Kirjoittaja Aihe: Väkivallaton rakennuspeli?  (Luettu 16280 kertaa)

Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11433
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Vs: Väkivallaton rakennuspeli?
« Vastaus #20 : 12.10.07 - klo:18.13 »
Juu-u. Mä pelaan sitä (aloitin pari kolme viikkoa sitten (kätevää DS:llä)) ja nimi on Tomppeli12 ja kylä Tomppelinkylä.
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.

Jyrki L

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 501
    • Profiili
Vs: Väkivallaton rakennuspeli?
« Vastaus #21 : 14.10.07 - klo:21.45 »
Ei ole sillä Battle for Wesnoth on vuoropohjaista strategiaa. Muistitkohan nimen väärin sillä Widelands on Settlersin tapainen peli.


Olen nyt pelannut widelandsia melkein koko viikonlopun. :o Ja totesin lopulta että tämäkin on keskeneräinen kunnes, kävin pelin kotisivuilta lukeamssa, että mulla on sitten ilmeisesti vanha versio. Asensin sen suoraan tuolta lisää / poista sovelluksia. No juu latasin tietysti heti huomattuani uudemman version. Nyt tulee se vaikeampi kohta. Mulla ei ole hajuakaan mihin se pitäisi asentaa, tai onko sillä väliä? Minä asensin sen kotihakemistoon johon purkuohjelma teki sille automaattisesti oman hakemiston. siellä on 1 tietosto tyyppiä suoritettava ohjelma. En kuitenkaan osaa käynnistää sitä. avaa vaihtoehdolla ei tapahdu mitään. Suorita komentoa en löydä.

Olen pelannut tätä: version build 9half
haluan kumminkin pelata tätä uudempaa: Widelands build-11 released   julkaistu Date: 2007-09-11 09:01
« Viimeksi muokattu: 14.10.07 - klo:21.51 kirjoittanut Jyrki73 »

muep

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 896
    • Profiili
Vs: Väkivallaton rakennuspeli?
« Vastaus #22 : 14.10.07 - klo:23.44 »
Mikäli latasit Widelandsin valmiiksi käännetyn version, pitäisi pelin käynnistyä, kun avaat päätteessä hakemiston, jonne pelin purit. Tämän jälkeen käynnistä peli komennolla
Koodia: [Valitse]
./widelands
Peli ei valmiiksi käännettynä välttämättä toimi Ubuntulla, jos se vaati kirjastoista eri versioita, kuin mitä Ubuntu tarjoaa. Tällöin joudut joko etsimään jostain Ubuntun versioosi sopivan paketin jostain valmiiksi käännettynä, tai sitten kääntämään pelin itse. Jälkimmäinenkään ei ole hirveän vaikeata, hyvällä tuurilla varsinkaan, mutta vaatii huolellisuutta ja ymmärrystä, ettei siinä vahingossa sotke järjestelmäänsä mitenkään.
[http://smolt.fedoraproject.org/show?uuid=pub_ac53b581-021a-4b76-bd14-e7d51f55462f]Pöytäkone[/url]
Läppäri

Jyrki L

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 501
    • Profiili
Vs: Väkivallaton rakennuspeli?
« Vastaus #23 : 15.10.07 - klo:03.22 »
Mikäli latasit Widelandsin valmiiksi käännetyn version, pitäisi pelin käynnistyä, kun avaat päätteessä hakemiston, jonne pelin purit. Tämän jälkeen käynnistä peli komennolla
Koodia: [Valitse]
./widelands
Peli ei valmiiksi käännettynä välttämättä toimi Ubuntulla, jos se vaati kirjastoista eri versioita, kuin mitä Ubuntu tarjoaa. Tällöin joudut joko etsimään jostain Ubuntun versioosi sopivan paketin jostain valmiiksi käännettynä, tai sitten kääntämään pelin itse. Jälkimmäinenkään ei ole hirveän vaikeata, hyvällä tuurilla varsinkaan, mutta vaatii huolellisuutta ja ymmärrystä, ettei siinä vahingossa sotke järjestelmäänsä mitenkään.

Peli käynnistyi antamalla päätteeltä käsky widelands, kun ensin pääsee oikeaan hakemistoon. Niitä etumerkkejä se ei huolinut.

Peli ei kumminkaan toiminut vaan kaatui virheeseen. Juu on valmiiksi käännetty paketti. Ymmärrys minulta mitä ilmeisemmin puuttuu, joten ei taida kannattaa itse yrittää kääntää. Kun ei ole hajuakaan, että mitä pitäisi ymmärtää..  :-\

eliasj

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4075
    • Profiili
Vs: Väkivallaton rakennuspeli?
« Vastaus #24 : 15.10.07 - klo:16.17 »
Uusimmassa Ubuntussa, Gutsy Gibbonissa (7.10) on versio 10 pelistä.

