Kirjoittaja Aihe: Ubuntu & World Of Warcraft (+ Wine)  (Luettu 9219 kertaa)

ChiefLocust

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 51
    • Profiili
Ubuntu & World Of Warcraft (+ Wine)
« : 18.12.07 - klo:16.40 »
Elikkäs, tilasin tuossa hetki sitten WoWin Battle Chestin näin aloittelevana wowittajana, ja alla pyörii uusin Ubuntu.

Ja kysymys kuuluukin että mitenkäs saisin toimimaan WoWin wineä käyttäen?

Ja mitenkäs, voinko asentaa molemmat (normi WoW ja Burning Cruisade) vai pitääkö asentaa vain toinen?
Tarkoitan tällä sitä, että onnistuuko molempien asentaminen.

EDIT:
Olen sitten todella tuore Ubuntun käyttäjä, joten arvostan tarkkoja ohjeita. :)
« Viimeksi muokattu: 18.12.07 - klo:18.59 kirjoittanut ChiefLocust »

Ville Pöntinen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2078
    • Profiili
Vs: Ubuntu & World Of Warcraft (+ Wine)
« Vastaus #1 : 18.12.07 - klo:19.06 »
Tää kuuluis pelialueelle.

Ei tipu multa riviriviltä ohjeita, kun en kovinkaan paljon winen kanssa puuhaa. Wikissä on Wine kuntoon -niminen sivu http://fi.wikibooks.org/wiki/Ubuntu_tutuksi/Wine.

Winen käytössä (pelien kanssa) on ehdoton sivusto WineHQ eli http://www.winehq.org/. Siellä  AppDB antaa hakusanalla wow paljonkin luettavaa, muttei hätäisellä haulla tunne battlechestiä.

ChiefLocust

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 51
    • Profiili
Vs: Ubuntu & World Of Warcraft (+ Wine)
« Vastaus #2 : 18.12.07 - klo:19.08 »
Battle Chest on aloittelijoille suunnattu paketti, jossa on WoW sekä Burning Cruisade lisäosa.

Exitium

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1013
    • Profiili
Vs: Ubuntu & World Of Warcraft (+ Wine)
« Vastaus #3 : 18.12.07 - klo:19.10 »
Welcome to my signature!

Please note that this signature is licensed under the General Public License. By embedding the signature, or parts of it, into your brain other than by mere aggregation, your brain becomes a combined, and therefore derived, work and thus must be licensed under the GPL too

ChiefLocust

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 51
    • Profiili
Vs: Ubuntu & World Of Warcraft (+ Wine)
« Vastaus #4 : 18.12.07 - klo:20.10 »
Mä olen alotteleva WoW pelaaja ja eikä tuo Ubuntukaaan ole koneessa kauaa vielä ollut, joten asennanko samoilla ohjeilla alkuperäisen WoWin ensin ja heti perään Burning Cruisaden? Vai mitenkäs homma menee?

Exitium

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1013
    • Profiili
Vs: Ubuntu & World Of Warcraft (+ Wine)
« Vastaus #5 : 18.12.07 - klo:20.16 »
Mä olen alotteleva WoW pelaaja ja eikä tuo Ubuntukaaan ole koneessa kauaa vielä ollut, joten asennanko samoilla ohjeilla alkuperäisen WoWin ensin ja heti perään Burning Cruisaden? Vai mitenkäs homma menee?

Näin uskoisin. Jos ei toimi, niin sitten katso että miten voisi tehdä toisella tavalla.
Welcome to my signature!

Please note that this signature is licensed under the General Public License. By embedding the signature, or parts of it, into your brain other than by mere aggregation, your brain becomes a combined, and therefore derived, work and thus must be licensed under the GPL too

Kupuntu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 804
  • Kubuntu 8.10 @ Amilo A1645
    • Profiili
Vs: Ubuntu & World Of Warcraft (+ Wine)
« Vastaus #6 : 18.12.07 - klo:20.22 »
Jos enkku sujuu niin tuolta: https://help.ubuntu.com/community/WorldofWarcraft Ihan hyviltä näytti kun tuolta luin.
Amilo A1645: AMD 3300+ 2.0 Ghz, 512 mb RAM, 80 gb kiintolevy.
Last.fm

ChiefLocust

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 51
    • Profiili
Vs: Ubuntu & World Of Warcraft (+ Wine)
« Vastaus #7 : 18.12.07 - klo:21.05 »
Jos enkku sujuu niin tuolta: https://help.ubuntu.com/community/WorldofWarcraft Ihan hyviltä näytti kun tuolta luin.

Joo, enkku kyllä luonnistuu, mutta kun ole ennen tuota wowia pelannut, niin eniten askarrutti kun on noita lisälevyjäkin ilmestynyt että miten tämä asennus oikeen menee, eli juuri tuo että asennanko ensin normi Wowin ja sitten perään Burning Cruisaden.

Tuleeko niille omat kuvakkeet, vai asentuuko Burning Cruisade Wowin alle samaan kansioon/kuvakkeeseen vai miten?

