Toimii nätisti? Riippuu siitä miten nätisti toimiminen määritellään.
Jos taas edellytetään että KDE säilyttää oman toiminnallisuutensa niin Compiz Fusion ei toimi nätisti.
MItä tarkoitat KDE:n omalla toiminnallisuudella?
Tarkoitan toiminnallisuutta joka on sidoksissa KWin-ikkunamanageriin (tai ainakin luulen sen olevan sidoksissa).
Tarkoitan siis sitä mitä löytyy "Configure Window Behavior..."-valinnan takaa (joka yleensä löytyy ikkunan vasemman yläkulman ikonista aukeavasta valikosta). Itselleni tärkeää ovat esimerkiksi ikkunakohtaiset asetukset. Tosin muutkin asetukset ovat siinä mielessä tärkeitä että jos Compiz Fusion toimii oletuksena eri tavalla kuin mitä minä olen oman työpöytäni säätänyt niin Compiz Fusionista tulee löytyä tarvittavat säädöt asian korjaamiseen.
Kieltämättä, kaipaisin mm. sitä, että saisin skaalattua ja siirrettyä ikkunaa riippumatta sen koosta (KDE osaa skaalata reunasta vetämällä ja siirtää myös maximoituja ikkunoita, compiz ei tähän käsittääkseni taivu..)
KDE:ssä ei tarvitse edes vetää reunasta saakka. Oletuksena Alt+Mouse3 (oikea nappi) mahdollistaa ikkunan koon muuttamisen vaikka hiiren osoitin ei olisikaan aivan ikkunan reunassa tai kulmassa.
Tämä on siinä mielessä näppärä ominaisuus että sillä onnistuu sellaistenkin ikkunoiden koon muuttaminen joilta on poistettu tilaa vievät ikkunakehykset. Itselläni on kehykset poistettuna Konsolen ikkunoilta. Tosin yleensä en muuta kokoa hiirellä sillä maksimointi pystysuunnassa on useimmiten kaipaamani ominaisuus ja sen olen sitonut näppäinoikotiehen Ctrl+PageDown (ja vaakasuunnassa maksimointi on sidottu yhdistelmään Ctrl+PageUp).
Minusta maksimoidut ikkunat eivät myöskään saa olla millään tavalla "lukittuja" vaan niiden liikuttamisen ja koon muuttamisen tulee onnistua samalla tavalla kuin maksimoimattomienkin ikkunoiden kanssa (ja tähänkin löytyy KDE:stä asetus).