Kirjoittaja Aihe: resoluutioksi 1366x768, radeon 9600 [ratkastu/luovutettu]  (Luettu 3063 kertaa)

Larbba

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 35
    • Profiili
Eli sanokaa nyt joku, miten saan ton resoluution käyttöön vai onko se ees mahdollista. Olis mukava saada tohon töllöön toi kuva oikeen kokoseksi. Rupee menee hermot tän kans, kun en tunnu osaavan/löytävän mistään siihen ohjeita. Äskön sain vähäks aikaa koko ubuntun pimeeks mut onneks oli vanha xorg tallessa ja sai tän viä toimiin. Olo rupee oleen sellanen, että kohta tippuu parvekkeelta tv, kone, emäntä tai sit hyppään ite.
« Viimeksi muokattu: 30.10.07 - klo:17.45 kirjoittanut Larbba »

ighea

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 158
  • Linux Power since 2001
    • Profiili
    • blogi&ks
Real Unix/Linux men, do not use Emacs, neither vi, neither ed
They use cat, and get it right the first time

Pikaruokaa.fi - Vatsantäytettä vaikka kotiovelle kuljetettuna

Larbba

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 35
    • Profiili
Vs: resoluutioksi 1366x768, radeon 9600
« Vastaus #2 : 26.10.07 - klo:20.02 »
Ohje oli hyvä ja sain mm. sen avulla ton reson vaihdettua tohon 1360x768. Mut nyt tuli uus pulma mikähän mahtais olla LG: 32¨ telkkarin oikee reosluutio kun toi menee vähän yli joka suunnasta nyt. Ton 1366x768 ne ilmottaa ite, mut ei näytä sopivan  ???
Se hyvä puoli näissä ongelmissa on et oppiipahan käyttään Linux:sia vähän paremmin, kun joutuu säätään ja tappeleen.

Ja liitäntänä mulla on toi DVI-HDMI.
« Viimeksi muokattu: 26.10.07 - klo:20.46 kirjoittanut Larbba »

timbba

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1413
    • Profiili
Vs: resoluutioksi 1366x768, radeon 9600
« Vastaus #3 : 27.10.07 - klo:05.57 »
Ohje oli hyvä ja sain mm. sen avulla ton reson vaihdettua tohon 1360x768. Mut nyt tuli uus pulma mikähän mahtais olla LG: 32¨ telkkarin oikee reosluutio kun toi menee vähän yli joka suunnasta nyt. Ton 1366x768 ne ilmottaa ite, mut ei näytä sopivan  ???
Se hyvä puoli näissä ongelmissa on et oppiipahan käyttään Linux:sia vähän paremmin, kun joutuu säätään ja tappeleen.

Ja liitäntänä mulla on toi DVI-HDMI.


Kokeile 1368x768. Toi 1366x768 ei taida olla edes mahdollista, kun 1366 ei ole kahdeksalla jaollinen. Eli itsellä tv toimii tuolla 1360x768 natiivina ja jättää molempiin reunoihin 3 pikseliä tyhjää.

Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11442
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Vs: resoluutioksi 1366x768, radeon 9600
« Vastaus #4 : 27.10.07 - klo:13.14 »
Minua ainakaan ei haittaisi jos puutuisi vain 6 pix leveys suunnassa. (en kylläkään omista litteäätelkkua, mutta kuitenkin) Tosin kokonaisuudessaanhan siitä puuttuu 768 x 6 eli 4608 pixeliä! :o ;D
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.

Larbba

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 35
    • Profiili
Vs: resoluutioksi 1366x768, radeon 9600
« Vastaus #5 : 27.10.07 - klo:13.33 »
Siis juurikin tota 1360x768 resoo oon koittanut ja se menee yli alhaalta ja ylhäältä ja vähän viä leveeksikin, eli mulla on jotain muuta viä päin per..., mut sanokaapa et mikä oiskohan noilla vsyncillä ja hsyncillä kentiäs osuutta asiaan. Voihan toki olla et on xorgissa enemmänkin nykyään väärin/sekasin, kun oon testaillu vähän kaiken näköstä. :P

