Kirjoittaja Aihe: Kuinka moni seuraa myös ubuntuforums.orgia?  (Luettu 6127 kertaa)

simohell

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 87
    • Profiili
Kuinka moni seuraa myös ubuntuforums.orgia?
« : 04.01.06 - klo:00.38 »
Kun on joku tekninen ongelma tulee helposti avattua threadi englanninkieliselle foorumille, samoin kuin (silloin kun nyt osaa) siellä tulee vastailtua muiden samaa näytönohjainta tms. käyttävien ongelmiin. Löydettyäni suomenkielisen foorumin puoli vuotta ubuntun asentamisen jälkeen on alkanut mettiä sitä kannattaisiko omista isommista ongelmista kysyä erikseen myös suomenkielisellä foorumilla.

Kiinnostaisi siis tietää kuinka moni "expert" tason käyttäjistä seuraa sekä tätä, että englanninkielistä foorumia ja onko paljonkin kokeneita linux-säätäjiä jotka eivät osallistu englannikieliseen keskusteluun.
"Freedom fighters, speak with your tongues,
sing with the might of the wind in your lungs!"
--Donovan Leitch

LittleLion

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1232
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/littleli/
Re: Kuinka moni seuraa myös ubuntuforums.orgia?
« Vastaus #1 : 04.01.06 - klo:00.45 »
Itse en ainakaan seuraa tuota englanninkielistä. Tosin joskus sieltä koitan ratkaisuja etsiä, mutta enpä ole tainnut sinne kuin yhden viestin laittaa.

Tällä taas tulee neuvottua ihmisiä niin helpoissa, kuin vaikessakin ongelmissa... sen varmaankin huomaat, kun näitä foorumeja selaat, että olen nokkani työntänyt vähän joka väliin ;D

Sandpainting

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4
    • Profiili
Re: Kuinka moni seuraa myös ubuntuforums.orgia?
« Vastaus #2 : 04.01.06 - klo:01.47 »
Molempia näitä tulee seurattua päivittäin aktiivisesti. Ubuntuforumsia seuraan sen laajuuden ja englannin kielen takia, että oppisi jotain uusia sanoja yms termistöä paremmin. Jos ongelmia tulee ymmärtämisessä, niin etsin täältä samaa asiaa tiedon oikeellisuuden varmistamiseksi.  ;)

_Pete_

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1836
  • Fufufuuffuuu
    • Profiili
Re: Kuinka moni seuraa myös ubuntuforums.orgia?
« Vastaus #3 : 04.01.06 - klo:09.53 »
Itse seurailen sitä aina sillon tällöin. Lähinnä selailen how-to palstaa, josko löytyisi jotain kivaa uutta kokeilemista. Omasta mielestäni kyllä täällä kotifoorumilla on tasokkaampaa (teknisempää) yleiskeskustelua useammin kuin tuolla toisessa..


LittleLion

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1232
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/littleli/
Re: Kuinka moni seuraa myös ubuntuforums.orgia?
« Vastaus #4 : 04.01.06 - klo:12.15 »
Itse seurailen sitä aina sillon tällöin. Lähinnä selailen how-to palstaa, josko löytyisi jotain kivaa uutta kokeilemista. Omasta mielestäni kyllä täällä kotifoorumilla on tasokkaampaa (teknisempää) yleiskeskustelua useammin kuin tuolla toisessa..

Olen samaa mieltä. Ubuntuforums on todella iso paikka ja suurin osa ketjuista on kaiken maailman aloittelijoiden ongelmia, joten siellä on mielestä aivan liikaa ketjuja joka päiväiseen seuraamiseen.

Mutta ihan hyviä HOWTO-ohjeita sieltä välillä löytyy.


