Kirjoittaja Aihe: XDM asennus  (Luettu 2938 kertaa)

maskotti

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 38
    • Profiili
XDM asennus
« : 08.01.06 - klo:12.16 »
Asensin ubuntuuni (5.10) Xfce4 työpöytäympäristön ihan kokeilumielessä ja nyt olisin kiinnostunut saamaan Xdm:n toimimaan. Suoritin jo konsolissa komennon sudo apt-get install xdm ja sain näin xdm:män asennettua. Samalla kone kysyi mikä desktop manageri laitetaan oletukseki, valitsin xdm:än. Nyt sitten kun käynnistää koneen uudelleen niin se meneekin vain konsolin kirjautumiseen ja kun kirjaudun sisään minun täytyy komentaa "startx" saadakseni graafinen työpöytä (gnome) aukeamaan. Olisiko minun pitänyt tehdä jotakin muutoksia conffeihin että olisin saanut xdm:n toimimaan??

janne

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5150
    • Profiili
Re: XDM asennus
« Vastaus #1 : 08.01.06 - klo:13.08 »
Asensin ubuntuuni (5.10) Xfce4 työpöytäympäristön ihan kokeilumielessä ja nyt olisin kiinnostunut saamaan Xdm:n toimimaan.

kukin tyylillään, XDM on vaan aika karu verrattuna GDM:ään, KDM:ään, entranceen, jne.

Suoritin jo konsolissa komennon sudo apt-get install xdm ja sain näin xdm:män asennettua. Samalla kone kysyi mikä desktop manageri laitetaan oletukseki, valitsin xdm:än. Nyt sitten kun käynnistää koneen uudelleen niin se meneekin vain konsolin kirjautumiseen ja kun kirjaudun sisään minun täytyy komentaa "startx" saadakseni graafinen työpöytä (gnome) aukeamaan. Olisiko minun pitänyt tehdä jotakin muutoksia conffeihin että olisin saanut xdm:n toimimaan??

kyllä sen pitäisi ihan tuolla toimia. voisit kokeilla vielä konffata sen uusiksi:
Koodia: [Valitse]
$ sudo dpkg-reconfigure xdm
Janne