Kirjoittaja Aihe: VMware [Ratkaistu]  (Luettu 2166 kertaa)

E-Tikka

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 51
    • Profiili
VMware [Ratkaistu]
« : 03.01.08 - klo:08.35 »
Kiinnostuin virtuaalikoneista mutta kyllä menee jotenkin yli hilseen toi asennus ja käyttöönotto.
Tältäkin foorumilta löytyy miljardi sekavaa ohjetta, ei tuu mitään.

Siis, lähinnä VMwaresta, mut muukin kelpaa:

- miten asennetaan OIKEIN ja mikä: W-station, server, openbox vai mikä, wine nyt pelaa, mutta hidas
- miten otetaan käyttöön, täytyykö siis polttaa virtuaalikäyttis erilliselle CD:lle vai eikö nää osaa käynnistää
  esim. w2000:sta HD:ltä? 
- jos täytyy polttaa winukka johonkin miten saa service -päkit ja muut rojut mukaan?

- neuvokaa selkeästi ja kaikki mahdolliset linkit otetaan huomioon, kiitos
- Googlella löytyy kyllä ohjeita mutta yhtä sekavia lontoox ja suomeks, tehty ilmeisesti jo asian osin hallitseville

Homma EI tule pelikäyttöön ja jopa windows on virallinen versio...

----------------

* * *  KUN AJATTELI 5 MINSAA JA LUKI PARI LONTOOLAISTA OHJETTA NIIN NYT PELAA! * * *
« Viimeksi muokattu: 03.01.08 - klo:09.41 kirjoittanut E-Tikka »

Asmo Koskinen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4443
    • Profiili
Vs: VMware
« Vastaus #1 : 03.01.08 - klo:08.43 »
- Googlella löytyy kyllä ohjeita mutta yhtä sekavia lontoox ja suomeks, tehty jo asian osin hallitseville

Jos asia on luonteeltaan monimutkainen, niin miksi sen ohjeistus olisi luonteeltaan triviaali?

Netissä on todellakin monia hyviä ohjeita, otat niistä jonkun ja käyt sen rauhassa ja ajatuksella sen läpi. Vaikka nyt tämä:

http://www.howtoforge.com/installing-vmware-server-1.0.4-on-ubuntu-7.10

Itse olen käyttänyt satunnaisesti Virtualboxia:

http://wiki.ubuntu-fi.org/VirtualBox

Ystävällisin terveisin Asmo Koskinen.

E-Tikka

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 51
    • Profiili
Vs: VMware
« Vastaus #2 : 03.01.08 - klo:08.55 »
Kiitos ensin, sehän tässä mättää kun ohjeita on satamäärin ja valitse niistä sitten!

Menee tonkiin noita linkkejä.

Jaune

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 481
    • Profiili
Vs: VMware
« Vastaus #3 : 03.01.08 - klo:09.02 »
VirtualBoxiin itse tykästyin. Sillä testaillut ReactOS:ssää ja windowssin puolella noita pikkulinukoita kun on töissä ollu tylsää :)