Ja ihan vertailun vuoksi, että tällä foorumilla olen lukenut kuitenkin 99% keskusteluista läpi, joten suurinpiirtein tiedän mitä täältä löytyy ;D

moonstone

  • Vieras
Re: Kuinka moni seuraa myös ubuntuforums.orgia?
« Vastaus #5 : 04.01.06 - klo:12.31 »
Jos joku probleema tulee en enää käytä googlea vaan menen suoraan ubuntuforumssiin ja etsin sieltä sopivilla hakusanoilla. Aina on löytynyt vastaus  :D

Sitten täällä yritän auttaa newbie-käyttäjiä parhaani mukaan.

Ankka

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 931
    • Profiili
Re: Kuinka moni seuraa myös ubuntuforums.orgia?
« Vastaus #6 : 04.01.06 - klo:12.55 »
Mun mielestä se on ihan lian iso paikka. Tää suomalainen on mukavan kokoinen, ja pienuudestaan huolimatta täällä yleensä saa vastauksen hyvinkin nopeasti.

Tuolla englanninkielisellä puolella lähinnä juuri jotain howtoja tulee katteltua, esim liittyen ubuntun toimimiseen iBookissa, niitä kun on suomessa niin vähän niin täältä ei löydy mitään siihenkään liittyvää. Mitä harvinaisempi asia, sitä luultavammin sitä ei löydy täältä ja toisaalta löytyy kuitenkin tuolta isolta puolelta.

En kyllä ole edes rekisteröitynyt sinne, ebkä näillä näkymin aiokkaan. Liian semmonen iso foorumi, minkä seurauksena juuri aloittelijoita on ihan liikaa.

Melmacian

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 868
  • Ubuntu Hardy
    • Profiili
Re: Kuinka moni seuraa myös ubuntuforums.orgia?
« Vastaus #7 : 04.01.06 - klo:16.00 »
Minunkin mielestä enkku foorumi on liian suuri, että sitä jaksaisin seurata aktiivisesti. Tosin aina ongelman sattuessa sitä kyllä poikeuksetta selailen, mutta en ole silti edes rekisteröitynyt.

Tämä suomi foorumi on juuri siitä mukava, kun tänne ei tule idiootti postauksia läheskään niin paljon kuin enkku puolelle.

Juhhe1

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1062
    • Profiili
    • Valokuva albumini
Re: Kuinka moni seuraa myös ubuntuforums.orgia?
« Vastaus #8 : 04.01.06 - klo:17.01 »
Mun mielestä se on ihan lian iso paikka. Tää suomalainen on mukavan kokoinen, ja pienuudestaan huolimatta täällä yleensä saa vastauksen hyvinkin nopeasti.

Harmi vaan että yksi nopea auttaja jättää meidät joksikin aikaa :( nimittäin Littlelion
Onneksi janne sentään pysyy ilmeisesti keskuudessamme :)

Tlp-WS (Workstation) - .:Ubuntu 10.10:.
Xenophobic (Laptop) - .:Ubuntu 10.04:.
Xenophobic-II (Laptop) - .:Ubuntu 10.10:.
TlpEEE (Asus EEE) - .:Crunchbang 10 Statle

LittleLion

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1232
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/littleli/
Re: Kuinka moni seuraa myös ubuntuforums.orgia?
« Vastaus #9 : 04.01.06 - klo:18.13 »
Mun mielestä se on ihan lian iso paikka. Tää suomalainen on mukavan kokoinen, ja pienuudestaan huolimatta täällä yleensä saa vastauksen hyvinkin nopeasti.

Harmi vaan että yksi nopea auttaja jättää meidät joksikin aikaa :( nimittäin Littlelion

No en minä sentään kuolemassa ole. Tulen olemaan täällä niin paljon, kuin aika antaa myöten.


Ja jotta toiset eivät ihmettelisi mistä puhutaan niin tästähän on kyse: http://forum.ubuntu-fi.org/index.php?topic=1290.msg8842#msg8842
eli armeija kutsuu maanantaina.

