Löysin edullisen läppärin
CruzBrokerista - käytetty ja tehdaskorjattu ynnä vuoden takuu. Nyt olen sillä liikkeellä ja kännykkä modeemina
[kävin yhden Elisan luona sopimassa kiinteästä kuukausimaksusta datasiirrossa] ... käyttis on XP
vielä.
Haluan tähän Ubuntun, koska taka-ajatus on käyttää tätä kun olen jossain muualla kuin kotona, esim. mökillä tai muuten haahuilemassa jossain.
Siispä esitän kysymyksiä :
* Tietääkö kukaan sitä, saako Nokia N 71 kalikalle PC Suitea tai vastaavaa LINUX-ohjelmaa, joka antaisi myöten puhelimen käytölle modeemina ? Tässä on myös WLAN-valmius,mutta minulla ei sen lisävimpstaakin merkistä/mallista ole haisuakaan. Win XP:ssä se kuitenkin toimii, töissä, vaan ei kotona kuin keittiön pöydällä nippa nappa kun kääntelee ja asettelee ... lähin tukiasema on liian kaukana. Siksi vokottelin Elisaa...
* Millaisia kokemuksia noin ylipäätään on Läppäri-Kännykkä/WLAN-Linux yhdistelmästä ?
Setupista sain selville, että vehje on tällainen :
HP 500 Notebook PC
Intel Pentium M 1.73GHz
ROM-Päivämäärä 10/31/2006
ROM-BIOS -versio F.06
Tuntuu omituiselta nakutella nyt winkkukoneella ja taustakuvaksi laitoin Ubuntun oletustaustan ... tuntuu vähän kodikkaammalta. Nimenomaan tuo kännykän käyttö modeemina olisi edullinen tapa, koska känny on jo olemassa, eikä tarvitsisi hankkia erillistä kalliinpuolista USB-modemia, joka toimii kännykkäverossa.
Nyt kun on sellaiset kaksi ja puoli vuotta käyttänyt lähes yksinomaan Linuxia, tuntuu winkkukone jotenkin köppäiseltä ja suorastaan hankalalta - miten sitä aikanaan oli niin pelokas, ettei tohtinut siirtyä Linukkaan ... samalla hommasin erillisen näppäimistön ja hiiren [USB] kun se 'levyhiiri´ tuntuu aika ikävältä käytössä.
Sinällään ei ole kovin suuri järkytys ja kulttuurishokki, jos Linux-tukea ei kännykälleni löydy. Jos tätä pidän sellaisena reissu- ja kakkoskoneena, niin hampaat irvessä käytän XP:tä sitten ... huh.