EDIT:

Vai onko turhaa asentaa normi Wowia ja asentaa suoraan Burning Cruisade?
Kertokaahan. :)

Ja sitten vielä yksi asia.
Mitenkä päivitykset?
Tapahtuuko päivitys normaalisti?
« Viimeksi muokattu: 19.12.07 - klo:00.50 kirjoittanut ChiefLocust »

Exitium

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1013
    • Profiili
Vs: Ubuntu & World Of Warcraft (+ Wine)
« Vastaus #8 : 19.12.07 - klo:18.04 »
Tuollahan kerrotaan miten asennetaan erikseen BC. Mutta alkuperäinen WoW täytyy olla asennettu ennen kuin BC:n voi asentaa.

Ja jos olen oikein ymmärtänyt, että päivitykset pitäisi tapahtua normaalisti. Mutta joillakin on lukemani mukaan joskus ilmenny ongelmia, joten tämän jälkeen vasta kannattaa koettaa asentaa päivityksiä käsin. Mutta ei tarvitse koskea mihinkään erityiseen ellei peli itke jotain. :)
Welcome to my signature!

Please note that this signature is licensed under the General Public License. By embedding the signature, or parts of it, into your brain other than by mere aggregation, your brain becomes a combined, and therefore derived, work and thus must be licensed under the GPL too

ChiefLocust

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 51
    • Profiili
Vs: Ubuntu & World Of Warcraft (+ Wine)
« Vastaus #9 : 19.12.07 - klo:22.33 »
Tuollahan kerrotaan miten asennetaan erikseen BC. Mutta alkuperäinen WoW täytyy olla asennettu ennen kuin BC:n voi asentaa.

Ja jos olen oikein ymmärtänyt, että päivitykset pitäisi tapahtua normaalisti. Mutta joillakin on lukemani mukaan joskus ilmenny ongelmia, joten tämän jälkeen vasta kannattaa koettaa asentaa päivityksiä käsin. Mutta ei tarvitse koskea mihinkään erityiseen ellei peli itke jotain. :)

Ookei, eli normin ja BC asentaminen tapahtuu siis samallalailla?
Ja lopuksi vielä, että mitä asetuksia Wineen täytyy tehdä ennen WoWin asentamista?

EDIT:

Millä komennolla Wine muuten päivitetään?
« Viimeksi muokattu: 19.12.07 - klo:23.01 kirjoittanut ChiefLocust »

Sahtor

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 155
    • Profiili
Vs: Ubuntu & World Of Warcraft (+ Wine)
« Vastaus #10 : 20.12.07 - klo:08.29 »
Wine pysyy päivitettynä näillä ohjeilla:
http://www.winehq.org/site/download-deb

Uusimman winen käyttö saattaa rikkoa Ubuntun tutoriaalien mukaisen käytön. Gutsyn virallinen wine voi toimia parhaiten niin turha päivittää. Toisaalta WoW on aika iso prioriteetti winen kehittäjille kun miljoonat valittaa aina jos se ei toimi.

Ilokaasu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1547
    • Profiili
Vs: Ubuntu & World Of Warcraft (+ Wine)
« Vastaus #11 : 20.12.07 - klo:16.52 »
Eli aivan uusimman winen saat suoraan winen omilta sivulta. Toisaalta gutsyn repoista löytyy myös wine joka saattaa olla muutamaa .versionumero.alanumero.alanumeroa pienempi. Jossain vaiheessa kuitenkin "se uusin wine" tulee myös gutsyn pakettivarastoihin.

ChiefLocust

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 51
    • Profiili
Vs: Ubuntu & World Of Warcraft (+ Wine)
« Vastaus #12 : 29.12.07 - klo:04.22 »
Olen tässä juuri aloittamassa WoWin tahkoamisen, ja ajattelinkin tiedustella näin tulevana Alliencessa pelaavana, että mikä olisi paras/sopivin servu suomalaiselle wowittajalle? :D

j_aikioniemi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 12
    • Profiili
Vs: Ubuntu & World Of Warcraft (+ Wine)
« Vastaus #13 : 30.12.07 - klo:13.06 »
Kuulin, että ravencrest-servulla olisi paljon suomalaisia. Itse pelailen hordella hellscream-servulla, mutta ajattelin siirtää yhden hahmon ravencrestille jossain vaiheessa.

ChiefLocust

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 51
    • Profiili
Vs: Ubuntu & World Of Warcraft (+ Wine)
« Vastaus #14 : 03.01.08 - klo:18.31 »
Noniin, viimein sain Battle Chest-kokoelmani postista, mutta tässä on ilmennyt eräs pieni ongelma asennuksessa.

Kun ohjeissa käsketään kopioimaan tietyt tiedostot suoraan kovolle ties kuinka monelta levyltä, mutta mulla ei tullut mukana kuin 2 DVD levyä, joista toinen oli itse normi WoW ja toinen Burning Crusade.

Ja tältä mun normi WoW levyltä ei löydy kuin Mac tiedostojen lisäksi pelkät Installer Tome tiedostot:


Kuten kuva kertoo.

