Kirjoittaja Aihe: gam_server syö prossun tehot  (Luettu 2903 kertaa)

mihatsu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 77
    • Profiili
gam_server syö prossun tehot
« : 07.01.06 - klo:19.53 »
Moro

Eli käytössä on kubuntu 5.10 ja jostain kumman syystä gam_server imee prossutehoja 40% ja käyttäminen on sama kun suolla kävelis.

  PID USER      PR  NI  VIRT  RES  SHR S %CPU %MEM    TIME+  COMMAND
 8607 mihatsu   15   0  3640 2440  908 S 40.9  0.5  22:10.50 gam_server

Tuolla oli jotain juttua mutta ei juurikana hyötyä http://spilog.org/archives/2005/12/07/gam_server-on-ubuntu/

Bootiin jälkeen tuo ei reistaa mutta esim jos  menen konquerilla mp3 kansioon jossa on yli 2000 file niin tuo prosessi sekoaa.

Siis onko tuo joku gnome kilke jota en edes tarttee kun käytän kde:tä ja voinko vaikka poistaa tuon gaminin vai millä tuosta pääsis eroon?

Mika
« Viimeksi muokattu: 07.01.06 - klo:20.04 kirjoittanut mihatsu »

janne

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5150
    • Profiili
Re: gam_server syö prossun tehot
« Vastaus #1 : 07.01.06 - klo:20.12 »
Eli käytössä on kubuntu 5.10 ja jostain kumman syystä gam_server imee prossutehoja 40% ja käyttäminen on sama kun suolla kävelis.

Tuolla oli jotain juttua mutta ei juurikana hyötyä http://spilog.org/archives/2005/12/07/gam_server-on-ubuntu/

näkyy liittyvän FAMin hommiin, joka sekin osaa välillä viedä tolkuttomasti tehoja. siis tuo tarkkailee tiedostojärjestelmää, tai pikemminkin siellä muuttuvia tiedostoja.

Siis onko tuo joku gnome kilke jota en edes tarttee kun käytän kde:tä ja voinko vaikka poistaa tuon gaminin vai millä tuosta pääsis eroon?

no, on se gnomen CVS:ssä, mutta periaatteessa se toimii sen verran matalalla tasolla, ettei sillä oikeasti ole mitään työpöytäriippuvuuksia. lisäksi se toimii FAMin korvaajana, monessakin tapauksessa.

tuolla antamassasi linkissähän oli päivitysohjeet gaminille, joten se varmastikin ratkaisee homman. yksi vaihtoehto on tietty koettaa poistaa paketti ja katsoa lähteekö riippuvuuksina jotain tärkeää. on toki varmasti mahdollista estää sitä käynnistymästäkin ja indeksoimasta tiedostoja.
Janne

mihatsu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 77
    • Profiili
Re: gam_server syö prossun tehot
« Vastaus #2 : 07.01.06 - klo:20.21 »
Joo mä päivitin tuolta nuo kaksi fileä mutta ei vaikutusta. Jos mä yritän poistaa apt-get remove gamin niin se tarjoo samalla poistettavaksi kaikki kde roippeet  :(

janne

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5150
    • Profiili
Re: gam_server syö prossun tehot
« Vastaus #3 : 07.01.06 - klo:20.26 »
Joo mä päivitin tuolta nuo kaksi fileä mutta ei vaikutusta. Jos mä yritän poistaa apt-get remove gamin niin se tarjoo samalla poistettavaksi kaikki kde roippeet  :(

juu, eli jotain kautta ne riippuu FAMsta/gaminista. tosin kun kokeilin asentaa FAMin, niin se koittaa taas poistaa gaminin ja kaiken gnome-kaman :(

vaihtoehdot kutistuvat siis siihen, että päivittää sen tai ottaa sen pois päältä. tuo päivitys auttaa vasta kun gamin on käynnistetty uudestaan, eli periaatteessa seuraavaksi kun käyttäjä loggaa sisään. gnomessa tuo säätö taitaa tapahtua kohdasta Searching & Indexing, mutta KDEstä en osaa sanoa.
Janne

mihatsu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 77
    • Profiili
Re: gam_server syö prossun tehot
« Vastaus #4 : 07.01.06 - klo:20.48 »
Joo mä päivitin tuolta nuo kaksi fileä mutta ei vaikutusta. Jos mä yritän poistaa apt-get remove gamin niin se tarjoo samalla poistettavaksi kaikki kde roippeet  :(

juu, eli jotain kautta ne riippuu FAMsta/gaminista. tosin kun kokeilin asentaa FAMin, niin se koittaa taas poistaa gaminin ja kaiken gnome-kaman :(

vaihtoehdot kutistuvat siis siihen, että päivittää sen tai ottaa sen pois päältä. tuo päivitys auttaa vasta kun gamin on käynnistetty uudestaan, eli periaatteessa seuraavaksi kun käyttäjä loggaa sisään. gnomessa tuo säätö taitaa tapahtua kohdasta Searching & Indexing, mutta KDEstä en osaa sanoa.

Siisä mitä meinaat että päivitän? tuon gamin? Mulla on se 0.17 on jo. En kyllä keksi mistä tuon sais pois päältä. Tosiaan kun äsken tein tutkimusta niin menin johonkin kansioo jossa oli vähän tiedostoja niin gam_server söi jotain 4-5 prossaa ja mitä isompi sisältöiseen kansioon meni niin sen enemmän se söi.

M

janne

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5150
    • Profiili
Re: gam_server syö prossun tehot
« Vastaus #5 : 07.01.06 - klo:22.33 »
Siisä mitä meinaat että päivitän? tuon gamin? Mulla on se 0.17 on jo.

näin minä ymmärsin ja sen kuvittelin olevan myös ratkaisu. oletin vaan, että et ollut käynnistänyt gaminia uudestaan (logannut ulos ja takaisin sisään, tai bootannut konetta).

En kyllä keksi mistä tuon sais pois päältä.

asentelin tuossa hupinani tuonne testikoneen dapperiin KDE:n, enkä minäkään äkkiseltään löytänyt kohtaa josta sen saisi pois päältä. tosin dapperin gnomessakaan ei sellasita valintaa enää ollut, joten tuo on joko erikseen asennettu tai dapperin gnomessa ei sitä tällä hetkellä ole.

Tosiaan kun äsken tein tutkimusta niin menin johonkin kansioo jossa oli vähän tiedostoja niin gam_server söi jotain 4-5 prossaa ja mitä isompi sisältöiseen kansioon meni niin sen enemmän se söi.

niihän se ihan maalaisjärjeslläkin ajatellen toimii, jos se kerran indeksoi niitä tiedostoja. enemmän indeksoitavaa -> enemmän  tehoja. tosin normaalikäytössä tuon ei pitäisi olla ongelma. ainoa kerta kun olen nähnyt FAMinkaan aiuheuttavan ongelmia oli töissä jossa työkaverin koneella suuren projektin kääntäminen loi tietysti jatkuvasti uusia tiedostoja ja FAM söi niin paljon prosessoriaikaa, että kääntäminen hidastui merkittävästi. työkaverini ratkaisi homman tappamalla koko prosessin.
Janne

mihatsu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 77
    • Profiili
Re: gam_server syö prossun tehot
« Vastaus #6 : 08.01.06 - klo:18.18 »
No nyt ratkesi. Googletin 3 tuntia tuota eikä kellään ollut ratkaisua ongelmaan niin vitutuksessa sitten poistin koko gam_serverin /usr/lib/gamin:sta ja homma alkoi toimia eikä ole nyt ainakaan huomattavissa mitään mikä ei toimis.

Mika