Itse epäilen tuon Silverlightin (ja mono toteutus Moonlight) onnistumista koska flash on jo niin pitkälle päästetty.
Hyvin mahdollista kyllä. Olen kuullut/lukenut, että Silverlight olisi huomattavasti kätevämpi ja teknologialtaan kehittyneempi, joka saattaa auttaa sen leviämistä. Toisaalta pelkällä kehittyneellä teknologialla ei ole porskuteltu pitkälle aikaisemminkaan. Jos Moonlight tulee olemaan avoin/avoimempi ja hyvin toimiva, niin tulen kyllä suosimaan sitä suljetun Flashin sijasta.
Mutta niin kauan kuin ei avoimia vaihtoehtoja ole, niin turha sitä kai marista kun yritykset tekevät kaikkensa voiton maksimoimiseksi.
Onhan se toki nähty jo www:n alkuajoista sen kuinka Microsoft yritti jakaa sen Internet Explorer maailmaan vs Muu maailma.
Toki IE:ssä oli/on ongelmansa, mutta toisaalta lopulta sivujen tekijät vastuussa mitä kaikkia selaimia tuetaan. Itse odotan, että IE8 tulee tukemaan entistä paremmin W3C "standardeja".
Ei ainakaan heti tule mieleen. Johtuisiko siitä, ettei sitä "avoimessa maailmassa" pidetä kovinkaan tärkeänä? Sitäpaitsi avoimen teknologian ajaminen massoille vaatisi älyttömästi verta ja kyyneleitä siitä huolimatta, että se olisi maailman paras ja edistynein kyseessäoleva teknologia.
Noinhan se varmastikin on. Hankala tilanne.