Kirjoittaja Aihe: Lisenssitarra koneeseen, ettei tule sanomista  (Luettu 6709 kertaa)

Ux64

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 586
    • Profiili
Lisenssitarra koneeseen, ettei tule sanomista
« : 24.12.07 - klo:07.24 »
Töissä tuli mutinaa kun mun omasta nurkassa hyrisevästä tiedstopalvelimestani puuttui lisenssitarra. "On hyvin huolestuttavaa että yrityksen tiloissa on koneita joissa ei ole lisenssiä", hoh!

Sen verran rupesi ottamaan päähän, että etsin netistä tällaisen ja liimasin sen koneeseen vastaavien selkkausten välttämiseksi.

Muuten ihan verraton tuon Powered By Ubuntu tarran lisäksi.

Powered by ubuntu, metallic: http://www.soygik.com/wp-content/uploads/2007/10/ubuntu.png (tulostuskelpoisena)

Referenssin kuvan lähteeseen: http://ubuntology.com/2007/10/26/ubuntu-certificate-of-authenticity/ Kuva on GPL lisenssillä. Siksi mirroroin sen tänne foorumiin liitteeksi, kaiken varalta.


[ylläpito on poistanut liitteen]
« Viimeksi muokattu: 24.12.07 - klo:07.29 kirjoittanut Ux64 »

vkkk

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 326
    • Profiili
Vs: Lisenssitarra koneeseen, ettei tule sanomista
« Vastaus #1 : 24.12.07 - klo:11.34 »
Hah, loistavaa!  ;D
Ihmisiä on 10 eri tyyppiä, niitä jotka ymmärtävät binääriä ja niitä jotka eivät.

Giitu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 136
    • Profiili
Vs: Lisenssitarra koneeseen, ettei tule sanomista
« Vastaus #2 : 24.12.07 - klo:13.10 »
Hienoa! Mulla olis ollut HP koneen matkassa tullut tarra.Postimerkillä saa jos joku tarvii,ehkä ei tartte maksaa sitäkään.Pikkasen se kärsi irrotuksessa,mutta olennainen on tallessa.Key:t 2000 professional 1-2 CPU ja XP Professional 1-2 CPU samassa.Ihmettelempä vaan,että mitähän mä totakaan säilyttelen?

masa

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 494
    • Profiili
Vs: Lisenssitarra koneeseen, ettei tule sanomista
« Vastaus #3 : 24.12.07 - klo:14.37 »
Hienoa! Mulla olis ollut HP koneen matkassa tullut tarra.Postimerkillä saa jos joku tarvii,ehkä ei tartte maksaa sitäkään.Pikkasen se kärsi irrotuksessa,mutta olennainen on tallessa.Key:t 2000 professional 1-2 CPU ja XP Professional 1-2 CPU samassa.Ihmettelempä vaan,että mitähän mä totakaan säilyttelen?

Ainaki jos joku tuttu ostaa käytetyn koneen ilman käyttistä ni jakoon vaan ;) (jos ubun asentaminen ei oo vaihtoehto)
matti_mato

Kun pulma ratkeaa, lisääppä ekan viestin otsikkoon [RATKAISTU] :)

gefa

  • Vieras
Vs: Lisenssitarra koneeseen, ettei tule sanomista
« Vastaus #4 : 24.12.07 - klo:16.37 »
 ;) Kato ettei missään ole KDE työpöytää tai ne rupeaa kitisemään, että sulla on vika lisessi, kun ei ole sininen  ;D

Storck

  • Vieras
Vs: Lisenssitarra koneeseen, ettei tule sanomista
« Vastaus #5 : 24.12.07 - klo:18.21 »
Mun poika hävitti omasta xp koneestaan tarran...  ei ihan helppo homma saada koodeja bil keitsiltä...
Ois pitäny kokeilla tota Ubuntun koodia   :o ::)

gefa

  • Vieras
Vs: Lisenssitarra koneeseen, ettei tule sanomista
« Vastaus #6 : 25.12.07 - klo:11.53 »
Mun poika hävitti omasta xp koneestaan tarran...  ei ihan helppo homma saada koodeja bil keitsiltä...
Ois pitäny kokeilla tota Ubuntun koodia   :o ::)
Ei se Xp myöskään mitään tarraa tarvitse pyöriäkseen, kuka niitä kotioloissa tutkii.

Vaikka kaikille omille koneille on mikkisoftan lisessit ja useissa tyhjissä koteloissakin on vielä lisää xp ja w2k lätkiä, ei minulla omatunto vaivaa pätkääkään, jos asiakkaan huollettavassa koneessa on oem versio tai joku crackattu piraattiversio, ilman tarrroja ;D

Ja huollettava ne on kuitenkin.... ::)

On se vaan sen verran rosvonnut muilta tuo Villepoika, että ei paljon myötätuntoa heru Gefalta, varsinkin kun yrittää tämän tästä työntää kapulaa avoimen lähdekoodin juttuihin  :P

mieto

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 59
    • Profiili
Vs: Lisenssitarra koneeseen, ettei tule sanomista
« Vastaus #7 : 25.12.07 - klo:17.18 »
"On hyvin huolestuttavaa että yrityksen tiloissa on koneita joissa ei ole lisenssiä"
Hahahha, kutsuitko kyseisen arvostelijan katsomaan, että "nyt on lisenssitarra"  ;D

Mutta pitänee itsenikin liimailla tuollaiset, että ei tule sanomista  :D

Jiku

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 248
    • Profiili
Vs: Lisenssitarra koneeseen, ettei tule sanomista
« Vastaus #8 : 25.12.07 - klo:18.15 »
Itse olin niin laiska etten jaksanut tulostella ja liimailla lisenssiä. Liitin sen sitten työpöydän taustakuvaan.
Mahtaakohan se kelvata tolla tavalla?

Mutta kieltämättä tunnen itseni heti paremmaksi ihmiseksi kun koneessa on nyt virallinen lisenssi :)
Puoliksi suunniteltu on hyvin tehty

Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11433
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Vs: Lisenssitarra koneeseen, ettei tule sanomista
« Vastaus #9 : 26.12.07 - klo:11.44 »
Jos jollain on semmoinen SlideShow kone (vai mikä se nyt on jossa on se kansinäyttö) niin siihen siiten näkymään se siihen kannen näyttöön. :D
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.

Urmas

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 253
    • Profiili
Vs: Lisenssitarra koneeseen, ettei tule sanomista
« Vastaus #10 : 26.12.07 - klo:13.35 »

Mutta kieltämättä tunnen itseni heti paremmaksi ihmiseksi kun koneessa on nyt virallinen lisenssi :)


Juu. Nyt sitä on kunnon kansalainen. Ainakin melkein. Mitä nyt vähän soveltaen. Kiitos!



 ;D
Registered Linux User # 423160 ... Registered Insane Linux User # 003 ... Registered Ubuntu User # 4219