Kirjoittaja Aihe: Open Office valikko-ongelma [Ratkaistu]  (Luettu 2986 kertaa)

Faeryan

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 121
  • 10.04 Lucid
    • Profiili
Open Office valikko-ongelma [Ratkaistu]
« : 28.11.07 - klo:16.56 »
Olisi tuollainen mukava pikku ongelma Open Office 2.3:n kanssa. Se kun tahtoo valikoissa näyttää tekstin sijaan pelkkiä neliöitä.
Olen yrittänyt kokonaisuudessaan poistaa Open Officen ja kaiken siihen liittyvän. Olen myös asentanut ja poistanut joitakin localeita, mutta kaikki tämä ilman tulosta.
Ongelma ilmeni muistaakseni jo Dapperin aikaan, mutta en ole tarvinnut Open Officea ennenkuin vasta nyt, joten olen lykännyt ongelmanratkaisua tähän asti.

Käyttiksenä Gutsy Gibbon ja Open Officen versiona 2.3.
Aikanaan asensin suomenkielisen oikolukuohjelman Soikon, mutta nyt tarkistaessani Synapticilla ei sitä enää löyty, joten olen sen luultavasti poistanut.
Gutsystä käytössä englanninkielinen versio.

Ongelman ratkaisijalle tarjoan pullakahvit, mikäli joskus törmätään. Kiitos! :)
« Viimeksi muokattu: 26.02.08 - klo:09.41 kirjoittanut Faeryan »
AsRock939-DualSata2 | AMD Athlon64 X2 4000+ | Club3D GeForce 6600 GS | 2Gt 400MHz DDR | Samsung HD160JJ | Logitech G15 | Samsung 226BW | Razer Diamondback | Logitech Trackman Wheel | Antec P180

erNa

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5
    • Profiili
Vs: Open Office valikko-ongelma
« Vastaus #1 : 14.01.08 - klo:18.59 »
Mulla on vissiin muuten sama ongelma mutta mun valikoiden teksti on kirjotettu kreikkalaisilla aakkosilla  ???. Siihen varmaan jostaki sais vaihettua fontin mutta aika tuskasta tekstiä nuo aakkoset on lukea.
Aattelin myös että vois varmaan asentaa uudelleen tuo ohjelma mutta se on minun käyttötaidoille turhan haastavaa   :-\.
Saisko joltaki fiksulta jelppiä

erNa

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5
    • Profiili
Vs: Open Office valikko-ongelma
« Vastaus #2 : 14.01.08 - klo:19.08 »
No voihan vehnäpulla! Sain ratkaistua ongelman kirjoittamalla päätteeseen
sudo aptitude remove openoffice.org-gnome openoffice.org-gtk sivulta http://vntutor.blogspot.com/search/label/OpenOffice. Löysin tämmösen keinon selailemalla keskusteluja tältä keskustelualueelta.

Asmo Koskinen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4443
    • Profiili
Vs: Open Office valikko-ongelma
« Vastaus #3 : 14.01.08 - klo:19.10 »
Käyttiksenä Gutsy Gibbon ja Open Officen versiona 2.3.

Kun asennat kolme pakettia, kaikki muukin suomeen liittyvä tulee niiden mukana. OpenOffice käyttää Voikkoa tavutukseen ja oikaisulukuun.

language-pack-fi
language-pack-fi-base
language-support-fi

"Please note that you should install language-support-fi
to get full support for this language (spell checkers, OpenOffice and
Mozilla locale packages, etc.)."

Ystävällisin terveisin Asmo Koskinen.
« Viimeksi muokattu: 14.01.08 - klo:19.12 kirjoittanut Asmo Koskinen »

Faeryan

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 121
  • 10.04 Lucid
    • Profiili
Vs: Open Office valikko-ongelma
« Vastaus #4 : 26.02.08 - klo:09.40 »
Ajattelin taas kerran kokeilla tätä ja poistin kaiken OpenOffice -sälän ja katselin netistä erillisen lähteen josta asentaa. Kun olin poistanut kaiken, huomasin että selaimeni alkoi tekemään samoja outoja merkkejä kuin OpenOffice ennen sitä. Harmaat aivosolut alkoivat toimimaan ja keksin katsella Ubuntun Fonttiasetukset. Application fonttina oli OpenSymbol, jonka muistin olleen poistettavien listalla, koska se oli riippuvainen jostakin OpenOfficen osasesta. Sen vaihdoin johonkin muuhun silmää miellyttävään ja selain sai oikeat piirrosmerkkinsä takaisin. Myös OpenOffice uudelleenasennuksen jälkeen pelaa kuten pitääkin.
AsRock939-DualSata2 | AMD Athlon64 X2 4000+ | Club3D GeForce 6600 GS | 2Gt 400MHz DDR | Samsung HD160JJ | Logitech G15 | Samsung 226BW | Razer Diamondback | Logitech Trackman Wheel | Antec P180