Tee näin:
Koodia: [Valitse]
wget http://switch.dl.sourceforge.net/sourceforge/widelands/widelands-build-11-linuxi386.tar.bz2  #ladataan uusin Widelands
tar xvfj widelands-build-11-linuxi386.tar.bz2  #puretaan paketti
cd widelands  #siirrytään windelands-hakemistoon
./widelands  #käynnistetään peli
Jos ei toimi, kerro mitä virheilmoituksia tulee
alias vililikku

Jyrki L

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 501
    • Profiili
Vs: Väkivallaton rakennuspeli?
« Vastaus #25 : 15.10.07 - klo:16.52 »
Uusimmassa Ubuntussa, Gutsy Gibbonissa (7.10) on versio 10 pelistä.

Tee näin:
Koodia: [Valitse]
wget http://switch.dl.sourceforge.net/sourceforge/widelands/widelands-build-11-linuxi386.tar.bz2  #ladataan uusin Widelands
tar xvfj widelands-build-11-linuxi386.tar.bz2  #puretaan paketti
cd widelands  #siirrytään windelands-hakemistoon
./widelands  #käynnistetään peli
Jos ei toimi, kerro mitä virheilmoituksia tulee
No ei se toimi
Koodia: [Valitse]
Registered song from file "music/intro_00.ogg" for songset "intro"
Registered song from file "music/menu_00.ogg" for songset "menu"
Registered song from file "music/ingame_00.ogg" for songset "ingame"
Registered song from file "music/ingame_01.ogg" for songset "ingame"
Registered song from file "music/ingame_02.ogg" for songset "ingame"
Registered song from file "music/ingame_03.ogg" for songset "ingame"
Loaded sound effect from "sound/create_construction_site_00.ogg" for FXset "create_construction_site"
Section [global], key 'single_watchwin' not used (did you spell the name correctly?)
lastserial: 0
super@jyrki-desktop:~/widelands$ widelands
Registered song from file "music/intro_00.ogg" for songset "intro"
Registered song from file "music/menu_00.ogg" for songset "menu"
Registered song from file "music/ingame_00.ogg" for songset "ingame"
Registered song from file "music/ingame_01.ogg" for songset "ingame"
Registered song from file "music/ingame_02.ogg" for songset "ingame"
Registered song from file "music/ingame_03.ogg" for songset "ingame"
Loaded sound effect from "sound/create_construction_site_00.ogg" for FXset "create_construction_site"
Loaded sound effect from "tribes/barbarians/workers/fisher/fisher_throw_net_00.ogg" for FXset "fisher_throw_net"
Loaded sound effect from "tribes/barbarians/workers/fisher/fisher_pull_net_00.ogg" for FXset "fisher_pull_net"
Worker tribes/barbarians/workers/fisher failed: Error reading worker fisher: Parse error in program fish: Line 2: Usage: playFX <fx_name> (garbage directory?)
Loaded sound effect from "tribes/barbarians/workers/geologist/geologist_hammer_00.ogg" for FXset "geologist_hammer"
Worker tribes/barbarians/workers/geologist failed: Error reading worker geologist: Parse error in program search: Line 2: Usage: playFX <fx_name> (garbage directory?)
Loaded sound effect from "tribes/barbarians/workers/lumberjack/timber_00.ogg" for FXset "timber"
Loaded sound effect from "tribes/barbarians/workers/lumberjack/timber_01.ogg" for FXset "timber"
Worker tribes/barbarians/workers/lumberjack failed: Error reading worker lumberjack: Parse error in program chop: Line 3: Usage: playFX <fx_name> (garbage directory?)
Loaded sound effect from "tribes/barbarians/buildings/farm/farm_animal_00.ogg" for FXset "farm_animal"
Loaded sound effect from "tribes/barbarians/buildings/farm/farm_animal_01.ogg" for FXset "farm_animal"
Building tribes/barbarians/buildings/farm failed: Error reading building farm: Error in program work: Usage: play <sound_fx_name> (garbage directory?)
Parsed production command 'worker (ferner) plantflax'
Radius: 1
         findspace
Parsed production command 'worker (ferner) plantreed'
Radius: 1
         findspace
Parsed production command 'worker (ferner) harvestflax'
Radius: 1
         findobject
Parsed production command 'worker (ferner) harvestreed'
Radius: 1
         findobject
Parsed production command 'worker (fisher) fish'
Building tribes/barbarians/buildings/fisher failed: Error reading building fisher: Error in program work: Tribe_Descr::get_safe_worker_index: Unknown worker fisher! (garbage directory?)
Parsed production command 'worker (gamekeeper) release'
Radius: 3
         findspace
Loaded sound effect from "tribes/barbarians/buildings/headquarters/warehouse-bringitin_00.ogg" for FXset "warehouse-bringitin"
Loaded sound effect from "tribes/barbarians/buildings/headquarters/warehouse-bringitin_00.ogg" for FXset "warehouse-bringitin"
Parsed production command 'worker (hunter) hunt'
Radius: 13
         findobject
Parsed production command 'worker (lumberjack) chop'
Building tribes/barbarians/buildings/lumberjack failed: Error reading building lumberjack: Error in program work: Tribe_Descr::get_safe_worker_index: Unknown worker lumberjack! (garbage directory?)
Parsed production command 'worker (stonemason) cut'
Radius: 6
         findobject
Parsed production command 'worker (ranger) plant'
Radius: 5
         findspace
Loaded sound effect from "tribes/barbarians/buildings/stonegrinder/stonegrinder_00.ogg" for FXset "stonegrinder"
Building tribes/barbarians/buildings/stonegrinder failed: Error reading building stonegrinder: Error in program work: Usage: play <sound_fx_name> (garbage directory?)
Loaded sound effect from "tribes/barbarians/buildings/warehouse/warehouse-bringitin_00.ogg" for FXset "warehouse-bringitin"
Building Axefactory (0) enhances to warmill (41)
Building Coal mine (8) enhances to deep_coalmine (10)
Building Deep Coal Mine (10) enhances to deeper_coalmine (13)
Building Deep Coal Mine (10) enhances to deeper_coalmine (13)
Building Deep Gold Mine (11) enhances to deeper_goldmine (14)
Building Deep Iron Ore Mine (12) enhances to deeper_oremine (15)
Building Fortress (18) enhances to citadel (7)
Building Gold Mine (20) enhances to deep_goldmine (11)
Building Deep Gold Mine (11) enhances to deeper_goldmine (14)
Building Inn (27) enhances to big_inn (4)
Building Metallworks (28) enhances to axefactory (0)
Building Axefactory (0) enhances to warmill (41)
Building Metalworks (29) enhances to axefactory (0)
Building Axefactory (0) enhances to warmill (41)
Building Micro brewery (30) enhances to brewery (5)
Building Iron Ore Mine (31) enhances to deep_oremine (12)
Building Deep Iron Ore Mine (12) enhances to deeper_oremine (15)
Building Stronghold (37) enhances to barrier (2)
Building Tavern (38) enhances to inn (27)
Building Inn (27) enhances to big_inn (4)
Critical Error: Unhandled exception: Error loading tribe barbarians: tribes/barbarians/conf: In section [startworkers], worker fisher is not know!!

