Nyt täytyy sanoo että meni sormi suuhun ja toinen...
ei hätää...
En löydä ainakaan Device Managerista mountpointtia, siellä lukee seuraavasti:
katsoitko gnomebakerin asetuksista onko cd-asema tunnistettu oikein?
Nautiluksella pystyy polttamaan, mutta sillä se raapas mp3 muodossa biisit levylle. Kai silläkin saa ne käännettyä "normi" audioksi ennen polttoa.
valitettavasti ei saa. enkä tiedä saako seuraavassakaan versiossa ainakaan tämän perusteella:
http://www.gnome.org/~davyd/gnome-2-12/nautiluksen cd-poltto on kyllä kätevä monessakin tilanteessa, mutta tähän siitä ei vielä valitettavasti ole. voisit toki kokeilla vielä jollain toisella posttosoftalla. repositorystä näkyy löytyvän ainakin graveman:
$ sudo apt-get install graveman
myös k3b olisi varsin monipuolinen polttosofta, mutta itse en oikein pidä siitä ihan siitäkään syystä, että käytän gnomea ja k3b haluaa tiomiakseen kde-kirjastoja joilla minä en tee muuten mitään. jos muut polttosoftat eivät toimi, on k3b silti kokeilemisen arvoinen, onhan levytila nykyään kuitenkin suht halpaa.
luulisi silti, että gravemanilla pärjää. se tuntuu hoitavan homman aika hyvin.
Ja Gnomebakerin error on kokonaisuudessaan:
Error mounting /media/cdrom0.
umount: /media/cdrom0: ei ole liitettynä
kuulostaa oikeasti todella kummalliselta. miksi ohjelma haluaisi laitteen olevan mountattuna polttoa varten?
Niin ja ei ole kuin yksi cd-dvd asema, /media kansiossa tosin näkyy /cdrom ja /cdrom0. Kun laittaa levyn sisään niin levyn sisältö näkyy molemmissa kansioissa. /cdrom ominaisuuksissa lukee että linkin kohde /media/cdrom0.
Näin ollen ymmärtäisin että tuo /media/cdrom0 mountpoint on olemassa...
joo, siis kyseinen hakemisto on se mountpoint. olin vähän epäselvä siinä edellisessä viestissä