Kirjoittaja Aihe: C++ ohjelmointi linuxille ja windowssille yhtäaikaisesti?  (Luettu 3026 kertaa)

larpa

  • Vieras
Onko mahdollista toteuttaa c++:lla seikkailupeli, joka pyörisi linux/win puolella?  ;D

mgronber

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1458
    • Profiili
Vs: C++ ohjelmointi linuxille ja windowssille yhtäaikaisesti?
« Vastaus #1 : 04.01.08 - klo:18.03 »
Onko mahdollista toteuttaa c++:lla seikkailupeli, joka pyörisi linux/win puolella?  ;D

On.

peran

  • Vieras
Vs: C++ ohjelmointi linuxille ja windowssille yhtäaikaisesti?
« Vastaus #2 : 04.01.08 - klo:18.08 »
Txt-seikkailut on mahdollista tehdä.

Lisäksi joillakin grafiikkakirjastoilla on molempiin samanlainen rajapinta. Taitaa olla SDL:lläkin.

Edit - Tosin tietenkin molempiin omat binäärit, mutta samat sorsat.


olasirtep

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 91
    • Profiili
Vs: C++ ohjelmointi linuxille ja windowssille yhtäaikaisesti?
« Vastaus #4 : 04.01.08 - klo:19.52 »
Toteutat pelin esimerkiksi SDL-grafiikkakirjastoa käyttäen, suoritat sitten käännöksen kummallakin järjestelmällä. Linuxissa voit kääntää pelin komentamalla (vaatii paketin build-essential asentamisen):
Koodia: [Valitse]
g++ -o valmis_peli lähdekoodi.cpp -lSDL
Windowsissa käännöksen voi tehdä vaikkapa käyttäen Dev-C++-ohjelmaa.

EDIT:
Lainaus
Onko mahdollista toteuttaa c++:lla seikkailupeli, joka pyörisi linux/win puolella?   ;D
Linux ja Windows-versiot täytyy kääntää erikseen natiiveiksi ohjelmiksi.
« Viimeksi muokattu: 04.01.08 - klo:19.56 kirjoittanut Finlunch »
"The Internet is running too slow. Could you reboot it please?"

_Pete_

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1845
  • Fufufuuffuuu
    • Profiili
Vs: C++ ohjelmointi linuxille ja windowssille yhtäaikaisesti?
« Vastaus #5 : 04.01.08 - klo:20.23 »
Hyvä tapa tällasessa rojektissa, jossa GUI on tarkotus tehdä monelle eri plättikselle on suunnitella
ite peliengine niin hyvin, että se on täysin riippumaton mistään GUI:sta.


janne

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5150
    • Profiili
Vs: C++ ohjelmointi linuxille ja windowssille yhtäaikaisesti?
« Vastaus #6 : 05.01.08 - klo:01.42 »
Hyvä tapa tällasessa rojektissa, jossa GUI on tarkotus tehdä monelle eri plättikselle on suunnitella
ite peliengine niin hyvin, että se on täysin riippumaton mistään GUI:sta.

tuo on kyllä hyvä tapa ihan minkälaisessa projektissa tahansa.
Janne