Kirjoittaja Aihe: MIkä wlan-kortti?  (Luettu 3311 kertaa)

Daneli

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1037
  • Red Hat Chili Peppers
    • Profiili
    • www.daneli.org
MIkä wlan-kortti?
« : 02.10.07 - klo:17.23 »
Tilasin juuri 2megan netti liittymän uuteen asuntooni. Ongelmaksi muodostui puhelin pistokkeen kaukaisuus koneelle joten ajatelin hoitaa sen langattomasti. Minkä kokoinen tuo langaton kortti olisi hyvä olla 2 megan netti liittymällä? Kun noita näyttäs pöytäkoneisiin olevan monilla nopeuksilla. Ja mitä suosittelisitte käyttämään Ubuntua ajatellen?

eliasj

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4075
    • Profiili
Vs: MIkä wlan-kortti?
« Vastaus #1 : 02.10.07 - klo:21.02 »
Tässä wlan-kortteja, jotka toimii varmasti Ubuntussa: https://help.ubuntu.com/community/WifiDocs/WirelessCardsSupported
alias vililikku

Ville Pöntinen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2078
    • Profiili
Vs: MIkä wlan-kortti?
« Vastaus #2 : 02.10.07 - klo:21.21 »

Ja kyllä se 2M liittymä on joka tapauksessa se pullonkaula. Ei WLAN.


Daneli

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1037
  • Red Hat Chili Peppers
    • Profiili
    • www.daneli.org
Vs: MIkä wlan-kortti?
« Vastaus #3 : 03.10.07 - klo:08.18 »
Mutta minkä nopeuksinen tuon kortin pitäisi olla ?

Ville Pöntinen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2078
    • Profiili
Vs: MIkä wlan-kortti?
« Vastaus #4 : 03.10.07 - klo:08.50 »
Mutta minkä nopeuksinen tuon kortin pitäisi olla ?

Jos käytät vain yhtä konetta, ei nopeudella ole merkitystä. Se internetliittymä on kuitenkin hitaampi kuin wlan-verkko.

Jos taas koneita on useita ja siirtelet usein tai isoja tiedostoja niiden välillä, on tietysti wlan-verkon nopeudella merkitystä.

Dersu Uzala

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 30
    • Profiili
Vs: MIkä wlan-kortti?
« Vastaus #5 : 05.10.07 - klo:18.57 »
Minulla ainakin oli zyxelin kortin kanssa outoja vaikeuksia, löysi kyllä kaikki wlan yhteydet vaan kipinääkään ei kulkenut, Belkinin kortti sensiaan alko pelittämään kunhan paikalleen tökkäs.

eliasj

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4075
    • Profiili
Vs: MIkä wlan-kortti?
« Vastaus #6 : 05.10.07 - klo:22.50 »
Minulla ainakin oli zyxelin kortin kanssa outoja vaikeuksia, löysi kyllä kaikki wlan yhteydet vaan kipinääkään ei kulkenut,
Käytitkö NetworkManageria? Mulla on D-link DWL 650+, joka tunnistuu oikein Ubuntussa, mutta NetworkManager ei saa tehtyä yhteyksiä. Kun laittaa asetukset käsin oikein, kaikki onnistuu mallikkaasti.
alias vililikku

oh3911

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 45
    • Profiili
Vs: MIkä wlan-kortti?
« Vastaus #7 : 08.10.07 - klo:13.03 »
Tilasin juuri 2megan netti liittymän uuteen asuntooni. Ongelmaksi muodostui puhelin pistokkeen kaukaisuus koneelle joten ajatelin hoitaa sen langattomasti. Minkä kokoinen tuo langaton kortti olisi hyvä olla 2 megan netti liittymällä? Kun noita näyttäs pöytäkoneisiin olevan monilla nopeuksilla. Ja mitä suosittelisitte käyttämään Ubuntua ajatellen?

Voihan modeemi olla siellä kaukanakin, laitat vaan sen RJ45 piuhan pidempänä kiinni...  Meilläkin on muksuilla 20m pitkä koneesta hubiin (3 konetta netissä ja modeemissa vain 1 paikka)...

:)
-
Ubuntu gnome 16.04LTS, HP w2216 näyttö

Dersu Uzala

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 30
    • Profiili
Vs: MIkä wlan-kortti?
« Vastaus #8 : 08.10.07 - klo:14.49 »
Minulla ainakin oli zyxelin kortin kanssa outoja vaikeuksia, löysi kyllä kaikki wlan yhteydet vaan kipinääkään ei kulkenut,
Käytitkö NetworkManageria? Mulla on D-link DWL 650+, joka tunnistuu oikein Ubuntussa, mutta NetworkManager ei saa tehtyä yhteyksiä. Kun laittaa asetukset käsin oikein, kaikki onnistuu mallikkaasti.
Enpä itseasiassa niin kauheasti viitsinyt kikkailla, vaihturi kun löytyi omasta xp koneesta, käsipelillä kyllä kokeilin. itse asiassa belkinin kortti toimi xp'ssäkin paremmin zyxeliä tuntuu vaivaavan jonkinmoinen dementia, saa nakutella salasanat uudestaan käynnistyksen jälkeen.