Kirjoittaja Aihe: Miten poistan ylimääräisen Vista loader rivin? (Ratkaistu)  (Luettu 2090 kertaa)

Timo Virtanen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2083
    • Profiili
Dual-bootti kokeilun jäljiltä bootti-ikkunassa on 2 kpl Vistan käynnistysrivejä. Toinen on ilmeisesti ylimääräinen. Voiko sen poistaa ilman suurempia järjestelmän halvauksia? Onko kokemuksia?
Dual-bootin tekeminen ei edennyt kovinkaan suoraviivaisesti. Alkuperäinen Vista Business murjotti Ubuntun asentamista. Vista käynnistyi johonkin vikasietotilaan ja vaati uutta aktivointia. Ilmoitti, jopa koneessani olevan kopio Vista! Alkuperäisen lisenssitarran koodi ei kelvannut vaan piti erikseen soittaa Mikkisoftille, josta sain aktivointikoodin.  Tästä ruljanssista jäi tuo alkuperäinen Vista loader ylimääräiseksi(?).
Nyt kuitenkin dual-boot toimii ja voin tehdä vertailuja kummankin käyttöjärjestelmän välillä samalla raudalla. Ilman fanaattisuutta ja distro-sodan lietsontaa tilanne on Ubuntun hyväksi 6-1. Tuo ainoa "maali" naapurikäyttikselle tulee HP:n automaattisille laiteajuripäivityksille, ei itse Vistalle.  ;D terveisin Timo
« Viimeksi muokattu: 28.12.07 - klo:18.51 kirjoittanut oh7jha »
"Linux, made in Finland"

ilkkak

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 405
    • Profiili
Vs: Miten poistan ylimääräisen Vista loader rivin?
« Vastaus #1 : 28.12.07 - klo:16.35 »
Dual-bootti kokeilun jäljiltä bootti-ikkunassa on 2 kpl Vistan käynnistysrivejä. Toinen on ilmeisesti ylimääräinen. Voiko sen poistaa ilman suurempia järjestelmän halvauksia? Onko kokemuksia?
Siis grubissa vai missä? Jos grub, niin kommentoi ko. rivit /boot/grub/menu.lst sudo:lla. Voit tehdä sen aivan hyvin.

Dual-bootin tekeminen ei edennyt kovinkaan suoraviivaisesti. Alkuperäinen Vista Business murjotti Ubuntun asentamista. Vista käynnistyi johonkin vikasietotilaan ja vaati uutta aktivointia. Ilmoitti, jopa koneessani olevan kopio Vista! Alkuperäisen lisenssitarran koodi ei kelvannut vaan piti erikseen soittaa Mikkisoftille, josta sain aktivointikoodin.  Tästä ruljanssista jäi tuo alkuperäinen Vista loader ylimääräiseksi(?).
;D


Nyt kuitenkin dual-boot toimii ja voin tehdä vertailuja kummankin käyttöjärjestelmän välillä samalla raudalla. Ilman fanaattisuutta ja distro-sodan lietsontaa tilanne on Ubuntun hyväksi 6-1. Tuo ainoa "maali" naapurikäyttikselle tulee HP:n automaattisille laiteajuripäivityksille, ei itse Vistalle.  ;D terveisin Timo
Kiva kuulla. Itsellä ei enää kokemusta windows-tuotteista moneen vuoteen. Vaikea joskus ymmärtää hankaluuksia joita mainitsit.

Timo Virtanen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2083
    • Profiili
Vs: Miten poistan ylimääräisen Vista loader rivin?
« Vastaus #2 : 28.12.07 - klo:18.50 »
Kiitokset ilkkak! Sain puhdistettua /boot/grup/menu.lst tekstin! Samalla muutin Vistan tekstin lyhyempään muotoon. Molemmat käyttöjärjestelmät pelittävät ja olen tyytyväinen. Olen ehkä liiankin varovainen tuon päätetyöskentelyn suhteen, mutta parempi kysyä ensin..... Hyvät uudet vuodet, terveisin Timo
"Linux, made in Finland"