Hei.
Ongelmana siis se ettei internetyhteys avaudu koneen käynnistyessä. On aivan sama määritteleekö tämä yhteyden itse (dhcp) vai annanko kiinteän IP:n. Käynnistyksen yhteydessä yhteys on kiinni.
Yhteyden olen saanut päälle aina siten että Verkon asetuksista otan ruksin "Langallinen yhteys" kohdasta (latailee hetken), laitan sen uudelleen (taas latailee), otan toisen kerran pois (taas latailee) ja vielä kerran laitan ruksin paikoilleen (latailee...) minkä jälkeen homma lähtee toimimaan. Tämä siis täytyy tavallaan tehdä kahdesti. Aika käsittämätöntä!?
Käytössä on siis Ubuntu Feisty ja langallinen kiinteä yhteys asunnon puolesta. Ongelma on ollut koko syksyn mutta nyt vasta jaksoin asiaan tarttua. Odottelin korjaavaa päivitystä tjsp. (en siis ole laiska
) En pysty muistamaan onko normaalisti palkissa tuommonen pieni kuvake millä pääsee Verkon asetuksiin, mutta semmonen siellä nyt on ainakin tämän ongelman ajan ollut.
Asian vierestä vielä. Varmaan Gutsy on jo hyvässä kunnossa ja toimii, mutta joillakin ATI:n näyttiksillä on ilmeisesti kuitenkin ongelmia. Uskaltaisikohan tällä minun ATI Radeon 9600 kokeilla?