Kirjoittaja Aihe: Knotes ohjelma lakkasi toimimasta...  (Luettu 1670 kertaa)

antikas

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 20
    • Profiili
Knotes ohjelma lakkasi toimimasta...
« : 13.11.07 - klo:13.38 »
Morjens, osaisiko joku kertoa onko KDE:ssä joku bugi koska jos yritän tehdä uutta muistilappua esim työpöydälle saan seuraavanlaisen virheilmoituksen:

No writable resource was found, saving will not be possible. Reconfigure KMail first.

Minulla on asennettu Kmail ja Kontact, Kontactissakin jos yritän tehdä uutta muistilappua saan saman virheilmoituksen.
Kyseessä on Gutsy Gibbon

Kuinka tuo korjataan, olen yrittänyt poistaa ja uudelleen asentaa ko. ohjelmat Kopntactin, Kmailin, Knotesin...


Terveisin,
Antikas

MikkoJP

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1148
  • iBook 600 MHz + Debian 4.0
    • Profiili
Vs: Knotes ohjelma lakkasi toimimasta...
« Vastaus #1 : 13.11.07 - klo:13.43 »

No writable resource was found, saving will not be possible. Reconfigure KMail first.
---
Kuinka tuo korjataan, olen yrittänyt poistaa ja uudelleen asentaa ko. ohjelmat Kopntactin, Kmailin, Knotesin...
 

Oletkos kokeillut tuota KMail-ohjelman asetusten pistämistä kuntoon, niin kuin virheilmoitus opastaa? Entäs KNotesin asetukset?
« Viimeksi muokattu: 13.11.07 - klo:13.47 kirjoittanut MikkoJP »

antikas

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 20
    • Profiili
Vs: Knotes ohjelma lakkasi toimimasta...
« Vastaus #2 : 13.11.07 - klo:13.51 »

No writable resource was found, saving will not be possible. Reconfigure KMail first.
---
Kuinka tuo korjataan, olen yrittänyt poistaa ja uudelleen asentaa ko. ohjelmat Kopntactin, Kmailin, Knotesin...
 

Oletkos kokeillut tuota KMail-ohjelman asetusten pistämistä kuntoon, niin kuin virheilmoitus opastaa?

Olen kokeillut tuota Kmail-ohjelman asetusten pistämistä kuntoon, niin kuin virheilmoitus opastaa! Mikä ei auttanut asiaa yhtään eteenpäin, mitä ilmeisemmin en muuten olisi forumilta asiaa eteenpäin kysellytkään....

Antikas

teprrr

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 304
    • Profiili
Vs: Knotes ohjelma lakkasi toimimasta...
« Vastaus #3 : 14.11.07 - klo:03.29 »
Vilkaiseppas KMailin saetuksien Muut-"välilehteä" ja sen IMAP Resource folders -asetusryhmää. Jos sinulla ei ole käytössä sähköpostille mitään groupware-järjestelmää (kolab, exchange, opengroupware tmv.) esim. työn takia, niin ota ruksi pois kohdasta "Use IMAP resource folders".

Jostain syystä KNotes siis yrittää kirjoittaa noita viestilappuja etäpalvelimelle, tai näin arvelisin... Tosin voipi myös olla, ettei sinulla ole oikeus kirjoittaa ~/.kde/share/apps/knotes/notes.ics-tiedostoon tai samassa hakemistossa sijaitsevaan notes-hakemistoon.