Kirjoittaja Aihe: Compiz ongelma?  (Luettu 2619 kertaa)

Marbo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 427
    • Profiili
    • Toimi.org
Compiz ongelma?
« : 09.12.07 - klo:16.12 »
Olen asentanut compizin. Siinä on muutamakin ongelma.

Elikkäs, ensimmäiseks compiz ei muista asetuksia jos vaikka boottaa koneen. Esim kun mulla on sielä asetuksissa sellainen ettei näytetä käynnissäolevissa ohjelmissa päätettä. Silti se näkyy joka kerta kun boottaa tai X:n sammuttaa. Pitää mennä sit compizin asetuksiin, ottaa se rivi sieltä pois ja laittaa takas niin sit taas toimii. Muuten ei.

Ja sit toiseks, kun nyt on jotkut läpinäkyviä työpödällä, niin sit ne näyttää taustakuvaa sieltä takaata ja se on erikohdassa se taustakuva siinä gnomepalkin takana, tai päätteen sisällä. Mistä johtuu? Tässä vielä olis kuva siihen: http://nikita.tnnet.fi/~marbo/tavaraa/tyopoyta.png

Linux user #460798

Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11474
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Vs: Compiz ongelma?
« Vastaus #1 : 09.12.07 - klo:17.43 »
Tuosta kuvasta olisi voinut jättää kyllä ison osan pois...

EDIT: Minulla toimii näköjään ihan oikein noi läpinäkyvyydet...
« Viimeksi muokattu: 09.12.07 - klo:17.50 kirjoittanut Tomppeli »
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.

Marbo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 427
    • Profiili
    • Toimi.org
Vs: Compiz ongelma?
« Vastaus #2 : 09.12.07 - klo:18.01 »
Tuosta kuvasta olisi voinut jättää kyllä ison osan pois...

EDIT: Minulla toimii näköjään ihan oikein noi läpinäkyvyydet...

Toi kuva meni samalla tonne "näytä työpöytäsi" osioon niin en jaksanu sit alkaa ottaan toista tai pilkoon tota....

Linux user #460798

Marbo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 427
    • Profiili
    • Toimi.org
Vs: Compiz ongelma?
« Vastaus #3 : 09.12.07 - klo:18.37 »
Äsken huomasin kun käynnistin X:n uusiksi ja joka kerta kun sen käynnistän uusiksi niin kuva on ihan päin peetä. Eli pitää laittaa aina oikea reso sitten käsin tuolta asetuksista. Niin sit kun olen muuttanut asetuksista oikean reson niin sit sen jälkeen toi läpinäkyvyys temppuilee.

elikkäs sen homman saisin vissiin kuntoon jos saisin näytön resoksi aina automaattisesti sen 1440x900..

Mutta miten saan sen pysymään? Olen koittanu laittaa käsin xorg:iin, mutta tuloksetta. Aina tietokone korjaa ite sen siihen huonompaan resoon. Apuja?

Linux user #460798

gdm

  • Sitä saa mitä tilaa...
  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4363
    • Profiili
    • Keskustelualueiden säännöt
Vs: Compiz ongelma?
« Vastaus #4 : 09.12.07 - klo:18.46 »
Joskohan viitsisit kertoa mikä näytönohjain, ja onko asennettu rajoitetut ajurit???
Lisää [Ratkaistu] aloitusviestiin jos ongelmasi selviää!
Saamasi tuki on ilmaista, joten älä vaadi tai uhkaile saadaksesi apua!

anttimr

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1625
    • Profiili
Vs: Compiz ongelma?
« Vastaus #5 : 09.12.07 - klo:18.46 »
Lainaus
Elikkäs, ensimmäiseks compiz ei muista asetuksia jos vaikka boottaa koneen. Esim kun mulla on sielä asetuksissa sellainen ettei näytetä käynnissäolevissa ohjelmissa päätettä. Silti se näkyy joka kerta kun boottaa tai X:n sammuttaa. Pitää mennä sit compizin asetuksiin, ottaa se rivi sieltä pois ja laittaa takas niin sit taas toimii. Muuten ei.

Juu, Gnomen istunnon alussa käynnistyvät ohjelmat käynnistyvät usein niin aikaisin, että ne eivät kunnioita Compizin määräyksiä. Kokeile sulkea pääte ja käynnistää se uudelleen, niin silloin sääntöjen pitäisi olla voimassa. Kiertotienä päätteen voi vaikka sulkea jokaisen istunnon lopussa.
Ubuntu 12.10 Quantal Quetzal

Marbo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 427
    • Profiili
    • Toimi.org
Vs: Compiz ongelma?
« Vastaus #6 : 09.12.07 - klo:19.09 »
Joskohan viitsisit kertoa mikä näytönohjain, ja onko asennettu rajoitetut ajurit???

Näytönohjain on Intel x3100. Mielestäni en ole mitään ajureita asennellut pahemmin, mutta kaikki tuntuu toimivan noita muutamaa seikkaa lukuunottamatta, 3D tehosteetkin toimivat.

EDIT: Niin ja sit videot ei toimi myöskään compizilla. Luin jotain ohjeita jostain jo siihen ongelmaan mut en saanut toimimaan.
« Viimeksi muokattu: 09.12.07 - klo:19.15 kirjoittanut Marbo »

Linux user #460798