Kirjoittaja Aihe: 1000 ja yksi tapaa kostaa saamansa huono palvelu  (Luettu 7404 kertaa)

Toni Alenius

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1517
    • Profiili
tapa 1: jos et saa elektroniikkaliikkeessä (esim. Musta Pörssi) palvelua, ota kerran mukaasi metrimitta ja mene mittailemaan isointa töllöä mikä löytyy, myyjä tulee heti paikalle.

osta yksi tyhjä CD -levy  ;D

tapa 2: jos olet ostamassa tällaisesta liikkeestä näyttöä, eikä kukaan tule auttamaan vaikka haluaisit, ja liike sattuu sijaitsemaan ison Hypermarketin (esim. City Market) vieressä yhdessä samassa ostoskeskuksessa, etsi jokin näyttö, ja mene kysymään kaikki mahdollinen siitä, sitten mene marketin puolelle ostamaan samainen tai vastaava tuote.
Huolehdi, että liikkeen myyjät näkevät sinut.

tavat 3-1001: antaa kuulua omia ideoitanne!
Ubuntu 24.04.01 LTS
16 GB DDR3
Intel® Core™ i5 CPU 760 @ 2.80GHz × 4
GeForce GT 730 2GB
2x480 GB SSD

Jiku

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 248
    • Profiili
Vs: 1000 ja yksi tapaa kostaa saamansa huono palvelu
« Vastaus #1 : 21.12.07 - klo:09.29 »
gigantissa on tota taulutöllöjen tutkimista käytetty monet kerrat että saa myyjän nopsaan paikalle.
sitten siltä onkin hyvä kysyä vitosen handsfreestä :D
Puoliksi suunniteltu on hyvin tehty

Speedy G

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 216
    • Profiili
Vs: 1000 ja yksi tapaa kostaa saamansa huono palvelu
« Vastaus #2 : 21.12.07 - klo:10.16 »
Vanha kunnon rautakauppameininki on siirtyny valitettavasti näihin romuvarastoihin, musta pörssi gigantti (jonak tilinauhassa lukee, on se vaan tyhmää maksaa mitään) jne.
Littunäytöt tuli sen takii että nämä "asiantuntijat" erottaisivat tietokoneen näytön mikroaaltouunista. Nykyään on ongelma ettei eroteta taulutv:tä ja tietokoneen näyttöä.
Niis on kiva käydä välillä vähän kyselemässä. Esim. monta käskyä jonkun määätyn myynnissä olevan tietokoneen prosessori ymmärtää. Ja nimen omaan prosessori. Vastauksen saatte ite kaivaa mut tulette määrässä yllättymään. Ja nyt en tarkoita käskykantaa vaan sitä minkä prosessori ymmärtää suorittaessaan jotain tehtävää  ;D
Ja kaikki muu ttämmöset on kans ihan kivoja. Tosin se toimii vasta kun on jahdannut tunnin sitä myyjää joka pakeni samalla kun kaupan ovi aukesi  ???
Hai-saappaat ja Hankkijan lippis = Juntti Hämeen takamettistä :D

muep

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 896
    • Profiili
Vs: 1000 ja yksi tapaa kostaa saamansa huono palvelu
« Vastaus #3 : 21.12.07 - klo:14.52 »
Esim. monta käskyä jonkun määätyn myynnissä olevan tietokoneen prosessori ymmärtää. Ja nimen omaan prosessori. Vastauksen saatte ite kaivaa mut tulette määrässä yllättymään. Ja nyt en tarkoita käskykantaa vaan sitä minkä prosessori ymmärtää suorittaessaan jotain tehtävää  ;D

Hmm? Mitäs käskyjä se prosessori ymmärtää, ellei juuri niitä käskykantaan kuuluvia?

Onko tämä enää sellaisia asioita, jotka elektroniikkamyymälän myyjän tulee hallita? Epäilisin, ettei läheskään kaikista, hyvistäkään tietokonekaupoista tuohon kysymykseen vastausta ihan ainakaan suoralta kädeltä löydy.

Miksi huono palvelu pitää "kostaa"? Tilaa vaikka netistä, jos paikallisen liikkeen palvelut eivät ole riittävän hyvät. Kostamalla saatte vain myyjälle pahan mielen, minkä seurauksena kaupasta todennäköisesti saa jatkossa entistä huonompaakin palvelua.

Nuo kodinelektroniikkaliikkeet ovat olemassa melko pitkälle siksi, että ihmiset niistä hakevat sitä halpaa kampetta. Omalla lompakolla voi äänestää paremman palvelun puolesta ja hankkia omat kamppeensa jostain fiksummasta paikasta. Tai sitten voi itse ottaa selvää siitä, mitä tarvitsee, ja jos sellainen jostain "huonosta" liikkeestä löytyy, niin hankkia sen sieltä. Itse myös yleensä välttelen myyjiä tietyissä liikkeissä, kun en heidän palveluaan halua.