Joten, mistä mä esimerkiksi repasen näiden ohjeiden mukaiset tiedosto:

"The best method, if you have access to the installation discs is to copy the contents to your hard disk and run them from there:

      For each of the remaining WoW CD's, copy just the 'Installer Tome #.mpq' files. In the end, you should have the 'DirectX' directory, and the 'autorun.inf', 'installer.ico', 'Installer Tome.mpq', and 'Installer.exe' files from disc 1, and 'Installer Tome 2.mpq', 'Installer Tome 3.mpq', 'Installer Tome 4.mpq', and 'Installer Tome 5.mpq' from the remaining discs. Note that the 'Installer.exe' file on the first disc is different from the files of the same name on the subsequent discs; if you get the wrong on the install will fail with "



EDIT:
Mitenkäs jos tekee niin että lataa Blizzardin servuilta sen clientin, niin saako siitä täysversion jotenkin kun mulla nuo kaikki koodit täysversioon kerta on?

Ja sitten vielä että mikäs tämä errori on:
« Viimeksi muokattu: 03.01.08 - klo:22.08 kirjoittanut ChiefLocust »

Exitium

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1013
    • Profiili
Vs: Ubuntu & World Of Warcraft (+ Wine)
« Vastaus #15 : 04.01.08 - klo:11.26 »
Tietääkseni kyllä, sehän Blizzardin sivuilta ladattava clientti on tarkoitettu jos CD/DVD on hävinnyt. Tämän takia sen on pakko olla täysversio.

Ja nuo ohjeet ovat tietääkseni tarkoitettu jos ostaa ne molemmat pelit erikseen (ei siis Battle Chestina). Niissä on nimittäin 4 asennus-CD:tä, ei yhtä DVD:tä.
Welcome to my signature!

Please note that this signature is licensed under the General Public License. By embedding the signature, or parts of it, into your brain other than by mere aggregation, your brain becomes a combined, and therefore derived, work and thus must be licensed under the GPL too

Tuplanolla

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1420
  • Reg. Linux user #423604
    • Profiili
Vs: Ubuntu & World Of Warcraft (+ Wine)
« Vastaus #16 : 04.01.08 - klo:12.40 »
Tietääkseni kyllä, sehän Blizzardin sivuilta ladattava clientti on tarkoitettu jos CD/DVD on hävinnyt. Tämän takia sen on pakko olla täysversio.
Se on trialia varten. Eli sieltä saa ilmaiseksi 10 päivän trial-käyttäjän jonka voi sitten oikean pelin koodin syöttämällä laajentaa täysversioksi.
Trial-tili sisältää muutamia rajoituksia, esim. levelirajoitus 20, ei voi lähettää yksityisviestejä jos toinen osapuoli ei ole lisännyt sinua listaansa ym.

Ohjeessa käsketään siirtämään kaikki .mpq -tiedostot kovalevylle. Todennäköisesti se installeri on siellä toisella dvd:llä, katso sieltä.

Mulla ei ole WoWia, mutta kavereilla on ja olen nähnyt sen paketin, se sisälsi muistaakseni 5 cd-levyä joissa jokaisessa oli yksi .mpq -tiedosto sisällä. Ensimmäisessä oli asennusohjelma.
Lisää [ratkaistu] ketjun ensimmäisen viestin otsikkoon, kun ongelma ratkeaa!

John Rivera

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 181
    • Profiili
Vs: Ubuntu & World Of Warcraft (+ Wine)
« Vastaus #17 : 20.01.08 - klo:08.21 »
Hieman säätämisen maku näissä ohjeissa.

Kirjoitin kunnon ohjeen tuolle wowille, kun on kokemusta sen kanssa kikkailemisesta.
http://forum.ubuntu-fi.org/index.php?topic=15316.0
« Viimeksi muokattu: 20.01.08 - klo:09.01 kirjoittanut Furythor »

yoonasu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 7
    • Profiili
Vs: Ubuntu & World Of Warcraft (+ Wine)
« Vastaus #18 : 20.01.08 - klo:11.54 »
BC trialissa ei ole mitään rajoitteita btw. :o

Mutta itse olen saanut winellä omilla kokemuksilla, sillon kun ubuntuun tutustuin (rajoitetuilla ajureilla kylläkin) noin 40-80fps. Tai niin wow-clientti herjas vaikka silti tuntui tökkivältä, mutta eikös kunnon nvidian ajureilla asentaminen  saa enemmän irti, niillä "kiihdytetyillä ajureilla" tjsp.

John Rivera

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 181
    • Profiili
Vs: Ubuntu & World Of Warcraft (+ Wine)
« Vastaus #19 : 20.01.08 - klo:17.04 »
hmm, minusta BC trial laittaa rajaksi lvl 60.99999999, mutta voit harjoittaa esim JC ammattia ja käydä outlandsis etc...

Anyway itsellä ainakin tuolla viritys ohjeella sain parhaimmillaan yli 100 FPS (ilman Vsync) ja keskiarvo FPS nousi 30:stä 50:een, joten pimp my wow :D