Ubuntu 24.04.1 LTS | Lataa ja asenna | Tutustu yhteisöön | Blogi | Yritysten tarjoamat palvelutLiity Ubuntu Suomen seuraan muualla: Discourse, Facebook, Mastodon, Matrix, Telegram, X
Onnistuisikohan livelevyn Gpartedillä formatoida se esim NTFS:ksi ? En pysty nyt juuri itse tarkistamaan.T:Jallu59
Olisikohan suomennettu Kiintolevyjen hallinta tms. siellä jossain Järjestelmä > Ylläpito -valikossa. Sori, nyt joudun neuvomaan winkkarikoneen äärestä, joten en voi tarkistaa asioita.T:Jallu59
Eli, olen tässä aikeissa asentaa Windows XP:n takasin Ubuntun päälle, mutta asennuksen aikana kone ilmoittaa että ei löydä kovalevyä.Mikä neuvoksi?
Lainaus käyttäjältä: ChiefLocust - 04.01.08 - klo:14.22Eli, olen tässä aikeissa asentaa Windows XP:n takasin Ubuntun päälle, mutta asennuksen aikana kone ilmoittaa että ei löydä kovalevyä.Mikä neuvoksi?villi arvaus: kyseessä on (S)ATA -levy, eikö?
Jos asennat sen windowsin sille osiolle missä nyt on linux niin poista linuxosiot gpartetilla ja win levyn pitäis löytää sen kovalevyn osioimaton (formatoitu alue) win asennus työstää sitten valitemasi osion ntfs osioksi ja asentaa käyttöjärjestelmän muista biosista boot cdrom ensimmäiseksi
Lainaus käyttäjältä: Toni Alenius - 04.01.08 - klo:14.57Lainaus käyttäjältä: ChiefLocust - 04.01.08 - klo:14.22Eli, olen tässä aikeissa asentaa Windows XP:n takasin Ubuntun päälle, mutta asennuksen aikana kone ilmoittaa että ei löydä kovalevyä.Mikä neuvoksi?villi arvaus: kyseessä on (S)ATA -levy, eikö?hmmm, kenties jos yritän tässä formatoida NTFS-kovoksi.
En minä ole asentelemassa mitään mulla toimii kaikki koneet
LainausSaakos Gpartedilla tehtyä NTFSiä?Kyllä gpartedilla voi tehdä ntfs osioita, kunhan ntfsprogs paketti on asennettu. Tuo paketti on live-cd:llä vakiona, mutta pakettivarastosta asennettuun gpartediin se tarvitsee erikseen asentaa. http://gparted.sourceforge.net/features.phpsudo apt-get install gparted ntfsprogs
Saakos Gpartedilla tehtyä NTFSiä?
Lukeeko siinä sinun Windows XP:een asennuslevyssä Service Pack 1 vai Service Pack 2?