Kirjoittaja Aihe: Uusin Mint 4.0 Daryna, valmis käytettäväksi  (Luettu 3452 kertaa)

Higgins

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 497
    • Profiili
Uusin Mint 4.0 Daryna, valmis käytettäväksi
« : 13.11.07 - klo:02.10 »
En sano, että parempi kuin esim Ubuntu 7.10 tai Fedora 8, mutta se toimii heti asennuttuaan kaikilta osin, toisin kuin em. 2 distroa, joissa multimediat+ Operat pitää osata etsiä ja asentaa.

Tai Mint etsii ja asentaa sen Operan samointein, ilman reposäätämisiä.

Asennushan on samantapainen kuin Ubuntu, ja sama osiointiongelma( mikä levy, liitoskohdat, mihin muotoon formatoida...)

Nätti, kunhan palkin siirtää ylös ja taustanväriseksi.Tosin Fedora näyttää viimeistellymmältä ja Ubuntu Studio hienommalta.

Tuntuu myös päivitysohjelma toimivan ok...

On ilmeisesti helpoin distro, tai PcLinuxOs:kin voi olla lähellä...

Higgins






AkuKalle

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 211
    • Profiili
    • ict manuaali
Vs: Uusin Mint 4.0 Daryna, valmis käytettäväksi
« Vastaus #1 : 13.11.07 - klo:06.34 »
ihan hieno paketti, mutten muuta järkevää löytänyt kuin "mint-menu". Muuten en mitään järkevää eroa ubuntuun löytänyt. Toisaalta gimmie vaikuttaa ihan yhtä pätevältä "startti" valikolta

Higgins

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 497
    • Profiili
Vs: Uusin Mint 4.0 Daryna, valmis käytettäväksi
« Vastaus #2 : 13.11.07 - klo:12.02 »
ihan hieno paketti, mutten muuta järkevää löytänyt kuin "mint-menu". Muuten en mitään järkevää eroa ubuntuun löytänyt. Toisaalta gimmie vaikuttaa ihan yhtä pätevältä "startti" valikolta

Sukulaisuus Ubuntuun kyllä paistaa läpi, eli Ubuntusta Mint:iin ei kyllä kannata vaihtaa. Liian samantuntuiset. Minäkin Mintin päälle taas jossakin vaiheessa seuraavan kokeilun ajan. Jotta näillä foorumeilla kehtaa suutaan aukoa, kyllä  1 ?buntu pitää koneelta löytyä...

Hig

Storck

  • Vieras
Vs: Uusin Mint 4.0 Daryna, valmis käytettäväksi
« Vastaus #3 : 14.11.07 - klo:12.57 »
Itse asensin tänään Mint 4.0 betan ja yllätyin kuinka hyvin asennus meni ja kaikki Flashit ja Javat ym härpäkkeet heti kunnossa. Katsotaan nyt maailmaa muutama päivä Mintin kautta ja katsotaan kuinka istuu.. ::)

Stanner

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 203
    • Profiili
Vs: Uusin Mint 4.0 Daryna, valmis käytettäväksi
« Vastaus #4 : 14.11.07 - klo:16.17 »
Itse käytin mint celenaa tuossa 1-2kk sitten. Olin siihen varsin tyytyväinen kaikin puolin. Tosi hyvä aloittelijan työpöytädistro.

Itse siirryin pois mintin käyttäjäkunnasta ainoastaan yhdestä syystä: mintistä ei ole hyvää ja vakaata KDE versiota. Samasta syystä siirryin pois kubuntusta.

salai

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2126
    • Profiili
Vs: Uusin Mint 4.0 Daryna, valmis käytettäväksi
« Vastaus #5 : 14.11.07 - klo:16.35 »
Pari kuukautta olen käyttänyt pelkkiä Minttejä. Eilen asensin 4.0 XFCE community betan yhteen koneeseen ja täytyy kokeilla tänään vastaavaa KDE:tä, kaikki Mintin 4.0 versiothan ovat vielä betoja.

Kyllä Mintin asennus sujuu aika paljon sutjakkaammin kuin Ubuntujen ja ennen kaikkea: on helvetin paljon paremman näköinen. Pieni, mutta aktiivinen kehittäjäjoukko ja siksi helposti seurattava foorumi myös etuna.

pienipallo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 13
    • Profiili
Vs: Uusin Mint 4.0 Daryna, valmis käytettäväksi
« Vastaus #6 : 14.11.07 - klo:20.53 »
Kokeilin aika pikaisesti Mintiä, mutta en nähnyt mitään järkeä jatkaa käyttöä, koska se oli kuitenkin niin samankaltainen Ubuntun kanssa. En tiedä ehkä jos ei olisi Ubuntua pohjalla olisin saattanut tykästyä enemmänkin. Ja onhan se nätti :P.

salai

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2126
    • Profiili
Vs: Uusin Mint 4.0 Daryna, valmis käytettäväksi
« Vastaus #7 : 16.11.07 - klo:10.38 »
Linux Mint Daryna 4.0 ilmestynyt virallisesti: http://www.linuxmint.com/