E.K.Virtanen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 736
    • Profiili
    • Sähköaivoilua
Re: Kuinka moni seuraa myös ubuntuforums.orgia?
« Vastaus #10 : 05.01.06 - klo:05.38 »
Pidähän kivaa armeijan harmaissa...vaiko vihreitä ne nykyään on?
Itse onneksi mokomasta pääsin jo kauan kauan sitten  ;D

Niin, topiikkiin.
Aika vähän tulee seurattua eng. kielistä foorumia.
Täältä yleensä saanut avun, joku muu jo kysynyt taikka sitten käytän muuten mielummin kotimaista kieltä vaikka englanti onnistuukin varsin hyvin.


tuke81

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1667
    • Profiili
Re: Kuinka moni seuraa myös ubuntuforums.orgia?
« Vastaus #11 : 05.01.06 - klo:16.17 »
Itse haen apua ensin googlella, joten linkit menee sitä kautta yleensä ubuntuforumeihin.(haku aihe+ubuntu).
Miksi tehdä jotain helposti, kun sen voi tehdä vaikeastikin...

LittleLion

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1232
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/littleli/
Re: Kuinka moni seuraa myös ubuntuforums.orgia?
« Vastaus #12 : 05.01.06 - klo:22.21 »
Itse haen apua ensin googlella, joten linkit menee sitä kautta yleensä ubuntuforumeihin.(haku aihe+ubuntu).

Tuota keino minäkin käytän, koska firefoxissa on valmiina tuo google haku ruutu.

LittleLion

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1232
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/littleli/
Re: Kuinka moni seuraa myös ubuntuforums.orgia?
« Vastaus #13 : 05.01.06 - klo:22.45 »
Liian semmonen iso foorumi, minkä seurauksena juuri aloittelijoita on ihan liikaa.

Tuosta tulikin mieleeni. Täälläkin näyttää noiden aloittelija postauksien määrä nousevan, mutta onneksi myös niiden jotka osaavat vastata niihin.

Siitä johtuen olen jonkun verran vähentänyt noihin aloittelija kysymyksiin vastaamista ja koittanut keskittyä noiden vaikeampien ongelmien ratkaisuun.

Koska lähden inttiin en varmaankaan ehdi kaikkia tänne tulevia viestejä lomillani lukea, joten jos jollakin on ongelma johon kukaan ei osaa vastata tai järkevää vastausta saa aikaiseksi niin laittakaa minulle yksityisviestiä niin vilkaisen niitä, kun olen lomilla. Tosin epäilen, että niin ei pääse käymään, jos jannella riittää aikaa vastailla näihin viesteihin ;D

Juhhe1

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1062
    • Profiili
    • Valokuva albumini
Re: Kuinka moni seuraa myös ubuntuforums.orgia?
« Vastaus #14 : 07.01.06 - klo:15.33 »
Liian semmonen iso foorumi, minkä seurauksena juuri aloittelijoita on ihan liikaa.

Tuosta tulikin mieleeni. Täälläkin näyttää noiden aloittelija postauksien määrä nousevan, mutta onneksi myös niiden jotka osaavat vastata niihin.

Siitä johtuen olen jonkun verran vähentänyt noihin aloittelija kysymyksiin vastaamista ja koittanut keskittyä noiden vaikeampien ongelmien ratkaisuun.

Koska lähden inttiin en varmaankaan ehdi kaikkia tänne tulevia viestejä lomillani lukea, joten jos jollakin on ongelma johon kukaan ei osaa vastata tai järkevää vastausta saa aikaiseksi niin laittakaa minulle yksityisviestiä niin vilkaisen niitä, kun olen lomilla. Tosin epäilen, että niin ei pääse käymään, jos jannella riittää aikaa vastailla näihin viesteihin ;D

Itsekkin olen yrittänyt kykyjeni mukaan auttaa aloittelijoita (vaikka linux tuntemus nyt ei vielä kauhean ihmeellinen olekkaan).

Tlp-WS (Workstation) - .:Ubuntu 10.10:.
Xenophobic (Laptop) - .:Ubuntu 10.04:.
Xenophobic-II (Laptop) - .:Ubuntu 10.10:.
TlpEEE (Asus EEE) - .:Crunchbang 10 Statle