Kirjoittaja Aihe: Ubuntu 7.10 ja wlan?  (Luettu 2942 kertaa)

Marbo

• Käyttäjä
    • Profiili
    • Toimi.org
Ubuntu 7.10 ja wlan?
« : 12.11.07 - klo:11.30 »
Elikkäs mulla on läppäri joka on malliltaa HP 6720s. Siinä on broadcomin wlan piiri ja en saa asennettua nettiä toimimaan. Olen kokeillut eri ohjeilla mitä olen tältä foorumilta löytänyt, mutta tuloksetta. Myöskään siinä ei toimi netti jos laittaa suoraan johdolla sen.

Elikkäs olisiko Vielä jotain ohjetta mitä en mahdollisesti ole huomannut tai onko jollain kokemuksia tästä ongelmasta itsellään?

Voin kyllä koittaa Ubuntun yhdistämään nettii, se yhdistää ja yhdistää mutta ei saa silti verkkoa kiinni vaikka tiedot ovat siihen laitettua aivan oikein.

Nyt on ubuntu ja visva rinnakkain, nyt olis kiva päästä pois tästä vistasta kokonaan ja siirtyä ubuntuun. Eli auttakaas windowsin vankia. :<

Linux user #460798

gefa

• Vieras
Vs: Ubuntu 7.10 ja wlan?
« Vastaus #1 : 05.12.07 - klo:13.26 »
Jos kyseessä on sama 43xx sarjan boardcomin kortti, kuin tuossa minun läppärissä, se saa kyllä "toimimaan", mutta se ei vaan toimi.
Ainakin noissa 6715s sarjan HP läppäreissä,joka minulla... on 2 eri Bc:n korttia joista Bc:n 802.11b/g version saa toimimaan, mutta 802.11a/b/g on juuri tämä mikä minulla ja sitä ei tunnu saavan millään toimimaan oikein.Tosin samassa kortissa oleva sinihammas toimii kuin kello ;D

Tämä 802.11a/b/g  version Wlan ei mene mihinkään verkkoon ei vaikka kuinka väännät astuksia pilkulleen ja juuri kun näyttää siltä, että nyt on kaikki ok, se ei suostu pysymään päällä, vaan se menee väkisin aina estetyksi verkkolaitteeksi...

Tuli tapeltua kaikkien mahdollisten ohjeiden mukaan tuon oman koneen kanssa viikkotolkulla, eikä tullut valmista....

Pitäisi ostaa itselle joku pcmcia tai usb wlan varuille, sellainen joka toimii joka juuttaan OS:n kanssa itkemättä, niin ei aina tarvitsisi tapella noiden ajuriongelmien kanssa...

Marbo

• Käyttäjä
    • Profiili
    • Toimi.org
« Vastaus #2 : 05.12.07 - klo:13.45 »
Joo tein aivan niinkuin olit kirjottanut, eli tapellu kaiken maailman ohjeiden kanssa ja ei vain toimi.

Mutta sitten menin ja ostin A-LINK:n USB wlan tikun ja törkkäsin sen vain kiinno läppäriin niin heti pelitti, ei ajureita tai mitään tarvinut laittaa niin toimi. Ei ole kertaakaan katkennut tai mitään ja olen tooosi tyytyväinen siihen vekottimeen. Suosittelen.

EDIT: Ja tässä vielä linkki siihen vekottimeen mikä mulla on ja toimii TODELLA hyvin. http://www.a-link.com/fi/WL54USB.html

Linux user #460798

gefa

• Vieras
« Vastaus #3 : 06.12.07 - klo:17.45 »
Taistelen tuon kanssa aina aika ajoin, ja pistän ilman muuta infoa eteenpäin jos saan toimimaan tai jostakin törmään toimiviin ohjeisiin...
Alkuun tuohon ei saanut edes ubuntua ajettua, mut sitten lykästi, kun lievällä modifikaatiolla toisen mallin ohjeilla kokeilin...Vaan nyt siinä toistaseksi xp, kun mulla tuo omnibook ainakin toistaiseksi linuxkäytössä...

gefa

• Vieras
« Vastaus #4 : 07.12.07 - klo:21.12 »
Kaappasin tuosta pykälään piruuttani pcmcia 54 MBPS wlan kortin Motonetistä ja kas se pirulainenhan toimi bootin jälkeen kun oli ensin asentunut nuo suljetut ajurit.

Hintaa oli 29.90 ja kortti oli tälläinen kuin Sweex LW051.

Toimii kuin käkikello ;D

nadar

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #5 : 08.12.07 - klo:08.39 »
Sama ongelma. Broadcom ei pelittänyt Acer TravelMate 7514 läpärissä.
Ostin Netgear WPN511 RangeMax Wireless kortin. Ilman mitään virittelyjä pelaa nopeasti ja hienosti. Voin suositella.