Kirjoittaja Aihe: Näytön virkistystaajuudet niin alhaisia että näyttö värisee todella ikävästi..  (Luettu 2625 kertaa)

LinuxManne

• Vieras
Moro!

Ubuntu 7.04 asennettuna,
GeForce 5200 FX näytönohjain ja Samsung 1100DF monitori,

olen noudattanut asennus ohjeita mutta putkinäytön virkistystaajuudet jäävät alle 75z yli 1280x resoluutioilla, eli,
1152x864 resoluutio on tarkin jota voin käyttää, (muilla todella pahaa värinää, kirkas kuva tosin)

onko mitään tapaa jolla pakoittaa näyttö(ohjain) samoihin virkistystaajuuksiin mitä windowssissa, (rikkooko näytön??)..

en tiedä kumpi on ongelmana näytönohjain vaiko näyttö ??

mikä neuvoksi ??

(muutenkin herzit ovat vähän mitä sattuu 81z 82z 71z jne.. windowssissahan ne pomppii 5z välein..)

//----

kiitos,,
« Viimeksi muokattu: 14.10.07 - klo:12.51 kirjoittanut LinuxJari »

juyli

• Vieras
olen noudattanut asennus ohjeita mutta putkinäytön virkistystaajuudet jäävät alle 75z yli 1280x resoluutioilla,
mikä neuvoksi ??
Jos automatiikka ei tunnista näyttöäsi, ja tarjoa sille kohtuullisia virkistystaajuuksia, voit kaivaa näytön manuaalin ja lisätä /etc/X11/xorg.conf tiedostoon sopivat VertReFresh ja HorizSync arvot.
Käynnistämällä X uudelleen konfiguroinnin jälkeen, pitäisi tarjolla olla sopivat arvot.
PS. Onhan käytössäsi X:n ajurina nv (tai nvidia). Vesa-ajurilla ei välttämättä saa kunnon arvoja käyttöön.
Lisäys: VGA-sub -liittimellä on saatavissa isommat resoluutiot kuin DVI-liitännällä.
« Viimeksi muokattu: 14.10.07 - klo:13.04 kirjoittanut juyli »

LinuxManne

• Vieras
olen noudattanut asennus ohjeita mutta putkinäytön virkistystaajuudet jäävät alle 75z yli 1280x resoluutioilla,
mikä neuvoksi ??
Jos automatiikka ei tunnista näyttöäsi, ja tarjoa sille kohtuullisia virkistystaajuuksia, voit kaivaa näytön manuaalin ja lisätä /etc/X11/xorg.conf tiedostoon sopivat VertReFresh ja HorizSync arvot.
Käynnistämällä X uudelleen konfiguroinnin jälkeen, pitäisi tarjolla olla sopivat arvot.
PS. Onhan käytössäsi X:n ajurina nv (tai nvidia). Vesa-ajurilla ei välttämättä saa kunnon arvoja käyttöön.
Lisäys: VGA-sub -liittimellä on saatavissa isommat resoluutiot kuin DVI-liitännällä.

Section "Monitor"
   Identifier   "SyncMaster"
   Option      "DPMS"
EndSection

Section "Screen"
   Identifier   "Default Screen"
   Device      "nVidia Corporation NV34 [GeForce FX 5200]"
   Monitor      "SyncMaster"
   Defaultdepth   24
   SubSection "Display"
      Depth   1

mikähän toi DPMS on ??

kun yritän uudelleen asettaa xorggia niin se käynnistää jonkinlaisen sinisen ruudun josta valikoin NVIDIA
entäs kun se kysyy
Video card's bus identifier: mulla on yksi AGP en tiedä mikä kerroin siinä on mitäs vastaan ??
se kysyy että PCI:1:0:0 mitä laitan AGP näytönohjaimen ollessa kyseessä ??

//----

kiitos,,

Urmas

• Käyttäjä
    • Profiili
Manuaali sanoo:

Horizsync 30~121 kHz
Vertrefresh   50~160 Hz
Registered Linux User # 423160 ... Registered Insane Linux User # 003 ... Registered Ubuntu User # 4219

janne

• Käyttäjä
    • Profiili
Section "Monitor"
   Identifier   "SyncMaster"
   Option      "DPMS"
EndSection

eli tuo kohta annetun datan mukaan tällaiseksi:
Koodia: [Valitse]
Section "Monitor"
Identifier "SyncMaster"
Option "DPMS"
        Horizsync       30-121
        Vertrefresh     50-160
EndSection

mikähän toi DPMS on ??

Display Power Management Signaling

kun yritän uudelleen asettaa xorggia niin se käynnistää jonkinlaisen sinisen ruudun josta valikoin NVIDIA
entäs kun se kysyy
Video card's bus identifier: mulla on yksi AGP en tiedä mikä kerroin siinä on mitäs vastaan ??
se kysyy että PCI:1:0:0 mitä laitan AGP näytönohjaimen ollessa kyseessä ??

mun mielestä ei ole pakko pistää mitään. mutta toisaalta myöskään x.orgia ei ole mitään syytä asentaa uudestaan. jos sen haluaa konffata alusta asti uusiksi, niin oikea komento lienee:
Koodia: [Valitse]
$ sudo dpkg-reconfigure -phigh xserver-xorg
Janne

LinuxManne

• Vieras
hmm...

minulla ubuntu 7.04 kun käynnistän live ceedeen niin löytää kaikki resoluutiot ja virkistystaajuudet kohdalleensa..

ilmeisesti tossa restricted drivers managerin jälkeen nää virkistystaajuudet eivät enää ole samoja mitä windowssissa..
ovat ihan outoja 54z 71z 81z jne..

mitenkä saan nää samat mitä live ceedeellä..

$ sudo dpkg-reconfigure -phigh xserver-xorg    tästä sudosta ei ole apua..

//----

kiitos,,

juyli

• Vieras
minulla ubuntu 7.04 kun käynnistän live ceedeen niin löytää kaikki resoluutiot ja virkistystaajuudet kohdalleensa..
Koska Live-CD:llä sinulla on sinua tyydyttävä xorg.conf, voit sitä käyttää joko sellaisenaan tai soveltuvin osin.
Nyt todellakin on niin, että nv-ajuri ja nvidian omat poropietariajurit poikkeavat toisistaan.
En tosin ymmärrä, miksi saamasi neuvot eivät kelpaa?