Kirjoittaja Aihe: Ääni ongelmia!!  (Luettu 2415 kertaa)

korpelainen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3
    • Profiili
Ääni ongelmia!!
« : 05.10.07 - klo:21.20 »
Minulla on hieman erikoinen ongelma. Käytän vistaa ja ubuntua rinnakkain. Muuten ubuntu kyllä hakkaa vistan mutta en saa ubuntussa ääniä toimimaan.
Jos soitan musiikkia ubuntun puolella, kuuluu ääni vaimeana kaijuttimista, vistan puolella homma toimii normaalisti.
Olen koittanut säätää kaikki napit kaakkoon vaan ei ole tehonnut. Mikä siis avuksi!?!

Credo

  • Vieras
Vs: Ääni ongelmia!!
« Vastaus #1 : 05.10.07 - klo:21.56 »
Eli mitkä napit? Alsamixeristäkö? Äänikortin tiedot saattaa autaa paljonkin :) Itellä on Master ja PCM täysillä,että kuuluu stereoista jotenkin muiden lähteiden tasolla.Aukase konsoli ja kirjoita alsamixer.Mitä siellä näkyy?

korpelainen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3
    • Profiili
Vs: Ääni ongelmia!!
« Vastaus #2 : 05.10.07 - klo:22.16 »
kaikki näyttäisi olevan 100<>100 headphones, pcm ja frontti. galler 1 ja off- hookkia en saa säädettyä.

Credo

  • Vieras
Vs: Ääni ongelmia!!
« Vastaus #3 : 05.10.07 - klo:23.12 »
Mikä soitin sulla on käytössä? Itellä Rythmbox hoitaa ton musa puolen ja siinäkin on äänet täysillä.Saisitko tsekattua sen kortin merkin ja mallin? Tota jos totta puhutaan,niin mä oon kans vielä noob näissä Linux asioissa vaikka oon käyttänyt Linuxeja sieltä 2003 vuodesta asti.Kun kerran suurimmat osat omista koneista on pelannut ihan hyvin klik klik meiningillä,niin ei hirveenä oo päässy sisälle.Nyt vasta oon alkanut tekee juttuja konsolin kautta.Esim. päivitykset hoidan kokonaan konsolilla ja dvd-audio levyt teen konsolin kautta.No toi jälkimmäinen on pakko tehdä konsolilla,mutta valmiilla scriptillä se on yhtäkuin klik ja menoksi ;) Kerroppa vähän niitä speksejä lisää.

korpelainen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3
    • Profiili
Vs: Ääni ongelmia!!
« Vastaus #4 : 05.10.07 - klo:23.33 »
tyhmä kysymys :  mistä nään koretin mallin ja merkin? läppärin malli on amilon 1703. Rytmilaatikko mullakin ja äänet täysillä vaan ei oo auttanu hirveesti. Mulle vielä vähän uus tää ubuntu.

Credo

  • Vieras
Vs: Ääni ongelmia!!
« Vastaus #5 : 06.10.07 - klo:02.21 »
Yksikään kysymys ei ole tyhmä jos siihen odottaa vastausta! Nyt en voi tsekata,kun oon lapsen vahtina Enon koiralle ja tässä enon koneella on tää vithun äkspers.Oli pakko asentaa Firefox että kehtaa edes lähtee nettiin,mutta sit kun eno hoksaa Firefoxin konellaan,niin se lahtee heti kävelemään.Siinäpähän poistelkoon.Itellä ollut vitun tuskaa tää surffailu muutenkin tällä windblowssilla.Kun tottunut vetää Ubuntulla kaiken.Surffaus alkoi vakoiluohjelmien poistolla joita oli kuukaudessa kertynyt 78 kpl.Tai no Ad-Aware löysi sen verran.Roskia oli jotain yli 1mb Easycleanerin mukaan.No pakko tätä on käyttää kun muutä ei oo.No on tässä sentään 10mb netti :)

Sotamato

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 349
  • Ubuntu 8.10
    • Profiili
Vs: Ääni ongelmia!!
« Vastaus #6 : 06.10.07 - klo:09.01 »
tyhmä kysymys :  mistä nään koretin mallin ja merkin? läppärin malli on amilon 1703. Rytmilaatikko mullakin ja äänet täysillä vaan ei oo auttanu hirveesti. Mulle vielä vähän uus tää ubuntu.


Asenna paketti sysinfo:
Sovellukset -> Apuohjelmat -> Pääte

Ja sinne komento:
Koodia: [Valitse]
sudo apt-get install sysinfo.

Kysyy salasanaa.

Kun olet asentanut sen, niin mene vasemmasta valikosta kohtaan hardware. Sitten siihen pitäisi tulla lukemaan Hardware Information.

Siinä vähän alhaalla päin on pudotusvalikko, josta valitset kohdan Soundcard. Ja siinä ne tiedot ovat.
Ubuntu 8.10

audi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1124
    • Profiili
Vs: Ääni ongelmia!!
« Vastaus #7 : 06.10.07 - klo:12.17 »
Surffaus alkoi vakoiluohjelmien poistolla joita oli kuukaudessa kertynyt 78 kpl.Tai no Ad-Aware löysi sen verran.Roskia oli jotain yli 1mb Easycleanerin mukaan.

Ei liity mitenkään ääniongelmaan, mutta... Windowsiin kannattaa asentaa (jos sitä on pakko käyttää) spywareblaster, adaware löytää sen jälkeen vielä vähemmän haittaohjelmia. Ccleaner on aika monipuolinen turhien tietojen poistoon.
Mozillazine

A1398 ym romua,  macOS 10.13
Linux Mint 18, Mate