Kirjoittaja Aihe: powerpc-käännös (K)Ubuntu 7.10:sta?  (Luettu 3080 kertaa)

krike

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 6
    • Profiili
powerpc-käännös (K)Ubuntu 7.10:sta?
« : 20.10.07 - klo:02.12 »
Millonkohan sopii alkaa haeskella {k,}ubuntu-7.10-desktop-powerpc.iso imageita?
Odottelen malttamattomana  :-X

janne

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5150
    • Profiili
Vs: powerpc-käännös (K)Ubuntu 7.10:sta?
« Vastaus #1 : 20.10.07 - klo:02.23 »
Millonkohan sopii alkaa haeskella {k,}ubuntu-7.10-desktop-powerpc.iso imageita?
Odottelen malttamattomana  :-X

varmuuttahan minulla ei tästä ole, mutta veikkaisin, että ei koskaan?

tätä minä tavallaan silloin manailin, kun Apple siirtyi intelin prossuihin... linuxin valtadistroista powerpc-tuki hiipuu hiljalleen pois, erikoistuneet powerpc-distrot lopettavat kysynnän romahdettua ja arkkitehtuuria tuetaan ainoastaan joissain 'me tuetaan kaikkia tosi erikoisia prosessoriarkkitehtuureita' -tyyppisissä distroissa. linux-puolella fiksu vaihtoehto olisi varmaan debian jos ei sitten halua bsd:n kanssa urheilla ;)

no, saahan sitä vielä toivoa, että tukea tulee. olettaisin kuitenkin, että powerpc ei saa en kovin kauaa tukea appleltakaan. harmillista.
Janne

qwertyy

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5671
    • Profiili
Vs: powerpc-käännös (K)Ubuntu 7.10:sta?
« Vastaus #2 : 20.10.07 - klo:02.25 »
« Viimeksi muokattu: 20.10.07 - klo:02.28 kirjoittanut qwertyy »

focalift

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 58
  • Hardy 8.04
    • Profiili
Vs: powerpc-käännös (K)Ubuntu 7.10:sta?
« Vastaus #3 : 20.10.07 - klo:05.36 »
öö eikös tämä ole
http://cdimage.ubuntu.com/kubuntu/ports/daily-live/20071017/
vai mikä tuo on?

kylhän tuohon käännökset löytyy, mut virallista tukee noille ei enään löydy kai. ja muutenkaan en lähtis vaihtamaan macin omaa hyvin toimivaa käyttistä ubuntuun itse. mut jokainen tekee valintansa itse koneen käyttäjä.
Antec P182B / Corsair HX520W / Intel Q9450 / Noctua NH-U12P / 4GB DDR2 800mhz / Seagate 7200.11 500GB / Asus P5Q Deluxe / Sapphire HD4870 / Lacie 500GB / Logitech G15 & G9 / Samsung 930BF

janne

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5150
    • Profiili
Vs: powerpc-käännös (K)Ubuntu 7.10:sta?
« Vastaus #4 : 20.10.07 - klo:11.34 »
öö eikös tämä ole
http://cdimage.ubuntu.com/kubuntu/ports/daily-live/20071017/
vai mikä tuo on?

kyllähän tuo näyttää ihan ppc-versiolta ja hyvä tietty, jos sellainen löytyy ja saa turvapäivityksiä.

kylhän tuohon käännökset löytyy, mut virallista tukee noille ei enään löydy kai.

jos virallinen tuki on sama kuin tietoturva, en ehkä lähtisi asentamaan, muuten kyllä.

ja muutenkaan en lähtis vaihtamaan macin omaa hyvin toimivaa käyttistä ubuntuun itse. mut jokainen tekee valintansa itse koneen käyttäjä.

saattaahan kyseessä olla jokin muu kuin applen kone ;) tosin onhan se aika epätodennäköistä. itse puolestani vaihtaisin hetkessä, sillä pidän linuxin tavasta hoitaa hommat, huomattavasti enemmän kuin osx:n vastaavasta. mutta kuten sanottu, kukin päättää näistä jutuista itse.
Janne

