Itse kokeilin jo viimeyönä ja olen edelleen sitä mieltä,että Ubuntu sopii mulle parhaiten.Asennus oli toosi pitkä jotain 2 tuntia siinä täis pyörähtää ennen kuin pääsi testailemaan.Tosin asensin siltä gnome cd:ltä. ja vain pelkät OSS oletus jutut.Ensin kokeilin sillä OSS ja NON-OSS lähteistä ja riippuvuuksia ei löytynyt olikohan joku Banshee tjn.Se valikko systeemi on todella epäkäytännollinen.Se "Ohjauspaneeli" viritys. Ei hyvää päivää! Onhan siellä säätöä joka lähtöön...sitten kun sen oikean sieltä löytää.Ja onneksi Ubuntussa on Synaptic.Vakaalta kuiteskin tuntui. ja muuten ihan mielen kiintoinen rämplätä,mutta pääkäyttöön se ei omalle koneelle tuu
on sulla kumma kone, ku mun 4v vanhaan räplään asennus kestää ~45 min dvd:ltä ja laitoin samalla ne verkosta haettavat lisäohjelmatkin. Eikä mulla ollu ensimmäistäkään ongelmaa minkään riippuvuuksien kanssa. Mitähän liet räpeltäny? Mä nimittäin vaan odottelin ja hörpin teetä aikani kuluks, ku se asennus ei just mitään turhia kyselly ...kuka mä oon, tarkisti mistä maasta oon, tunnisti kaikki vähät kilkkeeni (t-ulostimen ja verkon), näytön mallin väärin, mutt toimivasti, jne...
sitt muutama minsa lisää ku yhdellä klikkauksella laitoin nvidian ajurin ja toisella koodekit lidvdcss:ää myöten ja pahus ajurin asennuksen jälkeen jouduin komentoriviltä kirjottaan komennon, ett ymmärtäs kans käyttää tätä uutta ajuria ja unohtas sen vanhan Vesan.
Ei siis just sen kummempi ku Kubuntunkaan asennus.
Muut esittämäs lie liki maku- ja totuumusasioita.
Mutt kyll silti aion 7kympin myös käyttöön ottaa kohan se tulee ja verrata omin aatoksin niitä.