Itse olen tapellut geforce4 mx440:n kanssa (haluaisin saada noi 3d efectit toimimaan), kun asennan rajoitetut ajurit ja koitan laittaa efectit toimintaan, työpöytä kaatuu eikä efectit ole käytössä.
ENVY:llä kun asensin ajurit, se ei asentanut rajoitettuja ajureita, efectejä kun yritin päälle, sanoo värkki, että ei voi käyttää ellei asenna niitä.
ATI:n (radeon 9550) kortillani toisessa koneessa sain homman toimimaan kivasti, kone toimiikin todella mukavan tuntuisesti, ei pahemmin töki (vesisade efecti kyllä jumitti koneen, sitä en ole uudestaan kokeillutkaan, kun lopulta sain tämän taas toimimaan
Tosin esimerkiksi kuution pyörittämisen ollessa aktiivisena, prosessorin käyttöaste on lähellä 100%.. johtunee siitä, että taustalla on 1024+768 kuva ja se "lattia" on peilaava niin ja siitä, että prossu on vain sempron 2500+
Mutta positiivisesti olen yllättynyt koneeni tehoista käytettäessä noita kikkareita.
ATI:n ajurikin tuntuu toimivan aivan mallikkaasti, alkukankeus oli ihan vain käyttäjästä ja hänen tietämättömyydestään johtuvaa.. mutta siitä huolimatta vanha kortti tuntuu toimivan aivan hyvin noilla ajureilla.
Nvidia kun saisi vielä ajurinsa toimimaan.. siitä ilmeisesti tuo kaatuminen johtu.. voi toki olla, että olisi jotain tekemistä tuon 64bit prossunkin kanssa.. ehkä (nvidia siis toisen koneen näyttis)
Minkähän merkkisiä kortteja kannattaisi jatkossa suosia linux yhteensopivuuden kannalta.. ati ja nvidia kun ovat kuitenkin ne tunnetuimmat/yleisimmät