Jyrki L

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 501
    • Profiili
Vs: Väkivallaton rakennuspeli?
« Vastaus #26 : 15.10.07 - klo:20.09 »
Aion sittenkin yrittää sitä kääntämistä. Pientä lisäohjeistusta kaivataan.
Kirjoitin asiasta tuonne:  Lähdekoodipaketista asentaminen (.tar.bz2 ja .tar.gz)
http://forum.ubuntu-fi.org/index.php?topic=12578.msg95876#msg95876

Znake

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 91
    • Profiili
Vs: Väkivallaton rakennuspeli?
« Vastaus #27 : 15.10.07 - klo:20.50 »
Itse olen tykännyt pelata Linuxilla OpenTTD:tä eli Open Transport Tycoon Deluxe.

Lainaus
OpenTTD is a clone of the Microprose game "Transport Tycoon Deluxe", a popular game originally written by Chris Sawyer. It attempts to mimic the original game as closely as possible while extending it with new features.

OpenTTD is licensed under the GNU General Public License version 2.0. For more information, see the file 'COPYING' included with every release and source download of the game.

http://www.openttd.org

Toimiakseen peli tarvitsee alkuperäisen Windows version data fileja mutta nykyisin pelin saa ladata vaikka täältä: http://www.abandonia.com/games/240/download/TransportTycoonDeluxeforWindows.htm Peli on abandonwarea, joten tuo on laillista, jos sitä pelkäätte.

Kerneli

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 42
    • Profiili
Vs: Väkivallaton rakennuspeli?
« Vastaus #28 : 17.10.07 - klo:20.16 »
Selailin aiemmat postaukset läpi, joten en ole ihan varma oliko tästä mainintaa.

Rollercoaster Tycoon 2 toimii täysin winellä. Itse olen sitä jonkin verran pelaillut. Ei minkäänlaisia ongelmia. :)
http://appdb.winehq.org/objectManager.php?sClass=version&iId=3766