Tarkoitat vaihtoehto 1.ssä uutta asennusta live-CD:ltä (haluamani Ubuntu) käyttäen asennus vaihtoehtoa ;käytä koko levytila. Hankaluutena tässä on ollut, että kone milloin starttaa levyltä, milloin ei. Bios asetukset on asetettu, käynnistys levyltä ensisijaisesti. Ei kuitenkaan aina toimi, vaan kone käynnistyy levyn puolelta. Siellä Xubuntu ja Ubuntu ovat, siis buuttauksessa, hyvässä järjestyksessä. Voi valita kumman haluaa käyttöön. Xubuntua ei välttämättä tarvitsisi säästää, se oli vaan apuna Feistyn asennuksessa. Tympii vain ajatus asennuksen tilttaamisesta kesken kaiken.(kun CD:n on saanut toimimaan, kyllä se yleensä onnistuu monien yritysten jälkeen)
Vaihtoehto 2 käy kyllä myös. Mitään säästettävää dataa tai muuta osiota ei koneella vielä ole-Linux on niin tuore minulla. Entisestä käyttiksestä, Win. XP, talensin haluamani datan CD levyille. Olen jo siirtänyt osan takaisin Ubuntulle, mutta ovathan ne tallessa edelleen CD:llä, joten niiden häviäminen ei maankkatojuttu olisi. Onhan niiden siirtely hyvää harjoitusta Ub. käytöstä.
Joten, mitä suosittelisit (suosittelisitte)?
Wikikirjaston Ubuntu tutuksi ohjeita olen kyllä lueskellut, mutta juuri tähän tilanteeseen en ole löytänyt selvyytä.
Lisävinkkiä odotellen ja edellisestä kiitellen.