Kirjoittaja Aihe: [ratkaistu] Asennus jumittuu "Running local boot scripts" -kohtaan  (Luettu 3089 kertaa)

Demetrio

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 8
    • Profiili
Olen kasannut juuri tällaisen kokoonpanon, johon yritän asentaa Gutsy Gibbonia onnistumatta siinä:

SilverStone Grandia GD01
ABIT AM2 NF7050LE MATX VGA GBLAN DVI HDM
AMD ATHLON 64 X2 4000+ AM2 (65W) BOX
Kingston 2048MB 667MHz DDR2 NON-ECC CL5 DIMM (2x1024MB KIT)
Samsung SH-S203D/BEBE SATA 20X DVD+/-RW Black
ZYXEL G-302 WLAN -sovitin                                                     
Nexus Silent 92x92mm Case Fan -kotelotuuletin.                                 
Samsung T166 320GB 7200RPM SATA             
Terratec Digiviritin Cinergy 1200 DVB-T                               
Nexus NX-8050 500W 80 PLUS Limited Edition 

Olen hakenut foorumilta, sekä täältä että Lontoon murteella kirjoitetulta, apua ongelmaan ja olen päätynyt seuraavanlaisiin asetuksiin, joilla asennuksen on saanut ensi askeleita pidemmälle:
- BIOSista olen disabloinut ACPI HPET supportin
- Ennenkuin olen alkanut asentaa, olen käyttänyt seuraavia optioita käynnistysvalinnoissa: nosplash nolapic noapic ja poistanut quiet-option

Asennus etenee onnistuneesti kohtaan, jossa valitaan näyttöasetukset. Heti kun nämä on valittu, asennus jämähtää "Running local boot scripts" -kohtaan. Voisivatkohan ongelmat johtua emolevyn integroidusta grafiikasta(Nvidia® Geforce7050PV/NF630a -piirisarja)? Kaikki apu otetaan kiitollisena vastaan.                 

« Viimeksi muokattu: 01.11.07 - klo:09.39 kirjoittanut Demetrio »

Demetrio

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 8
    • Profiili
Vs: Asennus jumittuu "Running local boot scripts" -kohtaan
« Vastaus #1 : 31.10.07 - klo:10.04 »
Eli ei luulisi ainakaan emolevyn yhteensopivuudesta Ubuntuun olla kyse, koska esim. täältä löytyy tietoa asennuksen onnistumisesta:
http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=883731

Voikohan olla yhteensopivuusongelmia jonkun komponentin kanssa? Entä kannattaisikohan asennuksen ajaksi laittaa kone piuhalla verkkoon, auttaisiko se mahdollisesti mitään?

Ville Pöntinen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2078
    • Profiili
Vs: Asennus jumittuu "Running local boot scripts" -kohtaan
« Vastaus #2 : 31.10.07 - klo:12.29 »
WLANin voit laittaa toimimaan myöhemmin, en silti usko sen olevan syyllinen. Irroita kaikki ei-välttämättömät vermeet ja kokeile uudestaan. Näin voisit tietty selvittää mikä ongelman ehkä aiheuttaa, mutta itse asentaisin kun vaan mahd. ja säätäisin loput laitteet toimimaan kun asennus on valmis.

Demetrio

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 8
    • Profiili
Ongelma siis ratkesi, mutta tarkalleen en osaa sanoa, mikä oli ratkaiseva syy. Tämä siitä syystä, että säädin BIOSista vähän asetuksia ja yritin käynnistää turvallisessa graafisessa tilassa. Näin sain Ubuntun käynnistymään ja asennettua työpöydällä sijaitsevaa Asenna-kuvaketta napsauttamalla. Asennus meni läpi, kun "ignoorasin" jotakin systeemikellon muokkausta koskevan kysymyksen. Kun asennus oli valmis ja käynnistin uudelleen, sama kysymys ilmaantui jossakin vaiheessa ruudulle ja tällä kertaa valitsin sen toisen vaihtoehdon eli sen jossa säädetään systeemikelloa. Tähän sain vastauksena virheilmoituksen ja käynnistys ei onnistunut. Kokeilin sitten uudelleenkäynnistystä ja "ignoorasin" tällä kertaa tuon kysymyksen. Käynnistys onnistui sen jälkeen ja tämän jälkeen kysymystä ei enää sitten ilmaantunutkaan, kun käynnistin Ubuntun uudelleen.

Ainakin seuraavia BIOS-asetuksia tuli säädettyä:
 - Koska minulla ei ole IDE-väylässä kiinni mitään, käänsin nämä asetukset pois päältä (disabled): "IDE 1 Controller" (allows you to enable or disable the IDE1 controller) ja "IDE DMA Transfer Access" (selects the DMA mode for devices connected through IDE channels)
- OnChip SATA Modeksi valitsin Linux AHCI:n
- Lisäksi olin aiemmin jo asettanut ACPI HPET Supportin pois päältä

Niin ja en laittanut mitään käynnistysoptioita eli en valinnut nosplash nolapic noapic -optioita. Voisikohan tuo kysymys, joka koski muistaakseni systeemikelloa ja jonka ignoorasin, liittyä jotenkin näihin käynnistysoptioihin?

Nimimerkillä "kyllähän tämä olisi helpomaa, jos vaan ymmärtäisi enemmän"