Kirjoittaja Aihe: Ubuntu-tutuksi wikissä vanhaa tietoa Dapperin pakettivarastoista  (Luettu 3104 kertaa)

Tonde

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 919
  • Feisty Fawn
    • Profiili
Otin Dapper-koneeni pitkästä aikaa käyttöön. Aloin ihmettelemään, miksi "apt-get update" ei suostu millään menemään läpi. sources.list tiedosto oli otettu ubuntu-tutuksi wikikirjasta.
http://fi.wikibooks.org/wiki/Ubuntu_tutuksi/Ohjelmien_asentaminen_ja_pakettivarastot/sources_list_dapper

Dapperille wikikirja antaa osoitteen;
ftp://ftp.funet.fi/pub/mirrors/archive.ubuntu.com/
Tämä linkki aukeaa selaimeen vielä nätisti, mutta kun siitä klikkaa "dists", ei enää aukenekkaan. Ei siis ihme, että pakettivarastojen päivitys ei mene läpi.

Korjasin ongelman omalta osaltani vaihtamalla pakettivarastojen osoitteiksi saman, mikä löytyy feistyn ja gutsyn kohdalta wikistä.
http://fi.archive.ubuntu.com/ubuntu/
Osoitteesta näyttää kansion "dists" alta löytyvän myös dapper. Toimenpiteen jälkeen apt-get update menee läpi hienosti.

Ymmärtääkseni molemmat osoitteet osoittavat funetin palvelimelle.
Kertokaas viisaammat, missä vika?
« Viimeksi muokattu: 10.11.07 - klo:09.02 kirjoittanut Tonde »
Heitä hyväsit hitaudelle. Asenna ubuntu!

raimo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4168
  • openSUSE Tumbleweed
    • Profiili
Dapperille wikikirja antaa osoitteen;
ftp://ftp.funet.fi/pub/mirrors/archive.ubuntu.com/
Tämä linkki aukeaa selaimeen vielä nätisti, mutta kun siitä klikkaa "dists", ei enää aukenekkaan. Ei siis ihme, että pakettivarastojen päivitys ei mene läpi.
Kyllä minulla ainakin aukeaa selaimeen myös dists -hakemisto, ja siellä on Dapperin kamat hyvässä järjestyksessä.
Liekö ollut jokin tilapäinen häiriö, niitäkin kun monesti on olemassa.
Tuo ftp:// on mitä luultavammin siksi Wiki-kirjan sources.listeissä että jos palveluntarjoajalla on haisuliproxypalvelin käytössä niin http:// ei välttämättä toimi.
Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki.
Aaro Hellaakoski

Tonde

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 919
  • Feisty Fawn
    • Profiili
ei tuo kyseinen dists-hakemisto halua aueta millään minun selaimessani.
Heitä hyväsit hitaudelle. Asenna ubuntu!

raimo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4168
  • openSUSE Tumbleweed
    • Profiili
ei tuo kyseinen dists-hakemisto halua aueta millään minun selaimessani.
No ompas todella erikoista, minulla se aukeaa edelleen. Mikä selain?
Jos on Firefox (tai joku sen kaveri), niin pidä Ctrl painettuna ja paina sitten selaimen Reload-painiketta.
(lataa sivun alkuperäisestä sijainnistaan väkisin ohittaen selaimen välimuistin)
Tai tyhjennä välimuisti, ja kokeile sitten uudelleen, en minä muuta keksi tähän hätään.

edit, siis tämäkö ei aukea? ftp://ftp.funet.fi/pub/mirrors/archive.ubuntu.com/dists/
« Viimeksi muokattu: 10.11.07 - klo:22.44 kirjoittanut raimo »
Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki.
Aaro Hellaakoski

Tonde

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 919
  • Feisty Fawn
    • Profiili
edit, siis tämäkö ei aukea? ftp://ftp.funet.fi/pub/mirrors/archive.ubuntu.com/dists/

Juu, ei aukea sitten niin millään.

En kyllä itse keksi mitään syytä, mikä sen vois aiheuttaa. Tuskin sietä funetiltakaan mun IP-osotetta on blacklistille yms. laitettu.
Heitä hyväsit hitaudelle. Asenna ubuntu!

eGetin

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1093
  • Milloin mitäkin
    • Profiili
Kyllä mullakin se vain aukenee ihan hienosti, kestää vain hetken että se saa yhteyden sinne muodostettua, tämän jälkeen voi selailla ihan rauhassa sitä.
Pöytäkone: Intel i7 920 | Asus P6X58D Premium | 12Gb DDR3 1600MHz | Asus Radeon HD 6950 1Gb | 60GB OCZ Vertex 2 SSD + 2TB WD Caviar Green + Samsung 830 120GB
HTPC: Intel C2D E4400 | Asus P5B | 4Gb DDR2 800MHz | Asus Geforce GT210 | 500GB WD Caviar GP
Kannettava: Asus Eee PC 1225B

peran

  • Vieras
edit, siis tämäkö ei aukea? ftp://ftp.funet.fi/pub/mirrors/archive.ubuntu.com/dists/

Juu, ei aukea sitten niin millään.

En kyllä itse keksi mitään syytä, mikä sen vois aiheuttaa. Tuskin sietä funetiltakaan mun IP-osotetta on blacklistille yms. laitettu.

Kyseleppäs asiaa Internet-paleveluntarjoajaltasi. Mikä se muuten on l. voisiko siinä olla avain ongelmiin?

Mulla on PäijätVisio, ja siinä se ainakin toimii. Käyttis on Gutsy.