Kirjoittaja Aihe: Ubuntu 7.10 asennus virhe Udevd-event [2194] run-program...  (Luettu 1998 kertaa)

relo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3
    • Profiili
Olen käyttänyt Ubuntu 6.06 versiota ongelmitta. Ajattelin korvata sen 7.10 versiolla. Cd levyllä oleva versio käynnistyy, tulee valikko jossa voidaan valita Ubuntun asennus. Asennus alkaa, mutta tulee tekstitila jossa virheilmoitus Udevd-event [2194]: Run-program: /sbin/modprobe'´ abnormal exit.
Tutkailin olisiko jollaikin ollut vastaavia ilmoituksia, mutta en löytänyt ratkaisua.

juyli

  • Vieras
Vs: Ubuntu 7.10 asennus virhe Udevd-event [2194] run-program...
« Vastaus #1 : 05.11.07 - klo:16.44 »
Asennus alkaa, mutta tulee tekstitila jossa virheilmoitus Udevd-event [2194]: Run-program: /sbin/modprobe'´ abnormal exit.
Tarkistithan polttamasi asennusmedian md5sum:in.
Kysymystä esittäessä olisi hyödyksi, jos hieman valotettaisiin myös rautaa, johon on asentamassa - siitäkin huolimatta, että Dapper on toiminut. Ehkä varmin asennusmedia on Alternate-asennus-CD.

relo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3
    • Profiili
Vs: Ubuntu 7.10 asennus virhe Udevd-event [2194] run-program...
« Vastaus #2 : 06.11.07 - klo:15.57 »
Olen tarkistanut median md5sum ohjelmalla ja sen tuottama numero/kirjainsarja vastaa ubuntu-7.10-alternate-i386.iso tarkistusnumeroa. Käynnistystä olen kokeillut siis myös alternate cd-levyllä.
Näytönohjain Geforce MX 440 64 Mt, Prosessori AMD 800 Mhz (slot versio), Emolevyn piiri ViA 82C686 (Apollo Super ACPI). Emolevyn valmistaja Asustek. Kiintolevy Seagate (ST320413A), muistia 448 Mt,  CD-RW Samsung SW-216B, integroitu ääni AC97 ja verkkokortti erillinen RTL-8139.
Alternate käynnistys jumituu 84%, kun se kerää tietoja laitteistosta.

raimo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4241
  • openSUSE Tumbleweed
    • Profiili
Vs: Ubuntu 7.10 asennus virhe Udevd-event [2194] run-program...
« Vastaus #3 : 06.11.07 - klo:16.15 »
Onhan kaikki ulkoiset lisälaitteet irroitettu koneesta (tulostimet, skannerit yms.)?
Ainoastaan näppäimistö, hiiri ja näyttö saa nyt olla kiinni koneessa.
Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki.
Aaro Hellaakoski

relo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3
    • Profiili
Vs: Ubuntu 7.10 asennus virhe Udevd-event [2194] run-program...
« Vastaus #4 : 07.11.07 - klo:15.39 »
Testasin vielä asennuslevyn kannettavassa ja toimii hyvin. Vaihdoin koneeseen vielä näytönohjaimen (ASUS V7100/T GeForce2 MX ) ja ei vaikutusta. Emolevyn tyyppi on Asus K7V rev 1.01.  Kaapeleita on kiinni vain näppis, hiiri ja näyttö.

Diph

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 25
    • Profiili
Vs: Ubuntu 7.10 asennus virhe Udevd-event [2194] run-program...
« Vastaus #5 : 16.11.07 - klo:11.39 »
Minulla on samanlainen ongelma. 6.10 asennus toimi ongelmitta, mutta nyt ei suostu toimimaan millään. Kokeilin asentaa pelkästään näyttö, ja näppäimistö ja hiiri ps/2 portissa kiinni, mutta ei vaan etene. Kone on: Athlon XP 2600+, Radeon 9800pro, Abit NF7, Creative X-Fi. Nyt kun tätä kirjoitin tuli mieleen että voisikohan johtua tuosta X-Fi:stä kun sille ei ole ajureitakaan olemassa. Onko muilla kokemuksia asennuksesta koneelle jossa on X-Fi kiinni?