Ubuntun Universe-varaston paketit tulevat tietääkseni suurimmaksi osaksi Debianin Unstable-varastosta. Main-varaston paketteihin Ubuntun kehittäjät näkevät enemmän vaivaa, eikä esimerkiksi Gnome tule Main-varastoon ainakaan Debianilta.
Automatix toimii myös etchille
entäs tää mun bootsplash? Taidan kokeilla splashy:ä
Automatixin käyttö Debianissa on minusta vielä turhempaa kuin Ubuntussa. Debianin julkaistuja versioita on kehitetty ja viilattu kuntoon paljon kauemmin kuin Ubuntun vastaavia, joten mielestäni kolmannen osapuolen tuottamat purkkaratkaisut murentavat järjestelmän luotettavuutta vielä enemmän kuin Ubuntussa. Lisäksi Debianin käyttäjiä, varsinkaan Automatixia käyttäviä sellaisia, on uskoakseni melko vähän, syistä:
1) Automatix on kehitetty alunperin Ubuntun käyttäjille.
2) Ubuntulla on todennäköisesti jonkin verran suurempi käyttäjäkunta.
3) Keskiverto Debian-käyttäjä suhtautuu uskoakseni Ubuntu-käyttäjiä kielteisemmin Automatixin kaltaisten käyttöön.
4) Automatixia ei tarvitse.
Jos myös Ubuntun Automatixissa on ollut ongelmia, niin Debianin vastaavassa todennäköisesti on vähäisemmän testauksen seurauksena vielä enemmän.
Eikö bootsplashin käyttämiseksi tarvitse kääntää kerneli itse? Näin olen ymmärtänyt, mutta voin olla väärässäkin. Itse en boottikuvan takia kehottaisi ketään laittamaan kerneliin ylimääräisiä patcheja, vaikka toisaalta itse saattaisin niin tehdäkin

Bootsplashin kanssa en osaa sinua auttaa, kun en sitä itse ole koskaan käyttänyt tai säätänyt.