Itselläni on eräästä halpaliikkeestä oikein hyviäkin kokemuksia. Kun kohteliaasti esitin asiani ja kerroin, mitä halusin, sain kokeilla liikkeessä olevien tietokoneiden toimivuutta Linux-livecdillä. Niin metsä vastaa, kuin sinne huudetaan. Ja tämä ei silti tarkoita, että jos myyjä ei välttämättä ole maailman paras, pitäisi tämän mieltä yrittää pahoittaa. Typerää minusta semmoinen.

[http://smolt.fedoraproject.org/show?uuid=pub_ac53b581-021a-4b76-bd14-e7d51f55462f]Pöytäkone[/url]
Läppäri

peran

  • Vieras
Vs: 1000 ja yksi tapaa kostaa saamansa huono palvelu
« Vastaus #4 : 21.12.07 - klo:18.48 »
Mulla kävi kerran epäonnistunut '**ttuilu' Markantalossa.

Skype 2:n beta oli juuri ilmestynyt, eikä mulla ollut webkameraa, mutta varsinainen asia oli ostaa tosiaan niitä romppuja.

Romput olinkin jo kerennyt kerätä koriini, mutta sitten näin web-kamerahyllyt.

Aikani etsittyäni Linux-yhteensopivaa web-kameraa (Missään laitteessa ei ilmoitettu yhteensopivuudesta) myyjä tuli paikalle.

Kysäisin sitten myyjältä, että mikäs näistä kameroista toimii minun koneessani. Myyjä sitten älysi kysyä, että mikäs kone sulla on. No, vastasin että linukkahan minulla on, että mikäs näistä linukkani kanssa toimii.
No, myyjä ei häkeltynyt, vaan osoitti hyvää (ellei erinomaista) palvelualttiutta ja meni kysymään ystävältämme kuukkelilta. Sieltähän löytyi sitten yhteensopiva malli Logitechilta. No, kaupat syntyivät, ja molemmat olimme tyytyväisiä varmasti.

Testasin kameraa, mutta ei se toiminutkaan minun koneessa (, koska koneessani ei ole usb 2.0:n ajuria), mutta porukoiden koneeseen se kävi, joten se meni sitten lahjaksi, kun joulukin on tässä ovella. Mutta tosiaan voi näistä, kodinkoneliikkeistäkin saada hyvää palvelua, vaikka myyjän tietotaso ei olisikaan mitään High Endiä.

Edit - mutta myös muille muistutukseksi, aina kun olet ostamassa jotain koneeseen, muista mainita Linuxistasi, jotta myyjille tulee se mielikuva, että myös Linuxeja löytyy, vaikka tietäisitkin suoraan, jonkun laitteen toimivan Linuxissa.
« Viimeksi muokattu: 21.12.07 - klo:18.50 kirjoittanut peran »

mgronber

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1458
    • Profiili
Vs: 1000 ja yksi tapaa kostaa saamansa huono palvelu
« Vastaus #5 : 21.12.07 - klo:19.05 »
Esim. monta käskyä jonkun määätyn myynnissä olevan tietokoneen prosessori ymmärtää. Ja nimen omaan prosessori. Vastauksen saatte ite kaivaa mut tulette määrässä yllättymään. Ja nyt en tarkoita käskykantaa vaan sitä minkä prosessori ymmärtää suorittaessaan jotain tehtävää  ;D

Hmm? Mitäs käskyjä se prosessori ymmärtää, ellei juuri niitä käskykantaan kuuluvia?

Luultavasti tässä yritetään kikkailla sillä että x86-yhteensopivat prosessorit muistuttavat sisäisesti enemmän RISC-arkkitehtuuria kuin perinteistä CISC-arkkitehtuuria. Niiden sisäisesti toteuttama käskykanta on siis huomattavasti pienempi ja yksinkertaisempi kuin mitä ne ulkoisesti tukevat. Monimutkaiset CISC-käskyt pilkotaan lennossa yksinkertaisemmiksi operaatioiksi.

Käytännössä sisäisen käskykannan koko on käyttäjän (ja sitä kautta myös myyjän) kannalta täysin turha tieto.

kapo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 15
    • Profiili
Vs: 1000 ja yksi tapaa kostaa saamansa huono palvelu
« Vastaus #6 : 22.12.07 - klo:23.20 »
Iltaa!

Varmaan hyvä keino v***uilla myyjille on kysellä heiltä tietoja yhteensopivuudesta ja muusta,kirjoittaa tiedot ylös ja sanoa sitten :"kiitos,menen tästä kotiin ja tilaan kilkkeet nettikaupasta."
Lähtökohtaisesti tulisi muistaa että imuri- ja mikrouunikauppa ei ole tietokonekauppa! Olen saanut gigantissa surkeaa ja osaamatonta palvelua! Osti sieltä modeemin joka ei toiminut.Heidän "asiantunteva" pc-klinikka tuli siihen tulokseen että kyseessä on operaattorista johtuva verkkovika;eikä suostunut vaihtamaan tuotetta.Kotimatkalla ostin toisen modeemin toisesta kaupasta ja se toimi kuin unelma.Mitä tähän voi lisätä?

