Kirjoittaja Aihe: Blender ei toimi 64-bit Breezyssä  (Luettu 3497 kertaa)

juah

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5
    • Profiili
Blender ei toimi 64-bit Breezyssä
« : 08.01.06 - klo:15.04 »
Onko muilla tästä ongelmasta havaintoa. Blender ei suostu käynnistymään 64-bit breezyssä normaalin apt-get asennuksen jälkeen. Versio 2.37a-1ubuntu1, achitecture: amd64. Kaikki riippuvuudet tsekattu apt-cache depends ja sen jälkeen tsekattu että asennukset ja versiot kohdillaan.

Tiedän että 64-bittinen versio toimii noin yleensä ja , sillä se pelittää mainiosti Suse 10.0 64-bit (raudastakaan ei voi olla kiinni sillä tuo Suse toimii samalla koneella). Mistä syytä moiseen nikotteluun Ubuntussa voisi lähteä kaivelemaan?

Jos jollain on 64-bittinen breezy vois kokeilla piruuttaan lähteekö laakista toimimaan?

juah

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5
    • Profiili
Re: PS. Blender ei toimi 64-bit Breezyssä
« Vastaus #1 : 08.01.06 - klo:15.10 »
Unohtui sanoa, ettei se ohjelma ns. "herjaa" mitään, ei vaan tapahdu mitään, kun yrittää käynnistää sen Application -> Graphics -> Blender kuvakkeesta. Terminaalin komentoriviltä käynnistettäessä "blender" se ilmoittaa vaan "using python2.4" ja jämähtää siihen.

Fenno-Ubu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3
    • Profiili
Ei toimi Blender, ei!
« Vastaus #2 : 13.03.06 - klo:15.52 »
Asensin 64-bit ubuntun eilen ja minunkaan koneella blender ei aukea, vaan tapahtuu se mistä kirjoitit eli ei mitään. Vielä rankempi bugipesäke on ohjelma nimeltä kooka. Ubuntu kuolee pystyyn eikä reagoi enää näppikseen tai hiireen.

Markkinointiväelle haluaisin välittää terkut että jakelu-cd:ssä on virheellistä, uusia käyttäjiä karkottavaa disinformaatiota. Siinä nimittäin sanotaan perusasennuksen (default) poistavan KAIKKI tiedot koneelta. Tämähän ei onneksi pidä paikkaansa, vaan windows pelittää vielä samassa myllyssä.

Miten saisin blenderin toimimaan linuxissa?

Kupuntu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 804
  • Kubuntu 8.10 @ Amilo A1645
    • Profiili
Re: Blender ei toimi 64-bit Breezyssä
« Vastaus #3 : 13.03.06 - klo:16.02 »
Eikö teitä kukaan varoittanut siitä, että 64-bit Ubuntu ei ole valmis tuote, varsinkaan tavalliseen työpöytäkäyttöön.
Amilo A1645: AMD 3300+ 2.0 Ghz, 512 mb RAM, 80 gb kiintolevy.
Last.fm

tuke81

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1667
    • Profiili
Re: Blender ei toimi 64-bit Breezyssä
« Vastaus #4 : 13.03.06 - klo:17.26 »
Tuot noin onhan näyttiksen ajurit asennettuna ja opengl toimii? (glxinfo | grep direct tai glxinfo). Voitte toki yrittää saada toimimaan sitä kääntämällä suoraan cvs:stä...(ohjeet on hoarylle, mutta pitäisi kyllä toimia samalla tavalla breezyssäkin)
Miksi tehdä jotain helposti, kun sen voi tehdä vaikeastikin...

Fenno-Ubu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3
    • Profiili
Vaan mitenkä saisimme blenderin pelittämään?
« Vastaus #5 : 13.03.06 - klo:19.30 »
Blender toimi windowsissa, joten luulisin (=en tiedä) näytönohjaimen olevan sillä lailla mallillaan kuin pitääkin. Täytyy myöntää että en viestistäsi saanut juuri mitään muuta irti, sinulta tuli liikaa tuota konekieltä

tuke81

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1667
    • Profiili
Re: Blender ei toimi 64-bit Breezyssä
« Vastaus #6 : 13.03.06 - klo:20.30 »
Tjooh elikkäs tämän mukaan näytönohjain pitää olla oikein asennettuna(vaikkakin tulee väkisin mieleen että kyseinen sivu on suunnattu wintoosan käyttäjille). Eli siis avaat päätteen, kirjoitat siihen komennon: glxinfo ja etsit sieltä että direct rendering: Yes. Näin voidaan sulkea ainakin tämä pois.
Miksi tehdä jotain helposti, kun sen voi tehdä vaikeastikin...

juminy

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 500
    • Profiili
Re: Blender ei toimi 64-bit Breezyssä
« Vastaus #7 : 13.03.06 - klo:21.10 »
Eikö teitä kukaan varoittanut siitä, että 64-bit Ubuntu ei ole valmis tuote, varsinkaan tavalliseen työpöytäkäyttöön.
Ei minua ainakaan. Voi tietty olla, etta tama tieto jossain luki kissankokoisilla kirjaimilla, mutta olen vain missannut sen...  ;D

Vapaan koodin kananmuna

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1536
    • Profiili
Re: Blender ei toimi 64-bit Breezyssä
« Vastaus #8 : 13.03.06 - klo:21.10 »
Muistelisin blenderissä olleen jotain ongelmaa jomman kumman merkin näytönohjaimilla (luetaan yleensä: ati) liittyi muistini mukaan DRI:hin, eli DRI ei saanut olla päällä, jos käytti blenderiä.
En Vastaa Vaikeisiin Kysymyksiin.

JPK1990

  • Vieras
Re: Blender ei toimi 64-bit Breezyssä
« Vastaus #9 : 13.03.06 - klo:22.32 »
saiskohan tuo olla muutenkaan? Ei ainakaan jos käyttää Nvidiaa

Fenno-Ubu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3
    • Profiili
Onkohan windows sittenkin ystäväni?
« Vastaus #10 : 15.03.06 - klo:16.08 »
Tjooh elikkäs tämän mukaan näytönohjain pitää olla oikein asennettuna(vaikkakin tulee väkisin mieleen että kyseinen sivu on suunnattu wintoosan käyttäjille). Eli siis avaat päätteen, kirjoitat siihen komennon: glxinfo ja etsit sieltä että direct rendering: Yes. Näin voidaan sulkea ainakin tämä pois.

"Tämän mukaan..." En ehkä löytänyt päätteelle, mitä sillä ikinä tarkoitatkaan. Auta tumpeloa mäessä; tietotaidoillani on hymiötkin vähissä.

Vapaan koodin kananmuna

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1536
    • Profiili
Re: Blender ei toimi 64-bit Breezyssä
« Vastaus #11 : 15.03.06 - klo:16.17 »
 :)  ;)  :D  ;D  Siinä pari hymiötä lainaan :) Kadonneen päätteen metsästys aloitetaan valitsemalla Sovellukset -valikko, sieltä Apuohjelmat ja sieltä vihdoin Pääte. Toinen tapa on painaa Alt+F2 ja kirjoittaa tulleeseen ikkunaan gnome-terminal ja enter
En Vastaa Vaikeisiin Kysymyksiin.