että voi päivittää uusimpaan versioon, vaikka kyseinen versio onkin jo uusin. Kun hyväksyy päivityksen saa loogisesti pian viestin että ei voikkaan päivittää :)
Ei tämä käyttöä ole haitannut, ne 40% mitä jäi päivittämättä päivitettiin myöhemmin. Tämän jälkeen joutuu tosin komentamaan sudo killall apt-get ja sudo dpkg --configure -a jos haluua ohjelmia asennella. Sen jälkeen kaikki on toiminut moitteettomasti.
« Viimeksi muokattu: 12.01.08 - klo:22.31 kirjoittanut Aake Salmi »
Kubuntu Karmic @ Fujitsu Siemens AMILO Pi 2530
Ubuntu Hardy server @ joku IBM romu

harzu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 100
    • Profiili
Vs: Kubuntu 7.10 päivitykset kaatui
« Vastaus #5 : 14.01.08 - klo:12.37 »
Nyt mä tiedän mikä tätä vaivaa. Kubuntu 7.10 paketti näyttäisi olevan epäkelpo. Ongelmista pääsee, kun vaihtaa Ubuntu 7.10.
Mä ehdin jo taistella vaikka millaisten kummallisten ongelmien kanssa Kubuntussa, joita ei kukaan kykene ratkomaan. Säästäkää omaa aikaanne ja vaivaanne, vaihtakaa Ubuntuun suosiolla.
Tietysti vähän kynnystä on opetella käyttämään Gnomea, mutta kyllä sieltä vähitellen alkaa löytämään samat asiat ja jotkin on toteutettu paremmin. No, onhan täällä taas omat kohdat fiksattavana, kuten kielisyys ei oikein ole kunnolla suomenkielinen. Ehkä sille on joku helppo korjaus. Laitan tästä oman säikeen.
Ystävällisesti
Harzu

"Ubuntu 9.10"