Kirjoittaja Aihe: Kun latasin omaan koneeni tuon Ubuntu 64:n v.5,10  (Luettu 1832 kertaa)

Kent

• Käyttäjä
    • Profiili
niin heti latauksen jälkeen se ehdotti itse kovalevylle polttamista ja asennus alkoi itsestään. Nyt kun imuroin toiseen koneeseen Ubuntu 32:sen niin eipä ehdotellut enää polttamista, nyt minulla on työpöydällä iso päätteinen tiedosto. Toimiiko se asennuslevykkeenä jos poltan sen nyt cd:lle se kun ei suostu tuossa työpöydällä edes aukeamaan ?

janne

• Käyttäjä
    • Profiili
Re: Kun latasin omaan koneeni tuon Ubuntu 64:n v.5,10
« Vastaus #1 : 14.01.06 - klo:13.14 »
niin heti latauksen jälkeen se ehdotti itse kovalevylle polttamista ja asennus alkoi itsestään. Nyt kun imuroin toiseen koneeseen Ubuntu 32:sen niin eipä ehdotellut enää polttamista, nyt minulla on työpöydällä iso päätteinen tiedosto. Toimiiko se asennuslevykkeenä jos poltan sen nyt cd:lle se kun ei suostu tuossa työpöydällä edes aukeamaan ?

.iso-image pitää polttaa cd:lle imagena, eli polttosoftan pitää 'purkaa' image cd:lle samalla kun sitä poltetaan. .iso sisältää 'kuvan' cd:n tiedostojärjestelmästä, sellaisena kuin sen pitää polttamisen jälkeen olla.
Janne

Ankka

• Käyttäjä
    • Profiili
Re: Kun latasin omaan koneeni tuon Ubuntu 64:n v.5,10
« Vastaus #2 : 14.01.06 - klo:13.15 »
Siis .iso on levykuva eli se mountataan kuten kiintolevy, jos se halutaan aukaista.

Mutta siis, tuohan vaan pitänee polttaa imagena cd:lle ja sitten sillä buuttaamaan niin eiköhän asennus ala toimimaan.