Kirjoittaja Aihe: Kuvakkeet katoavat työpöydältä ja kun ne... (Ratkaistu)  (Luettu 2302 kertaa)

Pontus12

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2405
    • Profiili
Yritin säätää laptopissani (Fujitsu Amilo M1435 ) näytönohjainta ja näyttöä, koska Google earth ei enää toiminut kunnolla. Olin siirtynyt vähän aikaa sitten Feistystä Gutsyyn. Palasin alkuperäisiin asetuksiin. Kun kosketin kuvaketta hiirellä se katosi. Käynnistettyäni koneen uudelleen, sain ne desktopista kopioimalla takaisin, mutta linkki celtx-käsikirjoitusohjelmaan ei enää toiminut. Asensin Gutsyn ensin englanninkielisenä, koska suomenkiellinen takkuili. Synapticista asensin suomenkielen paketit ja muutin kysyttäessä nimikkeet suomenkielisiksi.
En tiedä mikä mättää.
Gutsyn kanssa minulla on ollut vaikeuksia jatkuvasti. Pöytäkoneessani (Intel core2 quatro,64 bittinen) ensin Innotekin Virtualboxissa hyytyi windows xp. Sitten celtx:n lataus. Se ei suostunut lataamaan projektiani, tai paremminkin latasi nimikkeen, mutta ei sisältöä, minkä jälkeen ohjelma hyytyi. Poistin virtualboxin kokonaan ja asensin celtx:n useampaan otteeseen uudelleen. Sama vika. Kokeilin nettiyhteyttä firfoxilla työpöytä kakkoiselta ja menin Ylen elävään arkistoon. Celtx ei toiminut edelleenkään, mutta Ylen elävä arkisto sivu oli latautunut siihen. Laptopissa celtx toimii. Nyt tekee pöytäkoneeni grubin kautta ladattavaa muistitestiä. Muistia minulla on siinä 4 gigaa.
Minulla on nortonin image Feistystä, josa ei ollut muuta vikaa kuin, että jouduin aina ensin sammuttamaan langattoman verkon, poistumaan verkko-ohjelmasta, käynnistämään sen uudelleen, minkä jälkeen kaikki toimi. Ehkä tässä pitää palata Feistyyn, jos nämä Gutsyn ongelmat eivät ratkea. Ehkä olen tehnyt jonkun virheen, mutta en tiedä, minkä.
« Viimeksi muokattu: 13.11.07 - klo:20.07 kirjoittanut Pontus12 »

Pontus12

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2405
    • Profiili
Kiitos. Kuvake ongelma selvisi. Yritän vielä pärjätä Gutsyn kanssa, mutta jos käy vaikeaksi, siirryn takaisin Feistyyn. En muista enää, oliko siinäkin vastaavia ongelmia ensin. Kaikkein vakain on ollut 6.10 vaimoni koneessa.