Onneksi Brother päivitti ajureita kesän aikana ja sen jälkeen ei ole ollut mitään ongelmaa.
Toimivatko nykyiset ajurit ilman että ne asennusvaiheessa muuttavat tietyt ohjelmat toimimaan pääkäyttäjän oikeuksilla? Jos tätä ei ole vielä korjattu niin suosittelen pysymään Brotherin tuotteista kaukana...Itse hankkisin suosiolla kaksi eri laitetta ja molemmat käytettyinä. Vistan ansiosta on käytettyä rautaa valumassa hiljalleen myyntiin, joten Vistasta on hyötyä myös Linux-käyttäjille
Esimerkiksi CanoScan-mallit N650U, N656U, N670U, N676U, N1220U, N1240U, LiDE 20 ja LiDE 30 ovat kaikki fyysisiltä mitoiltaan hyvin pieniä ja virrankin ottavat suoraan USB-liitännän kautta. Kovin nopeita näistä ei taida olla mikään joten jos nopeaa skannausta kaipaa niin sitten kannattaa hommata jokin muu laite. Muuten nämä ovat kuitenkin varsin näppäriä vehkeitä.
Olen samaa mieltä siitä mitä FUbu sanoi eli tulostimessa olisi syytä olla PostScript-tuki tai vähintään PCL-tuki. Lisäksi verkkoliitäntä on aina plussaa. Itse hankkisin jonkun HP LaserJet -tulostimen. Nopeasti Huuto.net:stä katsottuna vastaan tuli esimerkiksi pari kolme melko pienikokoista
HP Laserjet 1200 -tulostinta. Tuon mallin kanssa oli muistaakseni parempi käyttää PCL-ajuria (pxlmono) PostScript-ajurin sijasta vaikka tuo laite periaatteessa tukee myös PostScriptiä.
Jos kaipaat väritulostinta niin minä en sen enempää rupea neuvomaan sillä värivehkeistä ei itselläni ole hirveämmin kokemusta. Ovat (käytössä) liian kalliita minun budjetilleni
Edit: Merkitty poistetuksi aiheeton epäilys Brotherin ajureista. Oikea syyllinen oli Samsung ja sen laitteita kannattaa välttää mikäli ajureita ei ole vielä korjattu.