Kirjoittaja Aihe: Lämmöt näkyviin  (Luettu 1644 kertaa)

Temu

• Käyttäjä
    • Profiili
Lämmöt näkyviin
« : 14.10.07 - klo:00.44 »
Eli tässä olen alkanut lähiaikoina tuota linuxia hakkaamaan ja koneesta tarvis tehdä mahdollisimman hiljainen ja pitäisi nuita lämpöjä tarkkailla. Käytin hakua ja löysinkin ohjeita miten ne saisi näkyviin mutta enpä saanut toimimaan vaikka niiden mukaan tein. Jos joku vain viitsisi laittaa tarkat ohjeet ja mitä asennuksessa pitää ottaa huomioon niin olisin kiitollinen  :)

pjotr

• Käyttäjä
    • Profiili
Vs: Lämmöt näkyviin
« Vastaus #1 : 14.10.07 - klo:10.47 »
Eli tässä olen alkanut lähiaikoina tuota linuxia hakkaamaan ja koneesta tarvis tehdä mahdollisimman hiljainen ja pitäisi nuita lämpöjä tarkkailla. Käytin hakua ja löysinkin ohjeita miten ne saisi näkyviin mutta enpä saanut toimimaan vaikka niiden mukaan tein. Jos joku vain viitsisi laittaa tarkat ohjeet ja mitä asennuksessa pitää ottaa huomioon niin olisin kiitollinen  :)

Yksinkertaisinta lienee asentaa paketti sensors-applet.

Sen jälkeen paneelin päällä hiiren oikealla, avautuvasta valikosta Lisää Paneeliin ja sieltä Laitteistoantureiden valvonta.

Paneeliin ilmestyvän kuvakkeen päällä taas hiiren oikealla ja Asetukset, minulla voi laittaa näkymään suorittimen ja kovalevyn lämpötilat.

Näin siis ainakin Gnomessa.
www.tehotuotanto.net

The surest sign that intelligent life exists elsewhere in the Universe is that none of it has tried to contact us.