Kirjoittaja Aihe: wmv ja streaming ...  (Luettu 9566 kertaa)

juuso65

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 195
    • Profiili
wmv ja streaming ...
« : 17.08.05 - klo:17.05 »
jep olen tässä jo jonkin aikaa kokeillut erilaisia systeemejä ja lueskellut
http://www.ubuntuforums.org/ näitä foorumin juttuja mutta ratkaisua en ole vielä keksinyt  ???
kaikenlaisia ohjeita olen kokeillut noiden foorumien perusteella mutta ilman tulosta

eli olen yrittänyt saada näiden sivujen videoita toimimaan , mutta ei meikäläisen taidoilla onnistu....
http://www.the-scorpions.com/english/  (sieltä kun valitsee "videos" niin pääsee videosivuille)

jonkinlaisia streaming wmv videoita nämä taitavat olla ...

kaikki ubuntuguiden codecit on asennettu ja koneella olevat wmv:t kyllä aukeavat totem-playerillä ....
« Viimeksi muokattu: 17.08.05 - klo:17.14 kirjoittanut juuso65 »

janne

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5150
    • Profiili
Re: wmv ja streaming ...
« Vastaus #1 : 17.08.05 - klo:17.24 »
eli olen yrittänyt saada näiden sivujen videoita toimimaan , mutta ei meikäläisen taidoilla onnistu....
http://www.the-scorpions.com/english/  (sieltä kun valitsee "videos" niin pääsee videosivuille)

jossa tietty lukee jotta:
Lainaus
The video require Windows Media Player to be installed on your computer.

eli, mäkkiä tai jotain muuta kuin windowsia pc-alustalla ajavia ei tueta.

jonkinlaisia streaming wmv videoita nämä taitavat olla ...

kaikki ubuntuguiden codecit on asennettu ja koneella olevat wmv:t kyllä aukeavat totem-playerillä ....

linuxissa mplayer, totem, vlc ja xine osaavat ainakin näyttää streamattua videota, ellei sitä ole jollain tapaa estetty (tietysti kova kikkailija voi asentaa windows media playerin wlinuxiin, mutta se vaatii jo vähän vaivaa ;)). kun kokeilin noita kolmea ensimmäistä, niin mikään niistä ei saanut yhteyttä palvelimeen edes siten, että olisi yrittänyt avata videota. eikä se kuulemaa avaudu windowsissakaan, joten...

Janne

juuso65

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 195
    • Profiili
Re: wmv ja streaming ...
« Vastaus #2 : 17.08.05 - klo:17.30 »
meillä noi streamit aukee emännän koneella (windows xp) ja jos joku homma toimii vinkkarissa niin kyllähän se pitäisi saada toimimaan näissä "paremmissakin" käyttiksissä  ;D

janne

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5150
    • Profiili
Re: wmv ja streaming ...
« Vastaus #3 : 17.08.05 - klo:17.55 »
meillä noi streamit aukee emännän koneella (windows xp) ja jos joku homma toimii vinkkarissa niin kyllähän se pitäisi saada toimimaan näissä "paremmissakin" käyttiksissä  ;D

hmm... vaatiikohan tuo nyt siten jonkun tosi uuden media playerin. tuossa viereisellä koneella on tosiaan w2k, eikä sen mukana tulleella media playerilla saatu edes yhteyttä ko. streamiin. voihan tietty olla, että meidän liittymästä on jostain syystä jonkinlainen reititysongelma ko. osoitteeseen.

mutta juu, kokeile vaikkapa mediaplayeria ja siitä open url...
Janne

moonstone

  • Vieras
Re: wmv ja streaming ...
« Vastaus #4 : 19.08.05 - klo:13.07 »
meillä noi streamit aukee emännän koneella (windows xp) ja jos joku homma toimii vinkkarissa niin kyllähän se pitäisi saada toimimaan näissä "paremmissakin" käyttiksissä  ;D

Kyllähän se toimisi, jos ei olisi patentin omaava ja suljettu formaatti. Onneksi monet ovat jaksaneet reverse-engineerata sitä, jotta se näkyy linuxissa edes jotenkuten. Linspire on ainut jakelu joka on tainnut lisenssoida tuon wmv:n, joten se näyttää sen suoraan omalla soittimellaan.

Jos ei maksa ei myöskään helpolla katso.


mikk0

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 555
    • Profiili
streaming (nettiradio)
« Vastaus #5 : 25.08.05 - klo:20.48 »
Minullakin on virtaustoistoon liittyvä ongelma, mutta omani on nettiradion puolelta.

Susella tuli kuunneltua paljonkin osoitteesta http://www.snakenet.com löytyvää musiikkia, mutta nyt en saa sitä toimimaan millään.
Ubuntu tahtoo avata tuon streamin oletuksena rhytmboxiin, mutta sinne ilmestyy vain kolme linkkiä, joista mikään ei toimi.
Susessa se avautui xmms:llä, joten asensin sen ja kokeilin uudestaan, mutta sekin ilmoittaa vain että ei voi yhdistää palvelimeen.

MP3:t ja DVD:t toimivat hyvin ja W32-koodekitkin olen asentanut, joten en tiedä mikä tökkii.
Onko mitään ehdotuksia?

Mikko

EDIT: Tuo heidän käyttämänsä tiedostomuoto näyttää olevan MP3 shoutcast (PLS) ja Synapticin mukaan Totem tukee kyseistä muotoa, joten vaihdoin Firefoxin asetuksista nämä avattavaksi sillä. Sain vastaani vain ilmoituksen, että there's no plugin to handle this movie.

EDIT2: Viimeisenä toivona koetin asentaa zinf-ohjelman, mutta tuokin ilmoittaa että cannot send data to host 65.19.169.2. Otin jopa palomuurin pois päältä, mutta ei auta. Voisiko toisessa päässä olla nyt joku ongelma? Luulisi sivuilla tosin olevan jonkun ilmoituksen siitä jos näin on, sillä olen yrittänyt tätä jo useamman kerran ja aina yhtä huonolla menestyksellä.
« Viimeksi muokattu: 25.08.05 - klo:22.04 kirjoittanut mikk0 »

Mikko Saarinen

JPK1990

  • Vieras
Re: wmv ja streaming ...
« Vastaus #6 : 06.10.05 - klo:20.23 »
mulla ei toimi jostain syystä windows media 9 videot >:( mun kaverin leffatuotanto on wmv muodossa >:(

moonstone

  • Vieras
Re: wmv ja streaming ...
« Vastaus #7 : 06.10.05 - klo:20.57 »
mulla ei toimi jostain syystä windows media 9 videot >:( mun kaverin leffatuotanto on wmv muodossa >:(

Pyydä konvertoimaan Xvidiksi?

JPK1990

  • Vieras
Re: wmv ja streaming ...
« Vastaus #8 : 06.10.05 - klo:22.36 »
kävi mielessä mut pitää käydä ite konvertoimassa ei se ossaa