Kirjoittaja Aihe: Muistiongelmat  (Luettu 3567 kertaa)

juhai

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 8
    • Profiili
Muistiongelmat
« : 08.01.06 - klo:13.14 »
Hei!

Koneeni on jonkin aikaa ollut kaatumatautinen ja muisteja olen epäillyt. Kun nyt Ubuntun Käynnistysvalikossa näkyi tuommoinen Memtest niin käyntiinhän se piti pyöryttää. Ja tulos: yleensä muutamasta sadasta muutamaan tuhanteen virhettä ennen uudelleen buuttausta. Poistin toisen palikan koneesta (Vanha, vuoden takuulla oleva palikka :(), memtest uudelleen päälle ja tulos: yhdeksän täyden kierroksen jälkeen ei virheitä. Palikalla, joka koneeseen jäi, on ikuinen takuu...

Kysymys on nyt: Onko tuo vanha muistipalikka nyt puhtaasti vesilintukunnossa? Vai kannattaako sitä kokeilla esim. toiseen koneeseen?


janne

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5150
    • Profiili
Re: Muistiongelmat
« Vastaus #1 : 08.01.06 - klo:13.18 »
Kysymys on nyt: Onko tuo vanha muistipalikka nyt puhtaasti vesilintukunnossa? Vai kannattaako sitä kokeilla esim. toiseen koneeseen?

ei se välttämättä täysin rikki ole, mutta jos sitä kokeilee toiseen koneeseen, niin kannattaa ehdottomasti ajaa muistitesti ;) minä kyllä ajan aina musta lisätessäni, ettei tule ylltyksiä.

joskus muistipalikat eivät vaan tule keskenään toimeen, joko ollenkaan tai joillain tietyillä biosin muistiasetuksilla. voithan kokeilla vielä tuossakin koneessa pelkästään sitä toista kampaa ja joa se toimii, niin säätää biosista muistiasetuksia vähän höllemmälle ja kokeilla vielä molempia yhdessä.
Janne

juhai

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 8
    • Profiili
Re: Muistiongelmat
« Vastaus #2 : 08.01.06 - klo:14.42 »

Voithan kokeilla vielä tuossakin koneessa pelkästään sitä toista kampaa ja jos se toimii, niin säätää biosista muistiasetuksia vähän höllemmälle ja kokeilla vielä molempia yhdessä.

Hyvä idea! Tuota täytyykin vielä kokeilla.

juhai

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 8
    • Profiili
Re: Muistiongelmat
« Vastaus #3 : 08.01.06 - klo:18.59 »
No niin, nyt minulla oli aikaa testata sitä toista kampaa yksinään (siis sitä jonka takuu meni umpeen pari vuotta sitten...) ja memtestillä virheitä tuli puolen tunnin aikana noin 20000. :o  Onko tämä jo merkki siitä, että kammalla voi heittää vesilintua?

janne

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5150
    • Profiili
Re: Muistiongelmat
« Vastaus #4 : 08.01.06 - klo:19.16 »
No niin, nyt minulla oli aikaa testata sitä toista kampaa yksinään (siis sitä jonka takuu meni umpeen pari vuotta sitten...) ja memtestillä virheitä tuli puolen tunnin aikana noin 20000. :o  Onko tämä jo merkki siitä, että kammalla voi heittää vesilintua?

no, jos et ole biosin mustiastuksia viime aikoina säädellyt, niin tuo kampa taitaa kyllä olla mennyttä :(
Janne

juhai

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 8
    • Profiili
Re: Muistiongelmat
« Vastaus #5 : 08.01.06 - klo:19.22 »

no, jos et ole biosin mustiastuksia viime aikoina säädellyt, niin tuo kampa taitaa kyllä olla mennyttä :(


No, niihin en ole oikeastaan koskaan koskenut. Täytyy vielä kokeilla kaverin koneella, mutta enpä taida jaksaa paljon siltä toivoa...