timbba

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1413
    • Profiili
Vs: resoluutioksi 1366x768, radeon 9600
« Vastaus #6 : 27.10.07 - klo:15.17 »
Siis juurikin tota 1360x768 resoo oon koittanut ja se menee yli alhaalta ja ylhäältä ja vähän viä leveeksikin, eli mulla on jotain muuta viä päin per..., mut sanokaapa et mikä oiskohan noilla vsyncillä ja hsyncillä kentiäs osuutta asiaan. Voihan toki olla et on xorgissa enemmänkin nykyään väärin/sekasin, kun oon testaillu vähän kaiken näköstä. :P

Eihän virkistystaajuus vain ole 50hz? Itsellä 60hz dvi:stä toimii ok, mutta kun laittaa 50hz niin overscannaa juuri samalla tapaa. Saako televisiosta säädettyä hdmi:lle erikseen pc-tilan? Tuo overscan on nimittäin ihan normaalia, jos hdmi ei tue pc-tilaa... Katso wikipedia overscan.

Larbba

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 35
    • Profiili
Vs: resoluutioksi 1366x768, radeon 9600 [ratkastu/luovutettu]
« Vastaus #7 : 27.10.07 - klo:16.07 »
Kyllä toi näytti 60Hz olevan, eli ei vika siinäkään. En ainakaa heti löytänyt kohtaa, mistä sais HDMI:n pc tilaan :-\. Jos vois saada semmottesta xorg:sta näkymää, millä toi kuva on saatu oikeen kokoiseksi. Niin vois vähän vertaila tohon omaan, et näyttäiskö siä olevan jotain aivan väärin.


E. Pari päivää lukenu eri foorumeja kyseisestä tv:stä ja tulin siihen tulokseen että turha koittaa dvi-hdmi:llä tota 1360x768. Ei toi ruutu taidakkaan tukee sitä niinkuin alkuun luuli, eli ei auttanut muu kuin kaivaa VGA piuha laatikosta ja heti sain kuvan oikeelle resoluutiolle. Yhden johdon takia meinas mennä hermot ;D
« Viimeksi muokattu: 30.10.07 - klo:17.44 kirjoittanut Larbba »

timbba

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1413
    • Profiili
Vs: resoluutioksi 1366x768, radeon 9600
« Vastaus #8 : 27.10.07 - klo:17.14 »
Kyllä toi näytti 60Hz olevan, eli ei vika siinäkään. En ainakaa heti löytänyt kohtaa, mistä sais HDMI:n pc tilaan :-\. Jos vois saada semmottesta xorg:sta näkymää, millä toi kuva on saatu oikeen kokoiseksi. Niin vois vähän vertaila tohon omaan, et näyttäiskö siä olevan jotain aivan väärin.

Siis uskoisin, että tietsikassa ei ole mitään vikaa ja se toimii ok ja antaa 1360x768 ihan oikein. Ongelma on nyt televisio, joka näyttää kyseisen resoluution overscannattuna. Itse en ole keksinyt overscanniin ratkaisua, kun televisiosta ei voi overscan parametreja säätää (tai sitten en vaa osaa, vaikka mul on service valikkoonkin pääsy). Windowsissa ainakin kyseinen ongelma on nvidialla korjattu sillee, että työpöydän kokoa voi muuttaa (eli työpöytä toimii hiukan pienemmällä resoluutiolla). En tiedä onko kyseistä ratkaisua olemassa linuxille..

ighea

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 158
  • Linux Power since 2001
    • Profiili
    • blogi&ks
Vs: resoluutioksi 1366x768, radeon 9600
« Vastaus #9 : 28.10.07 - klo:10.32 »
Onko sitten olemassa jotkain seikkaa, joka estää sinua yrittämästä laittaa televisioosi oikeanlaista resoluutiota antamani linkin ohjeiden ja esimerkkien perusteella? Ei vain toimi?
Real Unix/Linux men, do not use Emacs, neither vi, neither ed
They use cat, and get it right the first time

Pikaruokaa.fi - Vatsantäytettä vaikka kotiovelle kuljetettuna