Kirjoittaja Aihe: Bluetooth ja 3G ei toimi ubuntussa  (Luettu 2911 kertaa)

mobuntu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1
    • Profiili
Bluetooth ja 3G ei toimi ubuntussa
« : 26.09.07 - klo:21.00 »
Jep, nyt täytyy myöntää ubuntu/kubuntu ei toimi.Antaa olla. Olen yrittänyt asentaa kolmena iltana (yht. 18 tuntia) Kubuntuun Bluetooth 3G-yhteyttä, mutta turhaan. Täytyy sanoa, että 499€ vistaläppäri hakkaa menne tullen ubuntun. Yhteys toimi heti. Hyvästi!

eliasj

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4075
    • Profiili
Vs: Bluetooth ja 3G ei toimi ubuntussa
« Vastaus #1 : 26.09.07 - klo:21.41 »
Vastaan, vaikkei mieli tekisi.

Lainaus
Jep, nyt täytyy myöntää ubuntu/kubuntu ei toimi.Antaa olla.
(K)Ubuntu toimii.

Lainaus
Olen yrittänyt asentaa kolmena iltana (yht. 18 tuntia) Kubuntuun Bluetooth 3G-yhteyttä, mutta turhaan.
Ei tullut mieleen kysyä apua tässä hommassa, vaikka täältä?

Lainaus
Täytyy sanoa, että 499€ vistaläppäri hakkaa menne tullen ubuntun. Yhteys toimi heti. Hyvästi!
Ei hakkaa, mutta käytä vaan Vistaa, jos se tuntuu sinusta paremmalta.
alias vililikku

Storck

  • Vieras
Vs: Bluetooth ja 3G ei toimi ubuntussa
« Vastaus #2 : 27.09.07 - klo:00.02 »
Tais jo mennä kun hyvästi sanoi... :D


Kuitenkin: Hyvin toimii omassani (Ubuntu 0€) bluetooth - molempiin suuntiin ilman ongelmia. Mitä tuohon 3G juttuun tulee niin minulle tuntematon käsite miten tietokone ja puhelin keskustelee keskenään 3G verkolla?? ???

Hyvästi, ehkä joskus nähdään kun kyllästyt vistan kirppuihin ja matoihin.

[itse olen "ongelmista" päässyt yli kun olen asiaa täältä kysynyt, 99% on ratkennut kysymällä.]

timbba

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1413
    • Profiili
Vs: Bluetooth ja 3G ei toimi ubuntussa
« Vastaus #3 : 27.09.07 - klo:10.04 »
Tais jo mennä kun hyvästi sanoi... :D


Kuitenkin: Hyvin toimii omassani (Ubuntu 0€) bluetooth - molempiin suuntiin ilman ongelmia. Mitä tuohon 3G juttuun tulee niin minulle tuntematon käsite miten tietokone ja puhelin keskustelee keskenään 3G verkolla?? ???

Hyvästi, ehkä joskus nähdään kun kyllästyt vistan kirppuihin ja matoihin.

[itse olen "ongelmista" päässyt yli kun olen asiaa täältä kysynyt, 99% on ratkennut kysymällä.]

Jeps, ei mulla itelläkää mitää ongelmia ole ollut. Hyvin toiminut!

Vistaan itse en aio edes koskea.. tarkoittaen sitä että omalla koneellani sitä ei tule näkymään.

focalift

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 58
  • Hardy 8.04
    • Profiili
Vs: Bluetooth ja 3G ei toimi ubuntussa
« Vastaus #4 : 27.09.07 - klo:13.59 »
en kyl ihmettele vaikka ei saannukkaan toimimaan bluetoothia. sillä itsekkin olen törmännyt pariin bluetooth adapteriin jotka ei toiminut linuxissa kirveelläkään. todennäköinen syy miksi ne ei toiminut oli et adapterin piirisarja on ollu linuxille outo.
Antec P182B / Corsair HX520W / Intel Q9450 / Noctua NH-U12P / 4GB DDR2 800mhz / Seagate 7200.11 500GB / Asus P5Q Deluxe / Sapphire HD4870 / Lacie 500GB / Logitech G15 & G9 / Samsung 930BF

Vostok

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 93
    • Profiili
Vs: Bluetooth ja Nokia n 73 ei suostu toimimaan 7.10 versiossa
« Vastaus #5 : 06.11.07 - klo:22.27 »
Lainaus
Ei tullut mieleen kysyä apua tässä hommassa, vaikka täältä?

Miulle tulee mieleen kysellä, katsotaan mitä tohtorit neuvovat ja saadaanko homma pelittämään.

Ongelma on siis seuraava.  Uduntun edellisessä versiossa Bluetooth ja N73 pelittivät yhdessä.  Asensin 7.10 version ja siitä vaikeudet alkoivat.  Tietokone tunnistaa puhelimen ja puhelin tietokoneen mutta mitään ei voi lähettää / vastaanotta.

Bluetooth hallinnasta kun sekailee laitteita ja pyytää yhdistämään havaittuun kännykkään tulee  seuraava virheilmoitus
""obex://[00:18:c5:36:fd:e6]" ei ole kelvollinen sijainti.
Mitä tehdä? Sellaisia yksinkertaisia, tumpelolle sopivia ohjeita tässä nyt kaivataan.

Tällä hetkellä minulla on paljon ongelmia tämän 7.10 version kanssa ja ihmettelen että miksi helvetissä piti mennä tämä asentamaan kun edellinen toimi aivan mainiosti. :'(


Ubuntu?.... joo, se on ehdottoman ХОРОШИЙ!

anttimr

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1625
    • Profiili
Vs: Bluetooth ja 3G ei toimi ubuntussa
« Vastaus #6 : 08.11.07 - klo:21.36 »
Onkos paketti gnome-vfs-obexftp asennettu? Vaikka olisikin, kannattaa yrittää yhteyttä puhelimeen muutamia kertoja uudelleen. Minulla herja tulee (Nokia 6103:n kanssa) toisinaan, vaikka asetukset ja paketit ovatkin kohdallaan.
Ubuntu 12.10 Quantal Quetzal

Vostok

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 93
    • Profiili
Vs: Bluetooth ja 3G ei toimi ubuntussa
« Vastaus #7 : 09.11.07 - klo:07.55 »
Onkos paketti gnome-vfs-obexftp asennettu? Vaikka olisikin, kannattaa yrittää yhteyttä puhelimeen muutamia kertoja uudelleen. Minulla herja tulee (Nokia 6103:n kanssa) toisinaan, vaikka asetukset ja paketit ovatkin kohdallaan.

On asennettu.  En tiijä mikä on pielessä.......

Epätoivoa pukkaa tän 7.10 kanssa :'(
Ubuntu?.... joo, se on ehdottoman ХОРОШИЙ!