Asentelin tuossa kuukausi takaperin Ubuntun (Gutsy) koneeseeni ja langaton netti on tuottanut ongelmia enemmän tai vähemmän koko ajan. Muuttaessani tukiaseman salausta wpa2->wpa niin netti toimi varmaan viikon päivät loistavasti (tai no, joka käynnistyksen yhteydessä piti kirjoittaa päätteeseen sudo /etc/init.d/networking restart, jonka jälkeen netti lähti toimimaan...)
Eilen sitten nettiyhteys yhtäkkiä vain katosi. En tehnyt koneella mitään muuta kuin kuuntelin musiikkia ja yhtäkkiä huomasin, ettei netti toimikaan. Nyt tilanne on sama, mikä se oli pari viikkoa sitten. Langattomia verkkoja löytyy ja salaamattomaan verkkoon pääsee sisälle, mutta vaikka oma verkkomme näkyy niin sinne ei pääse sisälle.
Käytössä on Asuksen M2N32-Sli deluxeen integroitu rtl8187 piirinen langaton verkkokortti. Koska pääsen salaamattomiin verkkoihin, niin kortin ajurit lienevät kunnossa vai olenko ymmärtänyt väärin? Vika siis lienee tuolla salauspuolella, mutten ymmärrä missä, kun wpa-supplicant:kin on asennettuna ja muutenkin olen kuullut, että tässä Gutsyssä pitäisi langaton toimia aikalailla heittämällä.
Olen pitkään jo tapellut tämän langattoman kanssa, joten en enää muista mitä ohjeita olen noudattunut ja mitä taas en. Antakaa te nyt neuvoja ja vinkkejä, kun itseltäni alkaa konstit loppumaan.