Kirjoittaja Aihe: Tulostin Windows koneella (lähiverkon yli Ubutuun) [ratkaistu]  (Luettu 2398 kertaa)

Tommi-The-Man

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 174
    • Profiili
Tilanne on nyt se että kotiverkossa olevalla koneella on HP:n lacerjet color 1600 tulostin, ja tämän haluasin käyttöön ubuntussa. SMB selain jonka kautta tulostin pitäisi valita ei kuitenkaa löydä tulostinta. Ongelma on luultavasti se että koneen nimi on TYÖ (koneen nimi näkyy ubuntussa TY..). Windowsissa tulostin toimii (siis samalla koneella Windows ja Ubuntu). Tiedän että koneen nimi on huonoin mahdollinen, mutta en sitä itse nimennyt, eikä nimen vaihtaminenkaan valitettavasti ole mahdollisuus. Tulostin toimi ennen (tuon koneen nimi oli tuolloin KONE1,  mutta wintoosan uudelleenasennuksessa nimi mentiin muuttamaan). Eli onko tätä tulostinta mahdollista saada toimimaan tätä konetta uudelleen nimeämättä.
« Viimeksi muokattu: 08.01.08 - klo:17.38 kirjoittanut Tommi-The-Man »

jori52

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2047
    • Profiili
Vs: Tulostin Windows koneella (lähiverkon yli Ubutuun)
« Vastaus #1 : 05.01.08 - klo:12.07 »
Tilanne on nyt se että kotiverkossa olevalla koneella on HP:n lacerjet color 1600 tulostin, ja tämän haluasin käyttöön ubuntussa. SMB selain jonka kautta tulostin pitäisi valita ei kuitenkaa löydä tulostinta. Ongelma on luultavasti se että koneen nimi on TYÖ (koneen nimi näkyy ubuntussa TY..). Windowsissa tulostin toimii (siis samalla koneella Windows ja Ubuntu). Tiedän että koneen nimi on huonoin mahdollinen, mutta en sitä itse nimennyt, eikä nimen vaihtaminenkaan valitettavasti ole mahdollisuus. Tulostin toimi ennen (tuon koneen nimi oli tuolloin KONE1,  mutta wintoosan uudelleenasennuksessa nimi mentiin muuttamaan). Eli onko tätä tulostinta mahdollista saada toimimaan tätä konetta uudelleen nimeämättä.

Onko tulostin jaettu??verkkoon.

Terveisin jori52
Linux counter #348392
 Asus G750JW ja ubuntu 13.10

peran

  • Vieras
Vs: Tulostin Windows koneella (lähiverkon yli Ubutuun)
« Vastaus #2 : 05.01.08 - klo:16.16 »
Jos Tulostin on jaettu verkkoon, niin tulostimeen pääsee käsiksi IP:n välityksellä. Näin ainakin luulisin.

smb://127.0.0.1/Tulostinmesi

127.0.0.1:n tilalle ko. koneen ip.

Tommi-The-Man

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 174
    • Profiili
Vs: Tulostin Windows koneella (lähiverkon yli Ubutuun)
« Vastaus #3 : 07.01.08 - klo:15.41 »
Nyt toimii (IP:n avulla), mutta värit ei tulostu. Tulee mustavalkoista, mikä voisi olla ongelma.

Edit: Värit tulevat kun ensin vien kuvan PDF:ksi ja sitten tulostan asiakirjakatselimesta, mutta ei tuota aina jaksaisi tehdä. Myäskään koetulostus (tulostin asetuksista, siis mistä lisätään tulostin) tulosti harmaasävyisenä.
« Viimeksi muokattu: 07.01.08 - klo:15.45 kirjoittanut Tommi-The-Man »

peran

  • Vieras
Vs: Tulostin Windows koneella (lähiverkon yli Ubutuun)
« Vastaus #4 : 07.01.08 - klo:16.14 »
Katsoppas asetuksista, ettet ole asettanut oletettuna tulostamaan harmaasävyksi.

Edit - ei mulla kyllä ole ko. tulostinta, mutta Samsungissani pystyy ko.:n tekemään.

Tommi-The-Man

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 174
    • Profiili
Vs: Tulostin Windows koneella (lähiverkon yli Ubutuun)
« Vastaus #5 : 07.01.08 - klo:19.55 »
Missä tuollainen valinta oikein on kun en itse löytänyt.

peran

  • Vieras
Vs: Tulostin Windows koneella (lähiverkon yli Ubutuun)
« Vastaus #6 : 07.01.08 - klo:20.09 »
Tulostinasetukset

Valitse sieltä tulostimesi.
Sitten valitse Tulostimen asetukset-välilehti, mikäli löytyy.
Sieltä Color Mode. Sieltä tietenkin Color.

Edit - Mulla siis Gutsy

Tommi-The-Man

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 174
    • Profiili
Vs: Tulostin Windows koneella (lähiverkon yli Ubutuun)
« Vastaus #7 : 08.01.08 - klo:17.37 »
noin, nyt toimi kiitos.