Kirjoittaja Aihe: Mitään mahiksia saada Ubuntua toimimaan?  (Luettu 2544 kertaa)

kasakka

• Käyttäjä
    • Profiili
Mitään mahiksia saada Ubuntua toimimaan?
« : 05.01.06 - klo:23.35 »
Elikkä tämmöistä ongelmaa. Olen peuhaillut Ubuntun LiveCD-versioiden kanssa enkä saa niistä yhtäkään toimimaan kunnolla koneellani. Olen kokeillut 32- ja 64-bittistä Ubuntua sekä Kubuntua. Kaikissa käynnistys hyytyy aina heti "Checking Battery State" kohdan jälkeen.

Olen kokeillut ajaa näitä myös VMWare Playerin kautta (kovalevyltä imageista) 32-bittisessä WinXP Pro:ssa ja tällöin LiveCD:sta vain 32-bittiset Ubuntu ja Kubuntu käynnistyvät, 64-bittiset mallit hyytyvät juurikin tuohon Checking Battery State kohtaan. Näitä olisi tietysti huomattavasti mukavampi testata suoraan LiveCD:lta, koska VMWare Playerin kautta meno on vähän takkuista ja NTFS-levyjen mounttaaminen ei onnistu. Äänetkään eivät toimi. Polttamissani LiveCD:ssakaan ei ole vikaa, sillä toisella koneella ne toimivat mainiosti.

Mylly on tämä:
AMD Athlon64 3000+
Asus A8N-E emolevy uusimmalla BIOSilla
1 GB DDR
Samsung 250 GB SATA2 kiintolevy
BenQ DW1640 DVDRW-asema (tämän kanssa on ilmeisesti ollut jotain ongelmia (K)Ubuntussa, mutta uusimmalla firmwarella ei lukuongelmia tunnu näkyvän)
Radeon X800XL 256 MB PCI-E näyttis
Soundblaster X-Fi XtremeMusic äänikortti

janne

• Käyttäjä
    • Profiili
Re: Mitään mahiksia saada Ubuntua toimimaan?
« Vastaus #1 : 06.01.06 - klo:00.23 »
Elikkä tämmöistä ongelmaa. Olen peuhaillut Ubuntun LiveCD-versioiden kanssa enkä saa niistä yhtäkään toimimaan kunnolla koneellani. Olen kokeillut 32- ja 64-bittistä Ubuntua sekä Kubuntua. Kaikissa käynnistys hyytyy aina heti "Checking Battery State" kohdan jälkeen.

minullakin oli (tai on oikeastaan vieläkin) ongelmia kun yritän käynnistää breezyn live-cd:n yhdellä koneellani. ubuntu on kyllä asentunut siihen moitteetta ja toimiikin hyvin.

Mylly on tämä:
AMD Athlon64 3000+
Asus A8N-E emolevy uusimmalla BIOSilla
1 GB DDR
Samsung 250 GB SATA2 kiintolevy
BenQ DW1640 DVDRW-asema (tämän kanssa on ilmeisesti ollut jotain ongelmia (K)Ubuntussa, mutta uusimmalla firmwarella ei lukuongelmia tunnu näkyvän)
Radeon X800XL 256 MB PCI-E näyttis
Soundblaster X-Fi XtremeMusic äänikortti

koneesi on aika uutta rautaa, ehkä breezyn live-cd ei siksi hanskaa sitä. jos et ole aivan tolkuttoman hitaan nettiyhteyden takana, niin kokeile huviksesi ladata dapperin (kehityksen alla oleva ubuntu) live-cd ja kokeile toimiiko homma sillä yhtään paremmin.

http://cdimage.ubuntu.com/releases/dapper/flight-2/
Janne

kasakka

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #2 : 06.01.06 - klo:19.14 »
Kokeilin tuota Dapperia (flight2) ja sillä ei X lähde käyntiin lainkaan, heittää konsoliin. Sama juttu eri resoluutiovalinnoilla. Ilmeisesti ei tykkää mun näyttiksestä tai jotain?

tpni

• Käyttäjä
    • Profiili
    • kotelo.org
« Vastaus #3 : 14.01.06 - klo:10.19 »
Kokeile Breezyä suosiolla, Dapper on vielä siinä vaiheessa, että on aika turhaa valittaa jos se nakkaa konsoliin. Kyllähän Breezy tunnistaa tuon ohjaimen ?