Kirjoittaja Aihe: Päivitys 6.04->7.10, entä VDR?  (Luettu 1703 kertaa)

cokekola

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 63
    • Profiili
Päivitys 6.04->7.10, entä VDR?
« : 16.12.07 - klo:00.26 »
VDR-koneessa on edelleen Ubuntu 6.10. VDR:ssä on yhtä sun toista pluginia yms. jota ei kaikkea enää edes muista. Jos päiivitän 6.10:n 7.10:aan, niin ilmeisesti pitää päivittää 7.04 ensin.

Miten käy VDR:n ja pluginien ja patchien? Pitääkö ne kääntää kaikki uudelleen? Mistä edes saan selville mitä kaikkea on tullut asennettua?

« Viimeksi muokattu: 16.12.07 - klo:00.28 kirjoittanut cokekola »
Matkalla kohti MS-vapaata elämää...

mk1970

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 213
    • Profiili
Vs: Päivitys 6.04->7.10, entä VDR?
« Vastaus #1 : 16.12.07 - klo:12.44 »
Tämä on tietysti "väärä vastaus" (=ei käyttää Ubuntun omaa paketointisysteemiä) mutta olen itse kääntänyt kaikki VDR-jutut (VDR ja kaikki pluginit) /usr/local/vdr-<versio>-<päivämäärä> hakemistoon ja /usr/local/vdr on symboolinen linkki joka osoittaa viimeisimpään varmasti toimivaan asennukseen. Itse riippuvuudet (dependencies) on asennettu Ubuntun omista lähteistä aptitude:lla.

Itselläni on vielä projekti hieman kesken mutta lupaan kertoa täällä (ja linuxtv.fi:ssä) miten tein kaiken. Sen verran voin jo nyt sanoa että kyseessä on 64-bittinen Ubuntu 7.10 ja VDR 1.5.12 useilla plugineilla.

Ja tyylilleni uskollisena käyttöön tulee yksi skripti joka asentaa koko VDR-järjestelmän koneeseen jossa ei ole VDR ollut aikaisemmin. Tarkoitus on siis helposti asentaa VDR useille sukulaisille kun saan kaiken toimimaan ensin itselläni...

spideri

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 50
    • Profiili
Vs: Päivitys 6.04->7.10, entä VDR?
« Vastaus #2 : 26.12.07 - klo:01.55 »
Tuollainen scripti olisi enemmän kuin tervetullut. Itse kun joudun asentamaan vdr:n keskimäärin 2 kuukauden välein uudelleen kun innostun lisäämään jonkun lisäominaisuuden, joka ei toimikaan.
7.10:sta voin sen verran omia kokemuksia sanoa, että Atin näyttiksen epäonnekkaana omistajana huomasin, ettei kuvan skaalaus toiminut vaikka kuinka yritin nyyppätaidoilla kikkailla.