Kirjoittaja Aihe: Pklaskun yritykset ja laskut[ratkaistu]  (Luettu 2612 kertaa)

B-275

• Käyttäjä
    • Profiili
Pklaskun yritykset ja laskut[ratkaistu]
« : 15.12.07 - klo:10.37 »
Terve!

Osaisiko kukaan neuvoa miten Pklasku-ohjelman yritys- ja laskurekisterit saisi siirrettyä toiselle koneelle?

Muoks: Lisäsin ratkaistu otsikkoon
« Viimeksi muokattu: 16.12.07 - klo:16.03 kirjoittanut B-275 »

JJK

• Käyttäjä
  • Ubuntu Mate 22.04
    • Profiili
Vs: Pklaskun yritykset ja laskut
« Vastaus #1 : 15.12.07 - klo:13.09 »
Millä olet luonut tietokannat?
Jos phpmyadmin niin sieltä voi "viedä" kannan vaikka zippipaketiksi. Ja toisessa koneessa taas "tuonti" zippipaketista.

B-275

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #2 : 15.12.07 - klo:14.20 »
Mulla on luotu tietokannat Webminillä. Tarvitaan varmaan rautalankaa (paksua ja paljon) koska en ole muuten kyseistä ohjelmaa käyttänyt kuin Pklaskun asennuksen yhteydessä.

JJK

• Käyttäjä
  • Ubuntu Mate 22.04
    • Profiili
« Vastaus #3 : 15.12.07 - klo:15.24 »
Olet sitten varmaan asentanut Asmon ohjeiden mukaisesti. Itsekään en kyseistä softaa ole käyttänyt. Mutta jospa joku kertoo miten se sillä tehdään.

ps: voithan asentaa myös phpmyadminin  :)

mgronber

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #4 : 16.12.07 - klo:14.52 »
Olet sitten varmaan asentanut Asmon ohjeiden mukaisesti. Itsekään en kyseistä softaa ole käyttänyt. Mutta jospa joku kertoo miten se sillä tehdään.

Minä en ole edes koskenut PkLaskuun, Webminiin enkä phpmyadminiin mutta höpisenpähän silti omiani. Sanomattakin lienee selvää etten ota vastuuta mistään. Jos voitatte seuraavalla viikolla lotossa niin se on kuitenkin minun ansiotani ja kiitokseksi voi lähettää osan rahoista provisiona minulle.

Lainaus
ps: voithan asentaa myös phpmyadminin  :)

Tai sitten asian voi tehdä Oikein™ eli komentaa komentoriviltä tietokannan sisällön tiedostoon pklasku-dump.sql.

Koodia: [Valitse]
$ mysqldump --opt -u KÄYTTÄJÄTUNNUS -p pklasku >pklasku-dump.sql

Palauttaminen (samalla tai toisella koneella) ei ole sen vaikeampaa.

Koodia: [Valitse]
$ mysql -u KÄYTTÄJÄTUNNUS -p pklasku <pklasku-dump.sql

Tiedoston pklasku-dump.sql pitäisi sisältää kaikki tarpeellinen jotta koneella mahdollisesti jo oleva tietokanta jyrätään ennen kuin tiedostossa olevat tiedot viedään kantaan.

KÄYTTÄJÄTUNNUS tarkoittaa sellaista mysql-käyttäjätunnusta jolla on riittävät oikeudet kannan pklasku pullauttamiseen ulos ja viemiseen takaisin. Tämä on määritelty tiedostossa sqlfuncs.php ja Asmon ohjeissa käyttäjätunnuksena taisi olla pklasku. Komennot kysyvät suoritettaessa kyseisen tunnuksen salasanaa.

Pahoittelen rautalangan puuttumista.

B-275

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #5 : 16.12.07 - klo:16.02 »
Kiitoksia vaan paljon. Käytetään se rautalanka joskus toiste. ;)