krike

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 6
    • Profiili
Vs: powerpc-käännös (K)Ubuntu 7.10:sta?
« Vastaus #5 : 20.10.07 - klo:18.59 »
Ainakin *ubuntu 7.04 on saatavilla powerpc:lle Ite hommasin tossa alkuviikosta Powermac G4:n tuolta kierrätyksestä. Niitä tuli sinne noin 20 kpl. Siihen kuulu lisäks 19" näyttö + näppis ja hiiri ja MacOSTM 9 asennus ja pelastus romput. Kelpo koje tuo on, kun sitä päivittää: oon jo ehtiny korvaan sen DVD-romppuaseman polttavalla ja laittaan USB 2.0 kortin siihen. Mitä MacOS 9:n tulee niin nyt sain tutkailla sitä mielin määrin. Ennen en oo päässy macin ääressä istumaan laskunmaksuautomaattisessiota pidempään. Noh ne ketkä oli kierrätykseen laittanu ne, niin olivat tietty formatoineet sen ja laittaneet vaan perus OSsin siihen. Netscape tyrkytteli modeemia ensisijaisena nettiliityntänä 10/100/1000mbit ethernetin sijaan ja sen profiilin luonti turhautti, joten luovuin siitä. Noh IE 4:llähän pääsin sitten nettiin, mut se järjestelmä kuoli, kun menin freshmeat-netiin. DVD:t ei lähteny soimaan, kun playeri valitteli jotain kummaa. En mä muuta MacOS:lla sitten keksinykään, kun en oo maccia käytelly, joten hain ubuntun siihen.
  Ootan malttamattomana tota kubuntun 7.10 versiota ja KDE 3.5.8:aa.

krike

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 6
    • Profiili
Vs: powerpc-käännös (K)Ubuntu 7.10:sta?
« Vastaus #6 : 20.10.07 - klo:20.55 »
öö eikös tämä ole
http://cdimage.ubuntu.com/kubuntu/ports/daily-live/20071017/
vai mikä tuo on?

kylhän tuohon käännökset löytyy, mut virallista tukee noille ei enään löydy kai. ja muutenkaan en lähtis vaihtamaan macin omaa hyvin toimivaa käyttistä ubuntuun itse. mut jokainen tekee valintansa itse koneen käyttäjä.

Minä sen sijaan olen vaihtamassa maccini oman MacOS 9 käyttöjärjestelmän tilalle tutumman ja hieman ajanmukaisemmilla sovelluksilla varustellun, POSIX yhteensopivamman ja vapaan käyttöjärjestelmän.
KDE:n konqueror selaimella surffaillessa on sitä safarin tuntua toisin kun Mac OS 9:n IE 4:lla ja käytettävissä on kaikki tutut vapaaat ohjelmat.

janne

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5150
    • Profiili
Vs: powerpc-käännös (K)Ubuntu 7.10:sta?
« Vastaus #7 : 20.10.07 - klo:21.26 »
Minä sen sijaan olen vaihtamassa maccini oman MacOS 9 käyttöjärjestelmän tilalle tutumman ja hieman ajanmukaisemmilla sovelluksilla varustellun, POSIX yhteensopivamman ja vapaan käyttöjärjestelmän.

veikkaan, että tuo alkuperäinen kommentti tarkoitti OsX:ää joka on oikeasti kohtalaisen vakaa joskaan ei yhtään minun makuuni. OS9 ja aikaisemmat... no, ovat hieman rajoittuneita. olihan niissä jotain käyttöliittymäoivalluksia, mutta oikeasti järjestelmä jossa ei ole muistinsuojausta ja muistinhallitakin on osittain manuaalista, ei ole kovin nykyaikainen/käytännöllinen/mitä lie. Apple teki ihan oikein pistäessään koko **skan uusiksi.

mihinkään liittymättä... tuleva OsX:hän on ihan oikea UNIX™. ei niin, että siitä mitään hyötyä olisi.
Janne

Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11440
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Vs: powerpc-käännös (K)Ubuntu 7.10:sta?
« Vastaus #8 : 21.10.07 - klo:19.25 »
Enpä usko kyllä se varmaan tarkoitti ihan MacOS 9:siä... :-\ Tiedä sitten...
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.

focalift

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 58
  • Hardy 8.04
    • Profiili
Vs: powerpc-käännös (K)Ubuntu 7.10:sta?
« Vastaus #9 : 21.10.07 - klo:23.31 »
ihan OsX:ää tarkoitin. Os 9 en oo ees pariin vuoteen törmännyt missään. käyttääkö sitä vielkin joku. ;D
no Os 9 vaihtaisin todennäköisesti itsekin ubuntuun, mut en OsX:ää.
Antec P182B / Corsair HX520W / Intel Q9450 / Noctua NH-U12P / 4GB DDR2 800mhz / Seagate 7200.11 500GB / Asus P5Q Deluxe / Sapphire HD4870 / Lacie 500GB / Logitech G15 & G9 / Samsung 930BF