eGetin

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1093
  • Milloin mitäkin
    • Profiili
Vs: 1000 ja yksi tapaa kostaa saamansa huono palvelu
« Vastaus #7 : 22.12.07 - klo:23.36 »
Johan gigantti on kalliimpikin kuin Verkkokauppa.com. Eikä siellä koskaan mitään palvelua saa...
Pöytäkone: Intel i7 920 | Asus P6X58D Premium | 12Gb DDR3 1600MHz | Asus Radeon HD 6950 1Gb | 60GB OCZ Vertex 2 SSD + 2TB WD Caviar Green + Samsung 830 120GB
HTPC: Intel C2D E4400 | Asus P5B | 4Gb DDR2 800MHz | Asus Geforce GT210 | 500GB WD Caviar GP
Kannettava: Asus Eee PC 1225B

Speedy G

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 216
    • Profiili
Vs: 1000 ja yksi tapaa kostaa saamansa huono palvelu
« Vastaus #8 : 23.12.07 - klo:00.26 »
"asiantuntemus" mallia gigantti. Ostin USB-väyläisen digitv:n .. A-link. Eipä meinannut toimia. No eiku taka, myytiin lisäantenni jolla "varmasti näkyy" , ja kokeileen. Eipä näkynyt. Seuraavana antenivahvistin. Ja tulos sama. Digiboxiakin meinasitvat tyrkyttää, muuta en huolinut. Ja sitten taas lisää kaikkea krääsää, eipä niilläkään näkynyt.
Eipä ees tullu itelle mieleen et täs talos on peltiä seinissä, joten ei se antenni toimi sisällä. Ongelman oikea ratkaisu oli jatkojohto USB-johtton ja antenni ikkunan pieleen ulos. Mutta "on se vaan tyhmää ostaa gigantista" antoi raha ylimääräisestä rojusta takasin vasta pitkän tappelun jälkeen. Ei kuulemma voi toimia niin kuten sen itse ratkaisin. *sensuroitu mileipide gigantista*
Ja hinnat on myymäläkohtaisia, eli se mitä on netissä ei pidä paikkaansa liikkeessä. Nimim kokemusta Ratti-poljinyhdiselmästä.
Pölyimureiden kanssa ne varmaan on kuin Hedengrenin entiset kiertävät imurikauppiaat. Kovaan híntaan imuri jonka saat halvemmalla pikkaisen eri merkillä muualta  ;D
Ai niin .. prosessori ymmärtää kaikki 4 käskyä loppupelissä. Ei se mokoma tajuu käskukannasta mitään. Se käskykanta kun käännettään vielä viimetipassa.  :D
Hai-saappaat ja Hankkijan lippis = Juntti Hämeen takamettistä :D

Giitu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 136
    • Profiili
Vs: 1000 ja yksi tapaa kostaa saamansa huono palvelu
« Vastaus #9 : 23.12.07 - klo:01.18 »
Kuuluuko aiheeseen mutta... Paikkakunnalla 2 tietokoneita ja osia myyvää putiikkia.Toisessa ei huvita kaydä,kun kerran menin kysymään hopeatahnaa,niin myyjä letkautti "Eiko se riitä kun runkk... ja vedät ne mällit sinne prossun päälle" Hienoa asiakas palvelua! kävi se kuiteskin kattomassa,mutta ei ollut,koska huoltomies ei oo paikalla.Ehdotti kuiteskin kattelemaan muista paikallisita putiikeista ja sanoi oikein putiikit nimiltä,mistä vois löytyä.Paikallinen Sonera piste on taas enemmän puhelin liike (Minun mielestä) Ne ei oo edes koskaan kuullut mikälainen on TV-kortti tietokoneeseen ja epäilivät että ei sellaista taida olla olemassa.Hinnat on aivan hirveät (no täähän on pohjoista ja kilpailijoita ei hirveenä oo lähettyvillä) Linux nimen saa mainita tuote pakettia pyörittäessä ja jopa äänikorttia ostaessa neuvottiin,että ALSA:lla on ajurit korttiin.Muuten juokevat karkuun jos kysyykään,että minkälainen Linux tuki tuotteessa on tjsp.... Mielummin tilaan tavaran netistä kuin alan näiden kannssa cd-levy pakettia isompaan projektiin.

Monetkin netistä tilatut tavarat ovat olleet postissa jopa tilauksesta seuraavana päivänä :) kiitos heille jotka siinä työstävät! Eli oma tapa on kostaa ostamalla netin kautta ja mielummin käytettynä.Kierrätystä;)

_Pete_

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1845
  • Fufufuuffuuu
    • Profiili
Vs: 1000 ja yksi tapaa kostaa saamansa huono palvelu
« Vastaus #10 : 23.12.07 - klo:08.30 »
Ai niin .. prosessori ymmärtää kaikki 4 käskyä loppupelissä. Ei se mokoma tajuu käskukannasta mitään. Se käskykanta kun käännettään vielä viimetipassa.  :D

Voisitkin sitten opettaa ohjelmoinninammattilaiselle ne 4 käskyä, itse en ole moisiin törmännyt urani aikana...