Kirjoittaja Aihe: Ubuntu hidastui kun yritin saada wineä toimimaan.  (Luettu 1518 kertaa)

Galexios

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 6
    • Profiili
Eli siis yritin saada wineä toimimaan, jotta saisin Space Empires V:sen pelattavaksi. Winen sivujen mukaan sen pitäs toimia... Asensin ekaks winen, sit wine toolsin (joka osoittautui kelvottomaksi), sittemmin Wine doorssin, josta ei ollut mitään hyötyä, paitsi että sen asennuksen jälkeen järjestelmä hidastui runsaasti.

Jouduin myös xorg.conf:in kanssa säätämään. Joku viisas neuvoi että peli toimii 16-bittisillä väreillä, no minähän vaihoin. Peli ei toiminu, muttei kyllä enää mikään muukaan :S lopulta recovery tilassa säädin manuaalisesti sitä tiedostoo ja lopulta pääsin takasin graafiseen tilaan, joka on nyt todella hidas.

Mitä minun pitäisi tehdä jotta saisin a) järjestelmän nopeammaksi b) mahdollisesti sen pelin toimimaan

Onko tämä wine doors tai tools välttämätön winen toimimisen kannalta.?

Kiitos

örf

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 21
    • Profiili
Vs: Ubuntu hidastui kun yritin saada wineä toimimaan.
« Vastaus #1 : 04.11.07 - klo:15.49 »
kuten nimikin kertoo, wine tools on vain winen asetuksien säätämiseen tehty työkalu, tai ainakin suurimmiksi osin. Käsittääkseni doors on myös samaa kastia. Itse en ole asentanut kumpaakaan, sillä ensinnäkin olen vasta uusi winen käyttäjä, ja toisaalta asetuksia saa muutettua konffitiedostostakin (joskaan en muista polkua ulkoa, voisiko joku täydentää?)...
Eli ainakin oman käsitykseni mukaan voit aivan huoletta poistaa wine doorssin.

Juhhe1

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1062
    • Profiili
    • Valokuva albumini
Vs: Ubuntu hidastui kun yritin saada wineä toimimaan.
« Vastaus #2 : 05.11.07 - klo:18.41 »
Hitaus voi johtua esim siitä että olet muuttanut näytönohjaimen ajurin esim vesaksi. Löytyy xorg.conf tiedostosta Driver "xxxxx" kohdasta.
Itse olen asetuksia rukannut winecfg ohjelmalla.

Tlp-WS (Workstation) - .:Ubuntu 10.10:.
Xenophobic (Laptop) - .:Ubuntu 10.04:.
Xenophobic-II (Laptop) - .:Ubuntu 10.10:.
TlpEEE (Asus EEE) - .:Crunchbang 10 Statle